Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-05 21:23
Hi,

Ik heb een aantal vragen over een mogelijke BKR registratie en een hypotheek die ik in de toekomst mogelijk kan afsluiten. Ik ben 23 jaar en verwacht pas een hypotheek te willen afsluiten over minimaal 5 jaar.

Ik heb ook de nodige informatie op internet opgezocht maar hier wordt niet vermeld of dit effect heeft op je hypotheek binnen 1 a 2 jaar of later in de toekomst.

Nu kan ik met mijn bankrekening rood staan, dit word vanaf 1 december geregistreerd bij de BKR. Ik wil dit het liefst uitzetten voor 1 DEC. Ik wil gelijk ook een mobiel telefoon abonnement afsluiten.

Nu zit het probleem zo, ik woon momenteel in Bogota Colombia voor mijn studie. Eind december ben ik terug.
Mijn telefoon is een paar dagen geleden gestolen. Ik wil zodra ik terug ben een nieuwe bestellen.

Maar nu heeft samsung een aanbieding van 100 euro retour op een telefoon, ik wil dus graag een tele2 abonnement met de 100 euro korting samsung s7 edge.

Nu ben ik de laatste maanden door mijn spaargeld gegaan en heb geen geld om gelijk de s7 edge te betalen. Het toestel maandelijks af betalen vind ik een prima deal aangezien er 0% rente is. ( Ik weet dat veel mensen op tweakers dit niet slim vinden maar goed)

Mijn vraag gaat als volgt: Hoeveel invloed heeft een telefoonabonnement waar ik een telefoon moet af betalen in 24 termijnen en hoeveel invloed heeft het rood (1000 euro maar ik sta maar af en toe in het rood) staan op een mogelijk hypotheek in minimaal 5 jaar?

Weten jullie ook of de BKR registratie van een telefoonabonnement nu al word geregistreerd of dat dit nog moet komen?

Ik snap dat dit nog wat gedoe is om 100 euro te besparen en dat ik moet wachten tot ik geld heb maar ik vind het zelf een mooie korting.

Alvast bedankt,

Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Dat gaat geen invloed hebben. Afgezien van dat ik je - vaderlijk - aanraad om te gaan sparen.

Je hypotheek gaat van je vereisen dat je contanten op je bankrekening hebt staan. Dat gaat je een paar duizend kosten. De BKR-notering die je krijgt gaat er voor zorgen - als je 'm netjes betaald - dat banken juist graag zaken met je doen, immers: je kan aan je leningen voldoen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
DiedX schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:57:
Dat gaat geen invloed hebben. Afgezien van dat ik je - vaderlijk - aanraad om te gaan sparen.

Je hypotheek gaat van je vereisen dat je contanten op je bankrekening hebt staan. Dat gaat je een paar duizend kosten. De BKR-notering die je krijgt gaat er voor zorgen - als je 'm netjes betaald - dat banken juist graag zaken met je doen, immers: je kan aan je leningen voldoen.
Als ik terug ben ga ik zeker sparen. Het laatste halfjaar dat ik hier heb gespendeerd heb ik veel gereisd en dat kost wat geld maar ik vond het dubbel en dwars waard.

Bedankt voor je antwoord! Het internet staat vol met waarschuwingen over toekomstige problemen IVM met telefoonabonnementen en rood staan en het feit dat alleen al een registratie van rood staan je een minder hoge hypotheek kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:24
Als je spaart heb je in ieder geval die buffer die een bank graag ziet. Dat geeft ook aan dat je in staat bent om geld apart te leggen. En het is hier al is in een ander topic gezegd: als je een huis koopt waarvoor je zeker een ton moet lenen en 500 minder kan lenen omdat je 1000 rood kan staan, heb je een verkeerde keuze gemaakt om een huis te kopen als het op die 500 stuk loopt. Dan heb je niet genoeg gespaard en achter de hand gehouden.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bulletproof93 schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:19:
[...]
het feit dat alleen al een registratie van rood staan je een minder hoge hypotheek kan afsluiten.
Dat valt reuze mee. Op een bedrag van 3 ton gaat het dan over 2.000 of 3.000 euro. Als dat een probleem is moet je die hypotheek sowieso niet nemen. Vaak kan je al meer lenen dan wat verstandig is. Als die 3.000 euro iets uitmaakt zit je al op onverstandige maandlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

