Audio uit de TV en Audio van de versterker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neusd00rn
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 13:19
Mijn vraag
Op mijn nieuwe tv heb ik problemen om content af te spelen van de TV (HDD, Netflix)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung UE55KU6000 + Marantz NR1604 + Telenet Digicorder

Al mijn signalen gaan eerst via de versterker en dan naar de TV
bijv:
Chromecast -> Versterker -> Tv
Digicorderd --> Versterker -> tv

Als ik nu een functie van de TV wil gebruiken zoals aangesloten HDD, youtube, netflix, dan heb ik audio uit de TV maar mijn audio van de versterker blijft spelen.

Nu zou ik alles eerst via de TV moeten aansluiten en doorsturen naar de versterker, maar hoe doe ik dit?
De handleiding is maar heel summier en zo goed als nutteloos.

Digicorder -> TV -> Versterker
Chromecast -> TV -> Versteker

Dus hoe gebruik ik de tv als doorvoer naar de versterker?

Beste antwoord (via Neusd00rn op 28-11-2016 13:19)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:34

FeaR

In GoT we trust

ARC kan tricky zijn om werkend te krijgen. Qua aansluiting klopt het. Mogelijk dat op beide apparaten ook HDMI CEC ingeschakeld moet worden. Dat is overigens meteen de reden waarom ik niet met HDMI ARC werk maar met een optische kabel. HDMI CEC gooit hier meer roet in het eten dan dat het goed doet.

Met de optische uitgang kan het niet zo lastig zijn. Mogelijk moet je in de TV aangegeven dat je gebruikt wilt maken van die optie. Aan de kant van de receiver moet je de ingang toewijzen. Meer is het niet. Kans bestaat wel dat zowel de TV als de receiver geluid geven. Geluid van de TV moet je dan terugdraaien.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Neusd00rn schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:48:

Digicorder -> TV -> Versterker
Chromecast -> TV -> Versteker
Dat moet je niet willen. Als je de TV als hub gaat gebruiken zal de TV altijd aan moeten staan. Ook als je bijvoorbeeld alleen radio wilt luisteren via de Digitale Decoder. Tevens zet lang niet elke TV alle audio tracks door. Dolby 5.1 vormt veelal het probleem niet, maar DTS 5.1 wordt veelal niet doorgevoerd. Tevens verlies je direct de doorvoer van DTS HD dan wel Dolby TrueHD.

Om geluid van de TV naar de receiver te krijgen heb je twee opties:
[list]• HDMI ARC
• Optische kabel vanaf de TV naar de receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neusd00rn
Ah ja daar heb je een punt ivm de tv die aanstaat.

Luisterend naar uw advies ivm ARC heb ik het volgende gedaan

Beide hebben dus een ARC functie en heb ik nu de volgende opstelling, digicorder > Versterker HDMI CBL/SAT in > versterker HDMI ARC uit > TV hdmi ARC in.

Maar blijft helaas hetzelfde resultaat.

Bij audio uitgang/optisch is er geen klank wanneer ik netflix afspeel vanaf de tv

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ARC kan tricky zijn om werkend te krijgen. Qua aansluiting klopt het. Mogelijk dat op beide apparaten ook HDMI CEC ingeschakeld moet worden. Dat is overigens meteen de reden waarom ik niet met HDMI ARC werk maar met een optische kabel. HDMI CEC gooit hier meer roet in het eten dan dat het goed doet.

Met de optische uitgang kan het niet zo lastig zijn. Mogelijk moet je in de TV aangegeven dat je gebruikt wilt maken van die optie. Aan de kant van de receiver moet je de ingang toewijzen. Meer is het niet. Kans bestaat wel dat zowel de TV als de receiver geluid geven. Geluid van de TV moet je dan terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neusd00rn
Ondertussen is het mij gelukt via een optische kabel.

Alles wat met beeld te maken heeft loopt nu via de tv
chromecast/digicorder/hdd/netflix --> versterker.

Er was een instelling nodig op de versterker die HDMI en Optische kabel toelaat op 1 kanaal.

Bedankt FeaR :)