GTA5 spelen op HP Proliant ML150 G5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wafelijzer
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-04 09:28
Ik heb een HP Proliant ML150 G5 met 2 x 2.33Ghz XEON Quadcore E5410, 16 GB DDR2 ECC RAM en een aantal 15k SAS disk. Deze staat nu stof te vangen.

Ik vraag mij af het mogelijk is om hier GTA5 op te spelen, echter ben ik compleet niet thuis in de wondere wereld van de videokaarten en kom ik er zelf niet echt uit. De server heeft 5 gen 1 PCI-Express slots, waarvan 3 4x en 2 8x zijn. Een 4x slot wordt gebruikt door de RAID controller.

De videokaarten die worden aangeraden voor GTA5 zijn allemaal PCI 3.0, echter is PCI backwards compatible. Gaat mijn bus snelheid dan voor problemen zorgen? Welke opties zijn er? Is het mogelijk om er misschien 2 kaarten in te doen om te compenseren? De 8x sloten zitten naast elkaar, dus dan zou 1 kaart in een 4x slot moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Bandbreedte op PCIe slots... nah denk niet dat dat een probleem oplevert.
Een PCIe gen1 x8 slot zou voldoende bandbreedte moeten leveren voor één videokaart die capabel genoeg is voor GTA5 (denk aan een Radeon HD7750 ofzo, das ruim boven minimum spec voor GTA5)

Even kort gezegd: als je Crossfire of SLI draait, schakelt op veel moederborden het 2de PCIe x16 slot terug naar x8 (8 lanes worden gewoon uitgeschakeld) en dat is voldoende voor die kaart inclusief zijn communicatie met de andere videokaart (ze kletsen ook onderling).
Hell, zelfs met 4 kaarten wil zoiets nog prima. Aan bandbreedte is er niet zo gauw gebrek op de PCIe bus.

Trouwens, ik denk niet dat 2 kaarten voor jou een oplossing is. Best kans dat zo'n server moederbord geen ondersteuning bied voor Crossfire of SLI, en je dus geen extra versnelling krijgt omdat je de 2 kaarten niet kan bundelen.

Je CPU's zijn wel kantje boord volgens mij. Dat is nog Core2 achitectuur (getuige het DDR2 geheugen) en een Core2Quad Q6600 wordt bij de system requirements voor GTA5 als absoluut minimum opgegeven.
En ja, je hebt er dan wel 2 van 4 cores, maar ik vermoed dat GTA5 geen gebruik zal maken van 8 cores, en dat je daar dus geen winst boekt.

[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 27-11-2016 10:23 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wafelijzer
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-04 09:28
Kijk dat doet mij deugd! Dan ga ik eens een kaart uitzoeken en weet ik al wat ik tijdens de kerstdagen ga doen ;)

Dank je wel voor je antwoord, erg verhelderend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

You're welcome! en speel-ze! :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?