gr8-jen schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:30:
Als je spaart heb je in ieder geval die buffer die een bank graag ziet. Dat geeft ook aan dat je in staat bent om geld apart te leggen. En het is hier al is in een ander topic gezegd: als je een huis koopt waarvoor je zeker een ton moet lenen en 500 minder kan lenen omdat je 1000 rood kan staan, heb je een verkeerde keuze gemaakt om een huis te kopen als het op die 500 stuk loopt. Dan heb je niet genoeg gespaard en achter de hand gehouden.
Echter zijn dat niet de reken regels van de bank.
Met rood staan moet jij die 1000 euro binnen een maand terug betalen, dat betekend dat je met rood staan 1000 euro per maand minder te besteden hebt (reken logica banken...).
Dus roodstaan van 1000 euro kan ervoor zorgen dan je 100.000 euro minder kan lenen.
al zijn ze volgens mij daar nu soepeler in geworden nu "rood staan" en "mobieltjes" erook in komen te staan.

Voor de topic starter. een BKR notering betekend alleen dat de lening bekend is bij de bank. zij bekijken wat je maandelijkse lasten van deze lening is, en dan gaat van jouw hyptoheek af. (maandelijks bedrag * 500 ongeveer). dus 50 euro per maand betekend 25.000 euro minder hyptoheek.

Echter als je alles hebt afgelost dan (ook te zien in je BKR) dan heeft de bank geen enkele moeite om je de lening te geven.

Mijn lening van mijn auto (20K euro afbetalen over 5 jaar) telde voor 120K mee in mijn hypotheek.

Echter, doordat ik de lening van mijn auto in 1x heb afgelost (3K resterend) voordat ik de hypotheek afsloot (was een voorwaarde van de hypotheek), kon ik toch mijn maximale hypotheek krijgen.

BKR is dus niet erg, maar om het moment dat je een hypotheek wilt zorg je ervoor dat al je leningen (tijdelijk) verdwenen zijn. en voldoe aan al je betaling verplichtingen... die kunnen je wel voor langere tijd volgen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Smuggler schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:39:
[...]
Dus roodstaan van 1000 euro kan ervoor zorgen dan je 100.000 euro minder kan lenen.

dus 50 euro per maand betekend 25.000 euro minder hyptoheek.
Ik weet niet hoe je aan deze bedragen komt, maar in de praktijk hebben we het niet over 25.000 euro, laat staan over 100.000 euro. Het is eerder iets van 2.000 of 3.000 euro.

Zie bijvoorbeeld dit: http://www.rtlnieuws.nl/g...ek-door-nieuwe-bkr-regels
Een voorbeeld

Stel je hebt een rekening waarop je 500 euro rood mag staan voor langer dan een maand en je hebt een inkomen van 35.000 euro. Dan kun je met de oude regels een hypotheek afsluiten van 161.760 euro. Maar volgens de nieuwe regels krijg je in deze situatie al een BKR-registratie. Dat betekent dat de bank je minder geld zal lenen, omdat men ervan uitgaat dat je minder kan afbetalen als je al een ander krediet moet aflossen (het rood staan in dit geval). De Hypotheker rekent voor dat je in dit geval zo'n 2000 euro minder kan lenen bij de bank.

Maar het kan nog veel erger. De Vereniging Eigen Huis rekende uit dat mensen met 1500 euro extra bestedingsruimte zelfs 8400 euro minder kunnen lenen voor hun huis. Als je partner ook nog eens rood kan staan, loopt dat bedrag nog veel verder op.
Die 2.000 euro is dus bij 500 euro rood kunnen staan. Die 8400 is bij een doorlopend krediet van 1500 bij bijvoorbeeld de Wehkamp. Met roodstaan van 1.000 hebben we het dus over 4.000 euro.

[ Voor 59% gewijzigd door PilatuS op 27-11-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En anders cancel je het even, probleem opgelost.

