Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTV DNA
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:28
Hallo,

Ik heb een LG Nexus 5x met Android 7.0. Ik vind de time picker die gebruikt wordt (zie hier voor een voorbeeldje) behoorlijk onhandig. Het werkt niet intuïtief, en vaak klik ik per ongeluk verkeerd en kan ik weer opnieuw beginnen.

Ik wil graag een andere time picker gebruiken, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan instellen. Helaas kom ik met google niet veel verder, het enige wat ik daar tegenkom is voorbeelden voor app developers hoe je een time picker in je app inbouwt.

Heeft iemand enig idee of dit kan en zo ja, hoe? Mijn telefoon is niet geroot, maar als dat nodig is wil ik dat best doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
MTV DNA schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:04:
Heeft iemand enig idee of dit kan en zo ja, hoe? Mijn telefoon is niet geroot, maar als dat nodig is wil ik dat best doen.
Als je dezelfde alarm app wil blijven gebruiken, zal het veranderen van de time picker niet mogelijk zijn zonder root. (Weet niet of het wel kan met root) Je kan eventueel wel een andere alarm app gebruiken, waardoor de time picker anders wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 28-11-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 03:05
Tik je de tijd aan of sleep je hem? Gezien je problemen vermoed ik het eerste. Je kan namelijk de tijd slepen door je vinger op het touchscreen te houden. Je hoeft dus niet in één keer raak te "mikken", maar je kan als het ware de wijzer verplaatsen. Als de wijzer goed staat kun je je vinger weer van het scherm halen.

Gebruiksgemak is natuurlijk een persoonlijk ding, maar ik vind deze manier juist intuïtief en makkelijk+snel. Verder kun je je vinder ook over het hele scherm trekken, dus verder van de klok af betekent dat je meer aftsand moet afleggen voor 1 minuut. Dat maakt het nog makkelijker om de precieze tijd in te stellen.

[ Voor 27% gewijzigd door GENETX op 28-11-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTV DNA
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:28
Bedankt voor jullie inzicht.

Ik heb inmiddels een andere alarm app, maar de interface daarvan is ook niet om over naar huis te schrijven helaas. Bovendien wordt dezelfde timepicker ook gebruikt in mijn agenda app, en daar ben ik toch wel aan gehecht. Misschien kan ik er maar beter aan wennen, helaas.