W10: bekende USB-microfoon wordt opnieuw gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Op mijn desktop (met W10 Pro) gebruik ik zo nu en dan een losse USB-microfoon (Samson GoMic) die ik helemaal naar mijn wensen heb ingesteld. Nu sloot ik hem zojuist aan op de gebruikelijke poort, maar werd hij gedetecteerd als nieuw apparaat, waardoor ik alles weer opnieuw kon gaan instellen. Dat was redelijk ergerlijk en nu vraag ik mij af hoe dit kan en hoe ik het kan voorkomen. De overige audioapparaten (niet-USB) waren voor zover ik kon zien onaangeroerd.

Zou het kunnen dat er in Windows een mechanisme zit dat gegevens van ongebruikte apparaten na een bepaalde tijd weer verwijdert? Of wat zou het anders kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Weet je 100% zeker dat je 'm in dezelfde USB poort hebt gestoken en niet per ongeluk in een andere? Want dat is de enige reden wat ik mij kan bedenken wat dit gedrag kan verklaren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ja, honderd procent zeker. Ik heb ook even in apparaatbeheer gekeken en daar staat, mits de microfoon aangesloten is, een 'USB-Verbundgerät' (USB composite device in het Engels?) met in eerste instantie een installatiedatum die volgens mij overeenkomt met de dag waarop ik de microfoon voor het eerst heb aangesloten. Ietsje verderop in de lijst staat dan een vermelding 'Gerät gelöscht' (apparaat verwijderd, datum: 19 november, op die dag is echter niks bijzonders gebeurd) en dan voor vandaag weer dan weer dat het apparaat geïnstalleerd is, etc.