Maar hij heeft wel gelijk dat banken rekenen met je maandlasten en niet hoeveel je rood kan staan. Dus inderdaad een auto met een 20k die afbetaald moet worden in 5 jaar, is in maandlasten equivalent aan 120k in 30 jaar afbetalen, dus zoveel kan je dan minder lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

PilatuS schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:43:
[...]

Ik weet niet hoe je aan deze bedragen komt, maar in de praktijk hebben we het niet over 25.000 euro, laat staan over 100.000 euro. Het is eerder iets van 2.000 of 3.000 euro.
Dit is hoe er letterlijk 4 jaar geleden rekent werd met mijn leningen voor een hypotheek.

Een lening brengt maandlasten met zich mee die je niet aan je hypotheek kan uitgeven.
Mijn auto lening maandlasten 300 euro.
zorgde ervoor dat mijn maximale maandelijkse lasten voor de hypotheek ook met 250 euro omlaag gingen.
https://www.berekenhet.nl...tml?berekening=AYtZCnMyG6
Dat resulteerde in die tijd tot een 120.000 euro lagere beschikbare hypotheek.
Eenmaal de lening afgelost mocht ik 120.000 euro meer lenen.

Kan mij voorstellen dat ze voor roodstaan andere regels hebben,
Maar voor een lening voor een mobiel niet en dat kan toch oplopen tot een veel hoger bedrag dat je minder mag lenen.

Maar roodstaan kan je een maand voordat je de hypotheek in laat gaan opzeggen en dan heeft het 0 invloed op je hypotheek.

[ Voor 5% gewijzigd door Smuggler op 27-11-2016 20:58 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Smuggler schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:52:
[...]

Dit is hoe er letterlijk 4 jaar geleden rekent werd met mijn leningen voor een hypotheek.

Een lening brengt maandlasten met zich mee die je niet aan je hypotheek kan uitgeven.
Mijn auto lening maandlasten 300 euro.
zorgde ervoor dat mijn maximale maandelijkse lasten voor de hypotheek ook met 250 euro omlaag gingen.
https://www.berekenhet.nl...tml?berekening=AYtZCnMyG6
Dat resulteerde in die tijd tot een 120.000 euro lagere beschikbare hypotheek.
Eenmaal de lening afgelost mocht ik 120.000 euro meer lenen.

Kan mij voorstellen dat ze voor roodstaan andere regels hebben,
Maar voor een lening voor een mobiel niet en dat kan toch oplopen tot een veel hoger bedrag dat je minder mag lenen.
Zie mijn edit. Een last van 300 euro per maand is iets heel anders dan 500 euro of 1000 euro kunnen roodstaan.

Een mobiel abbo van een paar 100 euro zal ook geen grote nadelen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 27-11-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

PilatuS schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:53:
[...]

Zie mijn edit. Een last van 300 euro per maand is iets heel anders dan 500 euro of 1000 euro roodstaan.
Ik zie je edit,

Ik had de aanname dat je bij roodstaan elk maand minimaaal dat bedrag moet aflossen (de volledige lening). dus minder lening.
Bij een doorlopend krediet is dit bedrag natuurlijk een heel stuk lager, omdat je nooit het volledige bedrag elke maand dient terug te betalen.

Een mobiele lening van 100 euro per maand heeft dus wel een grote invloed.

[ Voor 7% gewijzigd door Smuggler op 27-11-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
bulletproof93 schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:54:
Nu kan ik met mijn bankrekening rood staan, dit word vanaf 1 december geregistreerd bij de BKR. Ik wil dit het liefst uitzetten voor 1 DEC. Ik wil gelijk ook een mobiel telefoon abonnement afsluiten.
Heb je bericht gekregen dat het per 1 dec geregistreerd wordt of heb je ergens iets er over gelezen? Grote kans dat het namelijk al bij BKR geregistreerd staat. Dat hoeft overigens geen problemen opleveren, als je het roodstaan beëindigd en je hebt nooit een achterstand hierop gehad, dan heeft het geen invloed meer op je max te lenen bedrag.

