Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch.io
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-09 19:03
Beste tweakers,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een laptop die wat jaren vooruit kan. Daarbij wil graag dat de batterij te vervangen is (dus niet á la MacBook), 512 GB SSD en 16 GB aan RAM. Ik heb nu een dell inspiron 15 inch, deze laptop bevalt me niet. De ethernetport en headphonejack functioneren niet en de HDD is enorm traag |:(

Wat ga je met je laptop doen?
Programmeren, aantal VM's draaien + alles wat normale studenten doen

Wat is je budget?
max. 1600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag naar school. Dus graag niet te zwaar. (onder de 2 kilo) Aan de andere kant moet de laptop de hele schooldag moeten uithouden op een accuduur, dus ongeveer 8 tot 10 uur browsen etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb goede dingen gehoord over de Dell Latitude en Lenovo Thinkpad. In de range van 13,3 inch tot 15,6 inch full HD lijkt me ideaal. Uiterlijk etc. maakt mij niet uit.

Ik heb 2 laptops gevonden:

1. Dell Latitude E7470 met 16 GB RAM, i5 6200U en 512 GB SSD en 55wh batterij voor 1460 euro.
https://www.laptopcentrale.nl/dell-latitude-e7470-i5/

Mijn voorkeur gaat uit naar bovenstaande laptop, vanwege de positieve reviews op tweakers over de shop zelf. Laptopaccu is ook te vervangen.

2. Lenovo Thinkpad T460 met 16 GB RAM, i5 6200U, 512 GB SSD en 23 + 47 wh batterij (grotere capaciteit kan ook) voor ruim 1500 euro.
http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/t-series/t460/#SYSTEM

Ik ben wat sceptisch over deze laptop, door de negatieve reviews die ik gelezen heb over de webshop van lenovo. Maar daar tegenoverstaat dat de thinkpad zeer goede laptops zijn (goed toetsenbord) en linux-ready zijn.

Graag hoor ik jullie mening :)
Dutch.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
Dell lattitude E7470 had ik van mijn werk. Vond de build daarvan niet super en erg plastic. Toetsenbord was nogal zompig en boog door en ook de trackpad was niet super. Vaak selecteerde je per ongeluk tekst. Ook de scharnier van het scherm ging vrij snel wel heel soepeltjes.

Nu de XPS 15 9550 van mijn werk en die is een stuk robuuster. Wel wat minder aansluitingen, maar veel strakker afgewerkt. Scherm van de XPS is prachtig met smalle bezels en de accuduur is in orde.

Verder prima laptops , wel eeen paar kleine quirks (zowel Lattitude als XPS). Zo valt keyboard en trackpad/ muis soms uit als je de power inplugt. Ook komt de WiFi niet altijd terug van slaapstand. Maar buiten dat prima laptops, met XPS als favoriet.

Heb van klanten ook nog een aantal HP ultrabooks gehad, maar die vond ik wat minder. Extreem stugge trackpads en accuduur die erg kort was.

[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 28-11-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-11-2024
op dell.nl is er nu een code (SAVE12) waardoor je 12% korting krijgt. Dan kun je een XPS15 met 16GB RAM en 512GB SSD voor 1583 euro kopen: klik
De code geldt alleen vandaag nog dus je moet wel snel beslissen als je hem wil. Lijkt me wel de ideale laptop voor je. Grote batterij, laag gewicht. quad core i7, gtx960m etc.

Huawei P30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klonic
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-08 09:03
Ik heb een Lenovo Thinkpad T460 van mijn werk, deze heeft mijn oude HP Elitebook 8460 (geloof ik) opgevolgd. Prive heb ik een 13" Macbook Pro (retina) uit 2013.

Niets kan tippen aan het trackpad van mijn Macbook Pro. In dat opzicht is Apple heer en meester. Maar de Thinkpad heeft niet een heel overtuigend trackpad, de cursor reageert minder goed dan mijn Mac en het heeft ook wat meer weerstand dan die van mijn Mac.

Wat betreft bouwkwaliteit, bij hard drukken veert de T460 een klein beetje door, maar hij voelt wat mij betreft stevig aan. Hij is een stuk dikker dan mijn Macbook Pro. Hij is zelfs iets dikker dan mijn 13" aluminium Macbook uit 2008.

Het toetsenbord is denk ik erg prettig als je eraan gewend bent. Enig nadeel is dat de pageup en pagedown knoppen om de pijltoetsen heen zitten, soms als je dan verkeerd drukt ben je dus direct heel ergens anders als je een 'lang' bestand open hebt staan.

Bij mijn Thinkpad wordt alleen de HDD gebruikt (wellicht zit er geen SSD in), hierdoor voelt hij niet erg vlot. De oude Macbook Pro start zelfs sneller op (ook met alleen een HDD). Daarbij moet ik wel zeggen dat de Lenovo vol met (beveiligings)software zit.

Het scherm (IPS) is veel beter dan de oude die van de oude MacBook of de HP (beide TN). Wel slechter dan die van de nieuwe MacBook Pro.

Het geluid van de Lenovo is vergelijkbaar met dat van de Macbook Pro, alleen zit er af en toe een resonantie in, dit schijnt bij de nieuwe MacBook Pro's trouwens ook te zijn, al zijn die speakers wel een heel stuk beter.

Verder: heeft de Thinkpad een verlicht toetsenbord, hij voelt licht aan, maakt een zeer degelijke indruk en hij heeft zo een muisballetje in het toetsenbord (wat voor mijn werk essentieel is, omdat ik soms handschoenen draag).

De adapter van de Lenovo is volgens mij net iets kleiner dan die van de Macbook Pro (en die is al niet groot, dat is dus fijn!)

Wat betreft de batterij, er zitten er 2 in bij mij, die ik eruit kan halen heeft een capaciteit van 24 Wh, welke ingebouwd zit weet ik niet (als dat maar in een smaak komt kan je het zelf uitzoeken). Samen zorgen ze voor ongeveer 5 uur mobiel werken. Helaas kan ik je niet helpen met benchmarks, al is het maar omdat ik geen idee heb wat voor hardware er in zit (mijn werkgever timmert alles flink dicht).

Succes!