Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-09 12:40
Beste Tweakers,

Mijn HTC One M8 heeft vrees ik de geest begeven. De telefoon begon met het weigeren van opladen en met een handleiding op het internet door de power en de volume knoppen ingedrukt te houden startte deze weer op. De telefoon crashte daarna gelijk en startte daarna weer opnieuw op, hierin bleef hij hangen. Toen heb ik hem via de veilige modus optie proberen te starten en hieren waren de zelfde problemen aanwezig. Daarna heb ik deze via de recovery modus hersteld naar fabrieksinstellingen, maar weer dezelfde problemen. En na nog een laatste keer crashen wilt hij nu ook niet meer opladen (het rode oplaadlampje brand niet) en het trucje van de power button en de volume knoppen werkt ook niet meer.

Op het internet ben ik niet veel wijzer geworden en de meeste raden een factory reset aan (welke ik heb uitgevoerd). Verder heb ik hem nooit geroot of een custom rom geinstalleerd. De telefoon is nu ongeveer 2,5 half jaar oud. (Ik root de telefoon liever niet vanwege mogelijke garantie die er nog op kan zitten)

Mijn vraag is dus of de telefoon rijp is voor garantie of dat iemand het magische antwoord heeft.

Bij voorbaat dank.

http://steamcommunity.com/id/nvanes97/

Beste antwoord (via plientje op 28-11-2016 12:02)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
plientje schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:45:
Mijn vraag is dus of de telefoon rijp is voor garantie of dat iemand het magische antwoord heeft.
Eerlijk gezegd denk ik dat het een garantie gevalletje wordt.

Het probleem met het opladen kan wijzen op een defecte accu, oplaadcircuit of USB-poort, tenminste ik neem aan dat je al een andere oplader hebt geprobeerd.

Het constante crashen van allerlei lees en schrijf acties op het flash geheugen kan wijzen op defect lees / schrijf geheugen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
plientje schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:45:

Het probleem met het opladen kan wijzen op een defecte accu, oplaadcircuit of USB-poort, tenminste ik neem aan dat je al een andere oplader hebt geprobeerd.

Het constante crashen van allerlei lees en schrijf acties op het flash geheugen kan wijzen op defect lees / schrijf geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
rens-br schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:07:
[...]

Jammer om te horen. Dan ga ik ik het proberen bij HTC.

Bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:57
Niet zomaar de moed opgeven. Ik had onlangs hetzelfde gehad met mijn M8. Gewoon elke dag even aan de lader proberen en kijken of hij oplaad. Gerede kans dat hij het weer doet.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 08-12-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn M8s lijkt tevens ineens kuren te hebben.

Volgens mij is het trouwens zo dat als je accu echt leeg en je hangt hem aan de lader hij zo leeg is dat hij zelfs geen charge lampje geeft, althans dit heb ik ooit eens gehad.

Mijn M8s leek ooit eens dood, deed helemaal niks meer.
hij bleek in charge lock te staan
Viper® in "Htc one m8 gaat niet aan"
Have you tried to reset the charging logic of the device, first you must charge your M8 for a minimum of 10 minutes using a wall charger. With the power off, press down and hold the volume up and down button with the power button for approximately 2 minutes. After 2 minutes, release all of the buttons. After the release the charging logic should be reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
Viper® schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:55:
Mijn M8s lijkt tevens ineens kuren te hebben.

Volgens mij is het trouwens zo dat als je accu echt leeg en je hangt hem aan de lader hij zo leeg is dat hij zelfs geen charge lampje geeft, althans dit heb ik ooit eens gehad.

Mijn M8s leek ooit eens dood, deed helemaal niks meer.
hij bleek in charge lock te staan
Viper® in "Htc one m8 gaat niet aan"

[...]
Dit had ik inderdaad al geprobeerd en heb hiermee de telefoon kunnen resetten. Alleen mocht niet baten, omdat na weer 2 minuten gebruik hij crashte en nu ook niet meer aan wilt.

Ben nu bezig bij mijn verzekering, omdat HTC zelf stug bij hun 2 jaar garantie blijft. (deze was in 2014 gekocht bij HTC zelf :( )

Bedankt voor meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_B13
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb exact het zelfde probleem met de HTC one M8. Hij doet helemaal niks meer. Het enige wat hij doet ik een zwart scherm. Ik kan niet eens via de bookloader er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
Maarten_B13 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:08:
Ik heb exact het zelfde probleem met de HTC one M8. Hij doet helemaal niks meer. Het enige wat hij doet ik een zwart scherm. Ik kan niet eens via de bookloader er in.
Heb je sinds kort hetzelfde probleem? Toen ik erin kwam viel me gelijk op dat er veel meldingen waren dat apps waren gestopt. merkte jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:31
Uit nieuwsgierigheid: waarom je verzekering erbij betrekken?
HTC geeft 2 jaar garantie en je zegt zelf dat je het toestel al 2,5 jaar hebt.

Hier vind je wat info voor het geval je besluit om te gaan rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
ChiMan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:08:
Uit nieuwsgierigheid: waarom je verzekering erbij betrekken?
HTC geeft 2 jaar garantie en je zegt zelf dat je het toestel al 2,5 jaar hebt.

Hier vind je wat info voor het geval je besluit om te gaan rooten.
Ik heb HTC gecontacteerd, maar er werd mij verteld dat het geld zou kosten. Toen herinnerde ik me dat ik hem had verzekerd en zo misschien iets voorelkaar kan krijgen.

Als ik had gekozen voor HTC heb ik het idee dat ik beter een nieuwe telefoon kan halen dan, aangezien ik de dagwaarde niet hoger dan euro 150 schat.

Mocht ik de telefoon terug krijgen zal ik kijken of rooten werkt. Dankjewel :)

[ Voor 5% gewijzigd door plientje op 13-12-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_B13
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-02-2024
Als het goed is heb ik op mijn toestel nog garantie. Ik ga van het weekend eens kijken wat daar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
Maarten_B13 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:41:
Als het goed is heb ik op mijn toestel nog garantie. Ik ga van het weekend eens kijken wat daar uitkomt.
Als je nog garantie hebt, dan is dat inderdaad de beste keuze.

Pagina: 1