Het rood kunnen staan levert helemaal geen problemen op als je een huis gaat kopen dat goedkoper is dan wat je zo kunnen lenen obv je inkomen.
Dus voorbeeld:
Obv je inkomen zou je 200000 kunnen lenen. Door het rood kunnen staan daalt dit naar 195000. Als je een huis koopt dat goedkoper is dan is het helemaal geen probleem. (bijkomende kosten van kosten koper, financieringskosten e.d. buiten beschouwing gelaten.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:02
Tegen de tijd dat je een hypotheek afsluit kan je je kredietlimiet op 0 laten zetten, dan heeft ie geen invloed op je hypotheek.
Telefoon is tegen die tijd ook afbetaald, ook geen probleem.

Enige wat je moet voorkomen is dat je met schulden komt te zitten die je niet op tijd afbetaalt. Als jij je telefoonabonnement niet kunt betalen en daardoor je abonnement wordt stopgezet heb je een notering waarmee je geen hypotheek kunt krijgen op korte termijn.

Overigens, een creditcard telt niet mee voor je kredietlimiet zolang je dat ding binnen een maand afbetaalt. Bij gespreide betaling telt het gewoon als 2500 euro rood kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Smuggler schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:54:
[...]

Ik zie je edit,

Ik had de aanname dat je bij roodstaan elk maand minimaaal dat bedrag moet aflossen (de volledige lening). dus minder lening.
Bij een doorlopend krediet is dit bedrag natuurlijk een heel stuk lager, omdat je nooit het volledige bedrag elke maand dient terug te betalen.

Een mobiele lening van 100 euro per maand heeft dus wel een grote invloed.
Precies :)

Dit hele verhaal was laatst op het nieuws met allemaal grote woorden. Uiteindelijk hebben we het dus over 2.000 euro minder kunnen lenen op iets van 160.000 euro. Een storm in een glas water als je het mij vraagt.

Met een paar 100 euro van een mobiel bedoel ik niet in de maand. Sowieso heeft half het land zo'n abbo lopen.

Het valt dus allemaal heel erg mee. Als die 2.000 euro iets uitmaakt doe je echt iets fout. Ik vind sowieso dat je al meer kan lenen dan wat verantwoord is. Als die 2.000 euro dan een verschil maakt zit je sowieso al in de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Bedankt allemaal voor de antwoorden, ben weer wat wijzer geworden. Mijn oorspronkelijke vraag was of het nu tijdelijk rood staan (ik ga het dus over 2-3 maanden stop zetten) effect had op een hypotheek over minimaal 5 jaar. Zelfde verhaal voor mijn telefoon abonnement.

Ik heb nog geen ervaring met hypotheken dus mijn vraag was meer om geen verassingen te hebben over 5 jaar na alle bang-maak verhalen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

PilatuS schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:58:
Het valt dus allemaal heel erg mee. Als die 2.000 euro iets uitmaakt doe je echt iets fout. Ik vind sowieso dat je al meer kan lenen dan wat verantwoord is. Als die 2.000 euro dan een verschil maakt zit je sowieso al in de problemen.
Klopt, ik mocht 2 ton meer lenen dan dat ik zelf verantwoordelijk vond voor een hypotheek.
Voor de TS, ga de leningen aan als dat echt verstandig is op dit moment (mobiel heb je ook voor 200 euro).
En zeg het roodstaan op zodra je een hypotheek neemt, tot die tijd kan het wellicht handig zijn om af en toe extra bestedingsruimte te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
bulletproof93 schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:05:
Bedankt allemaal voor de antwoorden, ben weer wat wijzer geworden. Mijn oorspronkelijke vraag was of het nu tijdelijk rood staan (ik ga het dus over 2-3 maanden stop zetten) effect had op een hypotheek over minimaal 5 jaar. Zelfde verhaal voor mijn telefoon abonnement.

Ik heb nog geen ervaring met hypotheken dus mijn vraag was meer om geen verassingen te hebben over 5 jaar na alle bang-maak verhalen op het internet.
Gewoon er voor zorgen dat je geen schulden hebt en 10.000+ euro aan spaargeld hebt, dan zit je helemaal goed. 5 jaar daarvoor rood gestaan hebben maakt echt niet uit.

