Oorkappen met active noice cancelling als primaire eis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Mijn dochter wordt op school super snel afgeleid van haar werk, wat de kwaliteit van haar resultaten naar beneden haalt. We hadden hiervoor al oorkappen gehaald met 32dB demping, maar zelfs daarmee heeft ze nog te veel last van het omgevingsgeluid.

We zijn nu op zoek naar over-ear oorkappen/koptelefoon met uitstekende actieve noice-cancelling. Deze NC is de primaire en eigenlijk ook enige eis, aangezien er niet veel muziek mee geluisterd zal worden maar echt bedoeld is om het omgevingsgeluid te weren.

Ik heb nu via de price-watch en ook via verschillende topics proberen te achterhalen wat de beste aankoop voor ons zal zijn. De topics tot nu toe stellen juist voornamelijk eisen aan geluidskwaliteit in combinatie met de NC. Die eerste is voor ons dus nu absoluut niet van belang. Kunnen jullie ons tips geven welke koptelefoons het beste geschikt zullen zijn?

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ga naar een winkel en ervaar het. Van de week een Bose Quietcomfort getest bij de MM. Je weet wat voor herrie het daar normaal is. Hoorde vrijwel niks. Kost wat maar dan heb je ook wat. Wat is je budget?

En verder had je deze beter in Consumentenelektronica Aankoopadvies kunnen plaatsen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Mijn dochter is nog vrij jong en daarmee niet geheel voorzichtig. Ik heb er wel het nodige geld voor over, maar uiteraard wel zo goedkoop mogelijk om te bereiken wat we willen. Ik vrees namelijk dat de set het schooljaar ternauwernood zal uithouden... Ik had er wel wat over gelezen en hij komt ook goed uit verschillende tests, maar hoop dat er ook nog wat alternatieven zijn.

Wat betreft het forum. Als deze beter in het aankoopadvies forum kan, hoe kan ik ervoor zorgen dat deze daarheen verplaatst?

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 22:34
Mogen het ook in-ears zijn? Bose heeft namelijk ook de QuietControl 30; draadloos en de NC is te regelen.
De QC35 is idd de over-ear variant. Ik vermoed dat er weinig andere en goedkopere headphones een kealitatief vergelijkbare NC bieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:17

P_Tingen

omdat het KAN

Ik vrees dat het allemaal €300+ is. Ik wilde het zelf ook wel, maar het is me net iets te duur. Een collega heeft het wel en het is wel een verademing als je het opzet

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zelf denk ik of bij een professionele bouwmarkt, of bij een zaak als Schoonenberg binnenlopen.
Als die het niet weten weet ik het ook niet meer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
We zijn vandaag even bij een elektronica zaak langs geweest om wat koptelefoons uit te proberen. Wat me is opgevallen dat (met name Bose) achtergrond ruis, muziek e.d. flink weggefilterd worden, maar dat spraak juist weer erg helder doorkomt. Het blijkt dat mijn dochter juist last heeft van pratende kinderen in de klas. 8)7

Het ziet er naar uit dat we inderdaad naar een speciaalzaak moeten gaan om te kijken wat er nog meer mogelijk is.

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Voor zover ik weet filteren alle noise-cancelling headphones juist omgevingsgeluid, maar geen spraak.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:24
Op de schietbaan worden vaak wegwerp oordopjes met daarover oorkappen gebruikt. Dat filter behoorlijk goed en is makkelijk te testen in een winkel. Qua kosten ook een stuk gunstiger dan noice cancelling headphones.
Pagina: 1