Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een 4k mediaspeler.
Hij moet voldoen aan de volgende kenmerken:
- 4k resolutie met 60 fps
- 1Gbit Lan
- H.265 ondersteuning
- Hdmi 2.0a
- 3D 4k
- externe hardeschijf aansluiting (liefst usb3.0)
- Formaat rond de grote van een Dune HD Smart.
- simpel menu (zoals de Dune HD Smart). Ik hoef geen rare dingen zoals Yadis(?) etc.

Wat is je budget?
Prijs maakt niet uit, als het apparaat doet wat ik wil.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er 4k content mee afspelen op m'n LG OLED65G6. Ik kan trouwens nergens terug vinden of deze HDCP 2.2 ondersteund. Iemand die dit wel weet/heeft gevonden?

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb me rot gezocht op het forum, maar ik kom eigenlijk steeds uit op Dune HD Solo 4K, Himedia Q10 Pro of de Nvidia Shield TV. De Dune kan geen 4K 60pfs als ik het goed heb. De Himedia Q10 Pro kan op papier alles wat ik wil, maar ik ken het merk niet en de 2 topics gerelateerd aan dit apparaat melden niks over de prestaties. De Nvidia Shield TV is volgens mij meer een console aangezien je er ook games op kunt spelen. En qua grootte (breedte) denk ik dat hij ook afvalt, alhoewel z'n specs goed zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek eigenlijk naar ervaringen over de Himedia Q10 pro en mogelijk een optie die ik over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
Himedia Pro is er al 1+ jr en krijgt goede reviews , die kan/doet wat jij vraagt.

Ik zou toch voor de shield gaan , deze heeft ruimschoots 'computing power' over en heeft t dus nergens moeilijk mee. Ik zal hem niet gebruiken voor gaming en mij irriteert de behuizing ook, maar de specs zijn by far de beste van wat er nu uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je topicstart riekt naar Android maar je topic staat in CEA.

Je kan allicht een NUC/BRIX overwegen met een Kaby Lake CPU; voldoet aan veel eisen van je. Helaas geen kant&klare player ingebowd maar dat is vast op te lossen met iets als Kodi.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
MAX3400 schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:06:
Je topicstart riekt naar Android maar je topic staat in CEA.

Je kan allicht een NUC/BRIX overwegen met een Kaby Lake CPU; voldoet aan veel eisen van je. Helaas geen kant&klare player ingebowd maar dat is vast op te lossen met iets als Kodi.
Hoezo riekt mijn topicstart naar Android? Dit was niet m'n bedoeling.
Ik zoek gewoon een goede mediaspeler die 4K 60 fps aan kan en simpel te bedienen is.

NUC/BRIX zijn onbekende termen voor mij en het klinkt niet als iets wat ik (noob) makkelijk kan bedienen, en mijn vriendin ook niet, gok ik.
Ik zoek iets wat je aansluit (externe harde schijf aansluiten lukt mij nog net) en dat het draait.
Ik hoef geen fancy menu's, het moet gewoon afspelen wat er op de harde schijf staat, van 1080p t/m 4K 60fps.

Ik twijfel nog tussen de Nvidia Shield TV (Pro?) en de Himedia Q10 Pro.

Ik neig naar de Himedia, tenzij er echt een goede reden zou zijn om voor de Shield te kiezen.

Heeft de Himedia HDMI 2.0 met HDCP 2.2?
En heeft de Himedia een afstandbediening? Ik heb geen zin om er steeds heen te moeten lopen om 'm te bedienen.

De Nvidia heeft alles, is dat een kwestie van inpluggen en het werkt of moet ik daar nog veel aan doen?
Zoals al gezegd ik ben een noob en heb geen zin om dagen te moeten klooien om het werkend te krijgen (wat een ander waarschijnlijk 5 minuten kost).

Ik ben er trouwens achter dat mijn TV HDMI 2.0 met HDCP 2.2 heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Namoh op 29-11-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Himedia q10 pro de betere keus voor films

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik kan je ook de HiMedia Q10 Pro aanraden, deze doet alles wat jij wil.
Hij heeft een afstandsbediening en als je 'm bij Media24store.nl koopt is alles geinstalleerd zodat hij zo uit de doos meteen gebruiksklaar is en de service is daar ook goed.

[ Voor 55% gewijzigd door HereIsTom op 29-11-2016 14:40 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:53
Ik ga bij deze mee met de tip van Max. Nuc/Brix zijn kant en klare PC's.

Voorbeeldjes:
https://nl.hardware.info/...-betaalbare-broadwell-nuc
http://www.intel.nl/content/www/nl/nl/nuc/overview.html

Dit zijn machines met Windows ipv Android. Deze hebben een ingebouwde RF ontvanger, en werken bijvoorbeeld met een MCE remote.

Kodi is een open source media suite.
https://kodi.tv/
Dit werkt btw ook voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Namoh schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:23:
[...]
NUC/BRIX zijn onbekende termen voor mij en het klinkt niet als iets wat ik (noob) makkelijk kan bedienen, en mijn vriendin ook niet, gok ik.
Lijkt me niet erg moeilijk om even op voor jou onbekende termen te zoeken als iemand je op weg probeert te helpen? Anyway, een NUC oid lijkt me ook het beste. Oftewel gewoon een pc gebruiken, of dat nu een NUC is of een willekeurig andere. PC heeft als voordeel dat je er alles mee kan wat je wilt en hem zo snel kan maken als je wilt en zeer toekomstbestendig.
Pagina: 1