Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pridefax
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-01 09:31
Hallo,

Ik vroeg me af of er een mogelijkheid was om mijn call volume aan te passen onder de 20% aangezien het echt veel te luid is als ik me oordoppen in heb :'( . De huidige opties bieden alleen 5 mogelijkheden aan (per stap 20%).

Heb me al rot gezocht op het internet voor mogelijke fine tuning (kan zelfs geen duidelijke informatie vinden dat je dit wel kan doen als je telefoon geroot is) zo'n beetje alles al geprobeerd en bekeken maar de apps e.d bieden ook niet onder de 5 stappen aan / zelfs geen opties om dit handmatig aan te passen. Ook in de samsung settings blijk je verder geen call volume optie te hebben, alleen als je aan het bellen bent en dat zijn dus maar 5 stappen.

Ik vroeg me af of iemand hier een oplossing voor heeft en of meerdere mensen dit probleem hebben. Aangezien ik meer lees dat het geluid te zacht is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Pridefax schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:27:
Hallo,

Ik vroeg me af of er een mogelijkheid was om mijn call volume aan te passen onder de 20% aangezien het echt veel te luid is als ik me oordoppen in heb :'( . De huidige opties bieden alleen 5 mogelijkheden aan (per stap 20%).

Heb me al rot gezocht op het internet voor mogelijke fine tuning (kan zelfs geen duidelijke informatie vinden dat je dit wel kan doen als je telefoon geroot is) zo'n beetje alles al geprobeerd en bekeken maar de apps e.d bieden ook niet onder de 5 stappen aan / zelfs geen opties om dit handmatig aan te passen. Ook in de samsung settings blijk je verder geen call volume optie te hebben, alleen als je aan het bellen bent en dat zijn dus maar 5 stappen.

Ik vroeg me af of iemand hier een oplossing voor heeft en of meerdere mensen dit probleem hebben. Aangezien ik meer lees dat het geluid te zacht is.
Meestal vind men het geluid eerder te zacht dan te hard maar ik denk niet dat dit makkelijk op te lossen is. Enigste wat ik weet is dat er custom roms zijn die meerdere stappen bieden wat betreft volume maar weet niet of dit ook geldt voor het 'in call' volume.
Apps werken in iedergeval niet als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pridefax
Redelijk gaar dat dit niet gewoon per 5% aangepast kan worden, snap de logica van 20% sprongen niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Pridefax schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:08:
Redelijk gaar dat dit niet gewoon per 5% aangepast kan worden, snap de logica van 20% sprongen niet :'(
Kwestie van "useability". Voor de meeste mensen volstaan 5 niveaus en deze zitten er niet op te wachten om 100 keer volume up te drukken voor ze een filmpje kunnen kijken. Helaas gaat gebruiksgemak hand in hand een beperkte mate van fine-tuning.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pridefax
Switchie schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:42:
[...]

Kwestie van "useability". Voor de meeste mensen volstaan 5 niveaus en deze zitten er niet op te wachten om 100 keer volume up te drukken voor ze een filmpje kunnen kijken. Helaas gaat gebruiksgemak hand in hand een beperkte mate van fine-tuning.
Dat snap ik, alleen waarom dit dan niet een optie is die aangezet kan worden.. Zou liever hebben dat dit een optie zou zijn, en dat ik dan handmatig het geluid kan aanpassen (door middel van een balkje zoals in linux/windows ed bv)

Dit lijkt mij niet zo'n lastige optie om standaard in een telefoon te hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Pridefax op 27-11-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Pridefax schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:00:
[...]

Dat snap ik, alleen waarom dit dan niet een optie is die aangezet kan worden.. Zou liever hebben dat dit een optie zou zijn, en dat ik dan handmatig het geluid kan aanpassen (door middel van een balkje zoals in linux/windows ed bv)

Dit lijkt mij niet zo'n lastige optie om standaard in een telefoon te hebben?
Dit is maar net hoe Samsung ziet. Ik draai een custom rom hier kun je kiezen uit 3 opties standaard louder en very loud . In alle 3 de versies is daarna gewoon alles aan te passen. Maar dit gaat niet werken zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pridefax
Is dat een rom te gebruiken voor de s7 edge? Vind het echt super gaar dat dit niet gewoon simpel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:09

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Pridefax schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:53:
Is dat een rom te gebruiken voor de s7 edge? Vind het echt super gaar dat dit niet gewoon simpel kan
Hou er rekening mee dat 9/10 je garantie vervalt als je met dit soort dingen gaat kloten ;)

Maar ze zullen vast bestaan.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pridefax
Ja, snap ik had me vorige telefoons ook op custom roms maar daar had ik verder nooit last van het geluid dus ben daar verder niet mee bezig geweest :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40
je kan ook kijken of er in de play store iets staat wat werkt, bv iets als dit:
Google Play: Fine Volume Control V2 (Trial)

(gezocht op volume steps: https://play.google.com/store/search?q=volume%20steps
maar wellicht met andere zoekopdrachten nog meer te vinden)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pridefax
Ja, die had ik al geprobeerd maar ook in de app krijg je maar 5 geluid opties ( zonder de incall te kunnen aanpassen), word gewoon overgenomen van je telefoon.

Edit; Denk dat ik nu inmiddels alle apps wat betreft to geluid gebruikt hebt maar geen van de apps bieden onder de 20% aan :/ |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Pridefax op 30-11-2016 07:19 ]

Pagina: 1