Waar op letten tijdens het kopen van een HDD Caddy?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674963

Topicstarter
Hi mensen!,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een HDD caddy om een SSD bij te prikken bij mijn laptop. Alleen vraag ik me af waar ik moet op letten. Want ik zie vaak verschillende soorten afmetingen (12,7mm, 9mm). Hoe bepaal ik de mm voor mijn laptop? Zoals ik ook al had gezegd wil ik SSD in de HDD caddy doen, gaat dit werken? Zoja, wat gebeurt er met de SSD speeds? Dalen die of zullen die gewoon op normale snelheid blijven?

Relevante software en hardware die ik gebruik

pricewatch: Acer Aspire E5-521-66U2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik had deze website gevonden. Maar daar staat niet echt veel informatie over waar ik moet op letten als ik een caddy wilt kopen.

Als er iets over het hoofd gezien is door mij wat jullie nog niet weten, meld ze!

Groet.

Fuz3d

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Soms dalen de snelheden omdat sommige ODD's op een lagere snelheid aan worden gesloten.

Die 12,7 en 9mm is de dikte van de caddy. Het makkelijkste is om even de dvd speler eruit te halen en hem op te meten. Dan weet je meteen welke je nodig bent.

Zelf zou ik de SSD in de laptop doen en de hdd in de caddy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674963

Topicstarter
.Maarten schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:28:
Soms dalen de snelheden omdat sommige ODD's op een lagere snelheid aan worden gesloten.

Die 12,7 en 9mm is de dikte van de caddy. Het makkelijkste is om even de dvd speler eruit te halen en hem op te meten. Dan weet je meteen welke je nodig bent.

Zelf zou ik de SSD in de laptop doen en de hdd in de caddy.
Net gemeten, het is 12,7mm.
Dus dit betekent dat inprincipe elke universele HDD caddy van 12,7mm erin past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Normaal gesproken wel ja. Het frontje kun je van je dvd speler afhalen en op de caddy drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
De caddy die hddcaddy.nl aanbiedt voor jouw type laptop is normaal gesproken gewoon degene die je moet hebben. Ik heb een tijdje terug bij dezelfde club een caddy gekocht voor mijn Dell Latitude E6520, en die werkte zonder problemen. Zelfs het frontje dat erop zat paste perfect bij het chassis van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-06 16:56
Voor mijn Acer Aspire V3-551 heb ik ook gewoon de caddy gekocht die werd aangeraden op hddcaddy.nl. Deze past prima. Er zat volgens mij geen frontje bij, deze heb ik van mijn dvd-drive afgehaald. Dan ziet het er namelijk altijd netjes uit. Uiteindelijk zie je geen enkel verschil :). Zoals hierboven aangeraden, hdd in de caddy en ssd in je normale 2,5inch slot

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Pagina: 1