Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdplouis
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09-2018
Hallo iedereen,

Ik heb sinds enkele maanden een externe harde schijf van het merk LaCie (Porsche design 1TB usb 3.0)

Nu, in het begin toen ik hem had, werkte alles perfect, maar sinds 2 maanden geleden valt deze constant weg vanaf er een kleine beweging is.
Wel erg vervelend, want als ik naar een film wil kijken in m'n bed bijvoorbeeld, dan valt deze weg vanaf ik beweeg.

Wat is de oorzaak hiervan?

Groetjes en alvast bdankt
Louis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-06 17:13
Klinkt als een los contact. Zit de stekker er goed stevig in? Als je nog garantie hebt zou ik hem even aanbieden voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:43
Probeer na te gaan waar het probleem precies zit?

Slecht contact van een (eventuele) voedings-plug/kabel?
Slecht contact van de USB kabel/connector zelf?
Probeer een andere USB aansluiting van de PC/Laptop?
Bij veel in en uit pluggen van USB apparatuur kunnen de USB aansluitingen hun grip verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

vdplouis schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:48:
Nu, in het begin toen ik hem had, werkte alles perfect, maar sinds 2 maanden geleden valt deze constant weg vanaf er een kleine beweging is.
Misschien iets stabieler neer zetten zodat ie niet wegvalt ? Op je bed kan ie er natuurlijk vrij eenvoudig van afvallen als je beweegt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:43
The_Doman schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:18:Bij veel in en uit pluggen van USB apparatuur kunnen de USB aansluitingen hun grip verliezen.
Goede fix voor dit probleem, wel bij laptops voor de zekerheid accu ook verwijderen!
Youtube: How to tighten the USB Port on (almost) any device!/Loose USB FIX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die schijf maakt gebruik van zo'n hele kleine microUSB3 aansluiting. Die dingen zijn bijzonder gevoelig voor ieder klein beetje beweging. Niet op bed leggen is dus 't handigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdplouis
Bedankt voor jullie antwoord.

@The_Doman het zou me ten sterkste verbazen indien het aan mijn laptops usb poort zou liggen, hij is nog maar een maandje oud en heeft wel wat geld gekost dus ik veronderstel ook wel van deftige kwalitiet, daarnaast is het enkel met m'n harde schijf dat hij zo vreemd doet.

@TERW_DAN ik ben gemist bij het kiezen van de harde schijf toen ik deze topic opende, het lukte me niet om die aan te passen, mijn harde schijf is deze: pricewatch: LaCie Porsche Design Slim Drive P'9223 (HDD) 1TB Aluminium

is deze eveneens zo gevoellig? of zou het eerder aan de poort van de harde schijf kunnen liggen? of een mankement in de schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

vdplouis schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:53:
ik ben gemist bij het kiezen van de harde schijf toen ik deze topic opende
:? wat bedoel je hiermee?
is deze eveneens zo gevoellig? of zou het eerder aan de poort van de harde schijf kunnen liggen? of een mankement in de schijf?
Ook een microUSB poort. Imho zijn die dingen crap. Helaas ook niet op gelet toen ik zelf een schijf kocht. M'n eerst volgende moet echt een fatsoenlijke connector krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdplouis
@TERW_DAN, bedankt voor je antwoord. Bij het openen van deze topic moest ik mijn harde schijf selecteren, maar op de kleine afbeelding kon ik het niet goed zien, achteraf bleek dat ik de verkeerde geselecteerd had, dit is de harde schijf waarove rhet gaat: pricewatch: LaCie Porsche Design Slim Drive P'9223 (HDD) 1TB Aluminium het is dus niet met een micro usb poort, maar wel met een usb 3.0 poort.

Een vriend van me sprak ook over een eventuele beveiliging op de harde schijf dat deze stopt met draaien bij beweging om te verhinderen dat deze kapot zou gaan, kan dat?

Indien dit niet het geval kan zijn, is het volgens mij zo dat er iets aan de poort is van mijn harde schijf, kan toch bijna niet anders?
Pagina: 1