Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik kom er echt niet uit. Ik heb momenteel m'n yamaha ysp 2500 soundbar aangesloten op m'n lg55bv6.

Nu lukt het mij voor geen mogelijkheid om arc werkend te krijgen. Ik heb alles goed aangesloten en volgens mij ook alles ingeschakeld wat ingeschakeld moet worden.

Momenteel loopt het via de optische kabel, maar ik begreep dat die verbinding geen hd audio afspeelt.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19

FeaR

In GoT we trust

xavier! schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:08:
Ik heb alles goed aangesloten en volgens mij ook alles ingeschakeld wat ingeschakeld moet worden.
Begin eens met vertellen hoe alles aan is gesloten en wat er op welke devices in staat geschakeld. Hoe completer de informatie des te beter kunnen wij helpen met trouble shooten.
Momenteel loopt het via de optische kabel, maar ik begreep dat die verbinding geen hd audio afspeelt.
Doet HDMI ARC wel HD Audio? Ik vraag me oprecht de meerwaarde af van HD Audio op een Sound Bar, maar dat terzijde.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
xavier! schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:08:
HDMI ARC heeft exact dezelfde specificaties als Toslink en heeft dus eveneens geen ondersteuning voor HD Audio. Als het om de audiokwaliteit gaat, zit hier dus geen verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
Dimens schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:53:
[...]

HDMI ARC heeft exact dezelfde specificaties als Toslink en heeft dus eveneens geen ondersteuning voor HD Audio. Als het om de audiokwaliteit gaat, zit hier dus geen verschil in.
Op welke manier kan je dan wel de HD audio doorgeven?

M'n soundbar is met de tv verbonden via een hdmi kabel die op beide arc poorten is aangesloten.

Audio out staat op de tv ook op optisch/hdmi arc en de LG sound sync en simplink staan ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19

FeaR

In GoT we trust

xavier! schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:11:
[...]

Bronnen rechtstreeks via HDMI aansluiten op de Yamaha YSP-2500.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
xavier! schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:11:
[...]

Vanuit de televisie is het onmogelijk om HD Audio door te sturen doordat het toestel niet beschikt over een uitgang waarover HD Audio verstuurd kan worden. Dit betekent dus dat je - zoals FeaR al aangeeft - een andere weg moet kiezen zoals de bron direct aan te sluiten op de Soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
Ja, de soundbar ondersteunt alleen geen hdcp 2.2, waardoor ik weer met de hdr in de problemen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsie030
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik ben geen kenner maar ik had ook probleem op mijn LG met ARC.
Op HDMI 1 kreeg ik het niet voor elkaar maar met HDMI 2 met ARC wel, je kan het eens proberen om de andere poort te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-04 15:48
Ik heb mijn 65B6 via HDMI ARC aan een Yamaha YSP-5600 hangen en dat werkt prima voor gewoon DD/DTS, echter Dolby TrueHD wordt idd niet doorgegeven door de LG.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
ronzelver schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:13:
Ik heb mijn 65B6 via HDMI ARC aan een Yamaha YSP-5600 hangen en dat werkt prima voor gewoon DD/DTS, echter Dolby TrueHD wordt idd niet doorgegeven door de LG.
Kan je misschien jouw instellingen van de tv en de soundbar via een pm naar mij sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-04 15:48
Je moet de soundbar op een HDMI-ARC ingang van de TV aansluiten (HDMI aanlsuiting met het label ARC, bij mij HDMI-2) en vervolgens de 'Sound Out' instelling op 'Audio Out (Optical/HDMI ARC)' instellen.

http://kr.eguide.lgappstv...historySave=contentsIndex

Op de soundbar heb ik verder alles default laten staan.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Pagina: 1