Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij verder helpen met het volgende, ik zou graag een simpele docker omgeving instellen waarbij via een virtual host een aparte container kan worden aangeroepen. Het moet ook nog simpel te beheren zijn, dus niet elke keer een iptables update. Voor zover ik eruit kan komen zijn er wel oplossingen, maar die zijn vaak voor een large-scale en niet echt voor een VPS'je die draait. Misschien dat het ook met 'HAProxy' kan, maar daar heb ik weinig ervaring in.

Het volgende zou ik graag willen:

site1.multi.host:80 -> container ID 1 (port 80)
site1.multi.host:25 -> container ID 2 (port 25)
site2.multi.host:80 -> container ID 3 (port 80)
site2.multi.host:25 -> container ID 4 (port 25)
etc....

Met nginx-proxy kan het in elk geval voor http-requests om dit via een proxy door te sturen naar een container, maar is er ook een goede oplossing voor SMTP, POP3 en IMAP?

Wie heeft hier al ervaring mee en kan mij verder op weg helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

HAProxy kan iig tcp connecties proxy'en zonder zich om de inhoud te bekommeren. nginx kan iig smtp en imap, maar of 't pop3 kan geen idee. Also, bij http is virtualhosten simpel maar bij smtp/pop3/imap niet, dus heb je meerdere ip-adressen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb een paar extra IP adressen, die zou ik dan kunnen forwarden naar de container, maar het mooiste zou zijn om dit via virtual hosts aan te bieden. HAProxy zou de voorkeur hebben, omdat het denk ik veel sneller is dan Nginx reverse proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb trouwens ook al gekeken naar Kubernetes of Dokku (mini-heroku), maar om dit nu op een single host te draaien lijkt mij ook weer overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kubernetes wel ja. Voor op een enkele host kun je af met gewoon docker via de cli, of rancher wat vrij simpel op te zetten is. Daar zit trouwens ook automatische haproxy-configuratie in. Uiteraard kun je er meer mee als je 't zelf doet, maar voor de basisusecase 'X host -> X container' is 't voldoende.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 27-11-2016 22:20 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik ben zelf niet zo thuis in HAproxy, maar kun je niet de volgende (misschien wat verouderde) image gebruiken? https://github.com/tutumcloud/haproxy. In de readme staat specifiek nog een kopje I want to set up virtual host routing by domain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even met Tutumcloud aan de slag. Rancher vind ik gewoon slecht werken, als je de standaard Gelara-MariaDB stack installeert en je reboot een paar keer dan ligt de DB eruit, ook de load balancer activatie werkt vrijwel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Zou het bij een haproxy setup houden.

De containers laat je dan op een andere poort luisteren op localhost en met haproxy verwijs je daarnaar toe. Je verhaal gaat dan worden:

config @haproxy --------------- Docker
site1.multi.host:80 -> container ID 1 (port 1234)
site1.multi.host:25 -> container ID 2 (port 2345)
site2.multi.host:80 -> container ID 3 (port 3456)
site2.multi.host:25 -> container ID 4 (port 4567)

docker run je dan met:
docker run -it -p 1234:80 -v /mijndata/mijndata website:0.1 start_script.py

(het kan zijn dat je de poorten moet omdraaien)

Kubernetes, Mesos, Swarm, Nomad. Het zijn allemaal geweldige producten, maar niet voor wat je aan het doen bent. Dit komt alleen om de hoek als je meerdere hosts hebt, failure domains goed hebt overdacht en over het algemeen een stateless service draait. Als je HAproxy al overweldigend vind, success met dit soort setup's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik maak er even een vraag-topic van ipv discussietopic. Er wordt immers een vraag gesteld. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update, het is een HAProxy geworden. Met de laatste Rancher update v1.2.0 is het allemaal wat makkelijker geworden. Via Stacks -> new Load Balancer heb ik alles kunnen instellen en werkt het nu zoals ik het graag zou willen. Meerdere hosts sluit ik nooit uit, vandaar dat ik CoreOS als basis OS heb genomen, dan is het altijd makkelijker om op te schakelen.
Pagina: 1