Het maakt uit bij de mensen die 400 euro roodstaan, geen spraargeld hebben en ook nog eens voor 1200 euro een doorlopend krediet hebben bij de Wehkamp. Voor iemand die 12.000 euro aan spraargeld heeft, een telefoonabbo van 20 euro per maand en 500 euro rood _kan_ staan boeit het niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Een S7 Edge is een erg dure telefoon. Functioneel doet hij niet veel meer dan een Moto G van een derde van het geld. Een echt luxeproduct dus.

In dat opzicht vergelijkbaar met een Audi S3. Kost ook drie keer zoveel als een eenvoudige Golf, die feitelijk hetzelfde nut heeft.

Als je niet de knaken hebt, zou je dan een S3 op afbetaling kopen of liever een Golf die je wel kunt betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
PilatuS schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:09:
[...]

Gewoon er voor zorgen dat je geen schulden hebt en 10.000+ euro aan spaargeld hebt, dan zit je helemaal goed. 5 jaar daarvoor rood gestaan hebben maakt echt niet uit.

Het maakt uit bij de mensen die 400 euro roodstaan, geen spraargeld hebben en ook nog eens voor 1200 euro een doorlopend krediet hebben bij de Wehkamp. Voor iemand die 12.000 euro aan spraargeld heeft, een telefoonabbo van 20 euro per maand en 500 euro rood _kan_ staan boeit het niets.
Niet rood kunnen staan is vaak eis van NHG. Ik had 60K op de bank maar mocht geen 155K lenen met een modaal salaris omdat ik 454 euro rood mocht staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
_JGC_ schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:39:
[...]

Niet rood kunnen staan is vaak eis van NHG. Ik had 60K op de bank maar mocht geen 155K lenen met een modaal salaris omdat ik 454 euro rood mocht staan.
Dat slaat met 60K op de bank dan nergens op. Meer een regel voor de regel dan dat het echt nut heeft. Waarom zou je rood gaan staat als je 60K spaargeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

PilatuS schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:51:
[...]

Dat slaat met 60K op de bank dan nergens op. Meer een regel voor de regel dan dat het echt nut heeft. Waarom zou je rood gaan staat als je 60K spaargeld hebt.
Je hoeft voor de bank ook niet rood te staan, "de mogelijkheid hebben" is genoeg om zo te gaan rekenen.
En ja ik heb ook roodstaan aan staan bij mijn bank ondanks dat ik voldoende geld heb.
Maar ik heb alles afgeroomd naar de spaarrekening. Mocht ik toch spontaan in de mediamarkt die nieuwe Samsung S7 van 700 euro willen meenemen, dan kan ik dat altijd doen... ook als er nog maar 500 euro op die rekening staat aan het einde van de maand.
Dan zorg ik thuis wel weer dat de rekening wordt aangevuld van de spaarrekening.

Maar het hele banken wezen zit vol met dat soort regeltjes :). gewoon weten en op tijd dingen aan en uit zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Smuggler op 27-11-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Smuggler schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:24:
[...]

Je hoeft voor de bank ook niet rood te staan, "de mogelijkheid hebben" is genoeg om zo te gaan rekenen.
Dat weet ik. Het is alleen nogal onzin in zijn geval. Een regel om de regel, niet dat het in zijn geval ook ergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
PilatuS schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:51:
[...]
Dat spaargeld kijken ze alleen naar als je huis incl kosten koper duurder is dan de hypotheeksom. In mijn geval heb ik 5.000 euro ondergefinancierd en heb ik kosten koper zelf betaald. Van die 60K spaargeld gaat er dan al 17K in het huis zitten.
Daarna ga je nog wat verbouwen, onderhoud plegen, gezinnetje starten, misschien je baan verliezen, spaargeld vervolgens erdoorheen branden en dan als de NHG mag uitkeren blijkt dat ze een concurrente schuldeiser in de vorm van een andere bank hebben. Daar zijn ze niet blij mee en dus kan het problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
_JGC_ schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:29:
[...]

