Hi mede-tweaker,
Ik zit met een Alienware m15x waarvan ik een game maar niet vloeiend kan laten lopen. Hierbij eerst de specs:
Alienware m15x
16GB Mem
250GB SSD Samsung EVO
Intel i7 Q840
NVIDIA 460M
Het probleem is dat geen enkele games maar acceptable fps kan tonen. Counter-Strike GO is het belangrijkste en die loopt op 2-30 FPS. Dit loopt nog eens uit van 2 FPS naar 14 FPS naar 30 FPS. vervolgens heb ik Assasins Creed, MW2 en Ark geprobeerd, maar alle games vertonen dezelfde kuren.
het is inmiddels geprobeerd met Windows 10 en Windows 7, maar dit maakte geen verschil. Wat ik geprobeerd heb is hetvolgende:
- Windows 10 (updated en drivers via windows update laten installeren)
- Windows 10 (updated en drivers via Dell geinstalleerd)
- Windows 7 (updated en drivers via Dell)
- Oudere versie NVIDIA drivers
- Gamesettings via NVIDIA Control Panel op "Max Performance"
- GPU temp is 63 graden tijdens het gamen
- Geen logs in eventviewer
- CPU temp is 72 graden
- NOD32 disabled
- MEM test laten draaien voor 12 uur
- Getest met 1 DIMM
- Getest met andere SSD
- Write/read test met CrystalDiskMark
Ik begin te twijfelen of het geen hardware probleem is. Waarom haal ik maar 20 FPS bij CS:GO en zijn andere "oudere" games niet eens te draaien zoals MW2 op een 460M?
Ik zit met een Alienware m15x waarvan ik een game maar niet vloeiend kan laten lopen. Hierbij eerst de specs:
Alienware m15x
16GB Mem
250GB SSD Samsung EVO
Intel i7 Q840
NVIDIA 460M
Het probleem is dat geen enkele games maar acceptable fps kan tonen. Counter-Strike GO is het belangrijkste en die loopt op 2-30 FPS. Dit loopt nog eens uit van 2 FPS naar 14 FPS naar 30 FPS. vervolgens heb ik Assasins Creed, MW2 en Ark geprobeerd, maar alle games vertonen dezelfde kuren.
het is inmiddels geprobeerd met Windows 10 en Windows 7, maar dit maakte geen verschil. Wat ik geprobeerd heb is hetvolgende:
- Windows 10 (updated en drivers via windows update laten installeren)
- Windows 10 (updated en drivers via Dell geinstalleerd)
- Windows 7 (updated en drivers via Dell)
- Oudere versie NVIDIA drivers
- Gamesettings via NVIDIA Control Panel op "Max Performance"
- GPU temp is 63 graden tijdens het gamen
- Geen logs in eventviewer
- CPU temp is 72 graden
- NOD32 disabled
- MEM test laten draaien voor 12 uur
- Getest met 1 DIMM
- Getest met andere SSD
- Write/read test met CrystalDiskMark
Ik begin te twijfelen of het geen hardware probleem is. Waarom haal ik maar 20 FPS bij CS:GO en zijn andere "oudere" games niet eens te draaien zoals MW2 op een 460M?