Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskeyjack
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:35
Hallo,

Ik probeer de whatsapp conversation history en contacten over te krijgen van de oude naar de nieuwe iphone. Overigens heb ik weinig ervaring met iphones, deze zijn van mijn vriendin.

De oude iphone is een 3gs. De nieuwe is een iphone SE.

De volgende stappen heb ik gedaan:
1. Nieuwe iphone gekocht.
2. Bij de koop de oude SIM (normaal formaat) laten de-activeren, en een nieuwe (nanoSIM) laten activeren ("is handig" thx mediamarkt)
3. Er achter komen dat whatsapp op de oude iphone 3gs niet meer toegankelijk is zonder SIMKaart (k*t)
4. Whatsapp activeren op de nieuwe iphone, Deze gaat naar gegevens kijken op de icloud. Hij zegt echter dat hij niks kan vinden. Ik kan hier op "SKIP" drukken, maar dan ben ik bang dat ik alles kwijt ben...

Wat ik heb geprobeerd om het op te lossen:

5. Een nano-SIM-naar-SIM converter gekocht, om de nieuwe SIM weer in de oude telefoon te krijgen.
6. Whatsapp opgestart op de oude iphone. Ik krijg weer de melding om een telefoonnummer te activeren. Als ik dan het nummer invoer, krijg ik de melding: "you can't register with this phone number". Terwijl het HETZELFDE nummer was als orgineel gebruikt op deze telefoon.

Verder geprobeerd:
* Hele oude iphone backuppen naar icloud, met backup funtie van IOS. Als ik de nieuwe iphone dan opstart met whatsapp, vind hij geen data
* Deze oplossen via chatinstellingen op de iphone http://www.iculture.nl/tips/whatsapp-backup/. De instelling om chats te backupen kan ik niet vinden op de IOS van de oude iphone 3gs.
* Ik vond ook dat je via whatsapp zelf een backup kan maken, maar daar kan ik dus niet inkomen.

Dus de vraag: kan iemand mij helpen de chathistory van de oude iphone 3gs naar de nieuwe iphone SE te krijgen.

Daarnaast de vraag: wat nou als ik het importeren van info skip (zoals bij stap 3 boven), ben ik dan alleen de conversaties kwijt of ook de contacten??

Alvast super bedankt hopelijk voor de tips! _/-\o_

Beste antwoord (via Whiskeyjack op 28-11-2016 22:52)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:19
Wat als je een backup maakt via Itunes en deze terugzet op de nieuwe Iphone?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:19
Wat als je een backup maakt via Itunes en deze terugzet op de nieuwe Iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskeyjack
hm dat is een andere telefoon met een andere versie ios. ik zie geen optie in iTunes om specifiek whatsapp te backupen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:24
edit: niet goed gelezen |:(

[ Voor 87% gewijzigd door monsieurpinot op 28-11-2016 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Ik ben bang dat jou chat conversaties verloren zijn gegaan.
Je dient van te voren backup te maken op iCloud drive via WhatsApp instelling, dan kan je op jou nieuw SE chat terug zetten. En omdat je een nieuwe account heb aangemaakt op SE met jou nr, hebben ze automatisch jou oude account op 3GS verwijderd.

Je kan wel met je nr weer op 3GS inloggen, maar die conversatie krijg je volgens mij niet meer terug. Probeer maar op 3GS WhatsApp te verwijdere en opnieuw installeren, als goed is kan je weer smsje code aanvragen en account aanmaken.

WhatsApp contact is gelinkt aan jou iOS contact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijder eens WhatsApp op de SE, want ik neem aan dat je deze nu geactiveerd hebt staan op de nieuwe iPhone en dan activeer je de nummer opnieuw op de 3GS. Als het goed is hoeft er geen simkaart in de iPhone te zitten, maar moet er wel een internetverbinding zijn. Als het niet lukt om de oude nummer te registreren, herstart je telefoon en probeer het opnieuw.

Kijk dan of je de oude chat geschiedenis nog hebt. Zo ja? Kijk dan of je een volledige backup kan maken in iTunes. Deze moet je dan terugzetten op de SE. Als de back-up is teruggezet, dan moet je je nummer opnieuw aanmelden op WhatsApp. Als het goed is heb je dan je chat geschiedenis.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskeyjack
bedankt voor de tips. stel worst case de chat history is weg, hoe zit het met de contacten en groepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
je bent alleen wel 24 uur verder, whatsapp hanteert 24 uur wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskeyjack
wat bedoel je met wachttijd, waarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskeyjack
ok nou bedankt voor alle tips.

ik heb itunes geinstalleerd, de oude iphone 3 gebackuped naar itunes en naar icloud. daarna de nieuwe iphone SE op itunes aangesloten. backup teruggezet (was nog bang dat ik hem zou bricken met het oude besturingssysteem). dit gebeurde gelukkig niet.

uiteindelijk vroeg whatsapp niet meer om te kijken naar de icloud. maar conversation history was weg. tja helaas jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al eens contact opgenomen met WhatsApp support om te vragen waarom het nummer niet wil activeren? Kan zijn dat de iOS versie te oud is.
Wel apart dat de history niet meekomt met de itunes backup, maar dat kan veroorzaakt worden door het niet geactiveerd zijn.

Overigens, als de historie heel belangrijk is kan je voor twee tientjes de software van BackupTrans kopen. Die kan waarschijnlijk wel de data overzetten, maar ik weet ook daar niet zeker of ie dat enkel kan doen als WhatsApp geactiveerd is op die telefoon. Maar daar heb je de trial versie voor om te zien of ie het uberhaupt uitleest I guess. :P

De contacten zijn overigens niet afhankelijk van WhatsApp... WhatsApp leest gewoon je telefoon contactenlijst in. Als je die hebt overgezet tussen je toestellen heeft WhatsApp ze dus ook. Als je ze niet hebt overgezet kent WhatsApp ze ook niet.
Groepen kom je automagisch terug in bij het activeren.

[ Voor 22% gewijzigd door WhatsappHack op 29-11-2016 19:44 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1