Dat spaargeld kijken ze alleen naar als je huis incl kosten koper duurder is dan de hypotheeksom. In mijn geval heb ik 5.000 euro ondergefinancierd en heb ik kosten koper zelf betaald. Van die 60K spaargeld gaat er dan al 17K in het huis zitten.
Daarna ga je nog wat verbouwen, onderhoud plegen, gezinnetje starten, misschien je baan verliezen, spaargeld vervolgens erdoorheen branden en dan als de NHG mag uitkeren blijkt dat ze een concurrente schuldeiser in de vorm van een andere bank hebben. Daar zijn ze niet blij mee en dus kan het problemen opleveren.
Dat is dan ook wel weer zo. Aan de andere kant is max 500 euro rood natuurlijk niets. Het is een mogelijke lening van max 500 euro, geen 20.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:59
Hoe veilig is het eigenlijk om met een gloednieuwe S7 edge in Colombia te gaan pronken? Loop je dan niet erg veel risico op jatten of beroven? Is een jaartje uitzitten met een goedkoop budget toestel niet een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PilatuS schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:31:
[...]

Dat is dan ook wel weer zo. Aan de andere kant is max 500 euro rood natuurlijk niets. Het is een mogelijke lening van max 500 euro, geen 20.000 euro.
Het is een kredietmogelijkheid met hoge rentes en dus forse maandlasten. Een bank moet zeker weten dat een klant kan voldoen aan zijn betaal verplichtingen de komende dertig jaar.

Dat betekent dat ze kijken naar de maandlasten die je kan dragen. Dat is gebaseerd op je inkomsten minus alle andere kredieten die je al hebt. Die 500 euro doorlopend krediet kan dus gelijk staan aan hoge extra maandlasten als je die vaak gebruikt. Als je alle doorlopende kredieten op zegt voor je een aanvraah indiend is er niks aan de hand.

Een BKR registratie is geen probleem als het puur om het registreren van een krediet gaat. Zodra die is terug betaald of de mogelijkheid is dichtgezet wordt dat bij het BKR bijgewerkt en zien banken dat. Een registratie is dus niet direct negatief, gewoon een administratieve handeling.
Er is pas een probleem als er een betalingsachterstand geregistreerd wordt. Dat kan problemen opleveren ook nadat het krediet is afgelost.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulletproof93
aljooge schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:36:
Hoe veilig is het eigenlijk om met een gloednieuwe S7 edge in Colombia te gaan pronken? Loop je dan niet erg veel risico op jatten of beroven? Is een jaartje uitzitten met een goedkoop budget toestel niet een beter idee?
Je hebt helemaal gelijk en mijn s6 is ook gestolen, maargoed de telefoon was bijna 2 jaar oud. Ik heb eraan gedacht om een goedkoop toestel te kopen maar de camera op de s6 (erg goede camera) had ik nodig om alles te kunnen filmen. Alles staat op de cloud en ik heb de telefoon zo veel gebruikt dat hij tweedehands ook niet veel oplevert dus valt uiteindelijk mee. Ik wil de S7 nu halen vanwege de actie en ik stuur hem naar mijn moeder zodat als ik over een maand thuis ben de telefoon al heb. Ik ga de telefoon absoluut niet hierheen halen. Ik bestel de tel 3 dec en abbo begint even daarna, betekent dat ik de tel maar een week of 2 niet heb.
t_captain schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:12:
Een S7 Edge is een erg dure telefoon. Functioneel doet hij niet veel meer dan een Moto G van een derde van het geld. Een echt luxeproduct dus.

In dat opzicht vergelijkbaar met een Audi S3. Kost ook drie keer zoveel als een eenvoudige Golf, die feitelijk hetzelfde nut heeft.

Als je niet de knaken hebt, zou je dan een S3 op afbetaling kopen of liever een Golf die je wel kunt betalen?
Ja en ik was ook niet van plan om de s7 edge te halen maar nu in combinatie met de 100 euro cashback en tele2 is de telefoon nu los te koop voor 480 (wel met een tel abbo ernaast maar 8gb internet en 100 belminuten voor 21 per maand is een prima prijs). Snellere soc, grotere accu, oled+hogere resolutie, betere camera, draadloos opladen en een mooier uiterlijk. Ik vind dat de meerprijs van 220 wel waard in een tijdspan van 2-3 jaar.
Pagina: 1