Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop 5 ghz software 2.4ghz hoe dit werkend te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Thuis heb ik enkele beveiligingscamera's hangen. Zowel binnen als buiten. Die binnen staan zijn wat oudere type's. Deze werken alleen op 2.4ghz. Nu heeft mijn laptop meest van tijd 5 GHz in gebruik.

Heb internet van KPN. In de modem (V10) heb ik 5ghz al uitgeschakeld. Maar nog maakt mijn software geen contact. Heb alles correct geïnstalleerd. de cameras werken op wifi. deze heb ik eerst met een app moeten verbinden. om ze later aan de pc te koppelen. de cameras worden wel gevonden. maar krijg geen beeld afgespeeld.

De software om de cameras op de pc te bekijken is MVCMS lite.
iemand hier ervaring mee?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. zodat ik ook op mijn werk beschikking heb over de cameras en niet iedere keer mijn mobiel hoef te pakken.

MvG Jacco

Alle reacties

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
Volgens mij haal je hier een aantal dingen door elkaar. 2.4 GHz en 5 GHz is slechts de frequentie waarop je netwerk werkt, dit zou niet uit mogen maken voor de werking van je netwerk. Ik ga er voor het gemak dan ook van uit dat je behalve je KPN modem/router geen andere routers in je netwerk hebt hangen?

Kun je de camera's wel pingen vanaf je computer?

[ Voor 35% gewijzigd door gastje01 op 27-11-2016 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt Gastje01,

heb 1 router. Het probleem zat ook niet in me netwerk. mijn laptop heeft een schone installatie gehad. na die installatie kan ik geen videos meer bekijken in IE, geen updates, niet te koppelen aan extern beeldscherm.

kortom die laptop is minder fijn aan het worden tijd voor een nieuwe.

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:17:
Klopt Gastje01,

heb 1 router. Het probleem zat ook niet in me netwerk. mijn laptop heeft een schone installatie gehad. na die installatie kan ik geen videos meer bekijken in IE, geen updates, niet te koppelen aan extern beeldscherm.

kortom die laptop is minder fijn aan het worden tijd voor een nieuwe.
Dan klinkt het eerder als een ontbrekende driver/videokaart plugin/netwerk drivers probleem dan een laptop die het leven gaat geven.

Een beetje meer informatie kan handig zijn:
- merk model laptop
- concrete omschrijving problemen (Hij doet het niet kunnen wij je niet veel mee helpen)
- zijn alle drivers geïnstalleerd?
- verbind de laptop wel met de wifi?
- is de wifi driver wel geïnstalleerd?
- fysieke schakelaar van de laptop staat wel op aan (geloof mij, dit komt echt vaak voor)

Verwijderd

Topicstarter
-HP Pavilion g6-1250sd
- het probleem waar ik he topic voor opende is opgelost als alles werkr. drivers etc. maar deze worden met geen mogelijkheid geupdate (Apparaatbeheer)
- Drivers die staan geïnstalleerd zijn degene die na de schone installatie zijn geïnstalleerd.
- Heb wel wifi
- ga er vanuit dat de wifi driver dan geïnstalleerd is.
-fysieke schakelaar? je bedoelt in beeldscherm menu? daar kriig ik geen 2e scherm te zien.

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:32:
-HP Pavilion g6-1250sd
- het probleem waar ik he topic voor opende is opgelost als alles werkr. drivers etc. maar deze worden met geen mogelijkheid geupdate (Apparaatbeheer)
- Drivers die staan geïnstalleerd zijn degene die na de schone installatie zijn geïnstalleerd.
- Heb wel wifi
- ga er vanuit dat de wifi driver dan geïnstalleerd is.
-fysieke schakelaar? je bedoelt in beeldscherm menu? daar kriig ik geen 2e scherm te zien.
Wat ik bedoelde met Fysieke schakelaar sloeg op de Wifi, er zijn aardig wat laptops met een schakelaar aan de voorkant, een soort schuifje, waarmee je de wifi kan uitschakelen.

In hoe verre werkt de wifi, heb je een wifi verbonden logo, kan je internetten?

Het topic waarvoor je het opende is opgelost?
Maar je hebt dus nog wel problemen met de laptop.
Immers de externe video aansluiting werkt niet, en updates ook niet.
Heb je wel een legale windows versie, en welke versie?
En hou er rekening mee dat windows niet altijd alle (juiste en recente) drivers installeert.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zet om te beginnen 5GHz weer aan en gebruik dat met de laptop :o

WiFi is een gedeeld medium, als je zowel camera's als laptop op 2.4GHz hebt staan moet de output van die camera's twee keer over de 2.4GHz en dat is al een drukke band met weinig bandbreedte.

Met laptop op 5GHz hoeft de data maar een keer over de 2.4GHz en heb je minstens twee keer zoveel kans dat het allemaal werkt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een legale windows 7 x64 home premium.

Laptop is inmiddels onderweg om gerepareerd te worden. Dank voor de reacties.

Hoe kan ik dit topic sluiten?
Pagina: 1