Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop (Minecraft): welke configuratie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• skoopmans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 12:33
Mijn vraag: Vervalt.

Reden: BCC gaf in de specificatie als GPU een Intel HD Graphics 520 met onboard een AMD Radeon R7 M460 (2MB) op. Dit blikt een fout in de spec's. Het is of het één of het ander. Vraag komt te vervallen.

@reply'ers: excuus voor brakke formulering van de initiële vraag.

[ Voor 65% gewijzigd door skoopmans op 27-11-2016 22:46 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen van tweeen; 8Gb is 1GB RAM en daar draait dus helemaal niks op. Ook "SSD" is nogal een wazige opmerking; dat kan een traag ding van 16GB zijn of een superdeluxe model van 1.2TB.

Ik denk dat je op zoek moet gaan naar benchmarks van Minecraft met de genoemde videokaarten. En dan kan je waarschijnlijk zelf een goede inschatting maken.

Persoonlijk zeg ik initieel de 7200U; voorlopige informatie van deze familie CPU's laat zien dat ze ietsjes zuiniger met de accu om kunnen gaan en met sommige bewerkingen ietsjes sneller zijn. Het zal ergens in de 10% regio liggen dat de 7200U voorheeft op de 6200 maar dat is maar net welke reviews je leest.

Het is allicht handig om je topicstart wel nog even aan te vullen met duidelijker info (waaronder de zaken die ik zojuist geschreven heb) en ook (verplicht) een budget in te vullen. De vaste topics over "wat moet ik kopen" bestaan niet voor niets; het zou fijn zijn als je die leest & volgt :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:26

KrazyJay

Max, dat grapje met bit en bytes kennen we ondertussen wel :+

Verder met hierboven, iets meer inzet mag wel. Een advies kan toch niet op goede gronden gebaseerd worden met zo weinig info. Wat zijn de precieze specificaties van de laptops die je gezien hebt, waarom ben je uitgekomen op die laptops, enz. Denk je dat het scherm bijvoorbeeld niet relevant is?

Verder: Minecraft leunt relatief zwaar op de processors, en niet zo zwaar op grafische kaarten. Tip: Begin eens te googlen wat die specificaties inhouden en wat ze doen. En zet hier even wat meer info neer dan dat wat er nu staat.