Toon posts:

kan ik streamen op twitch?

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben net begonnen met twitch.

ik werk met de software obs en stream met de ps4.
omdat ik eerst de streaming wou meemaken gebruikte ik de ps4 remote play software om zo mijn ps4 scherm naar men pc te sturen en zo met een overlay en webcam te streamen. die ps4 remote play werkte wel via het wifi internet.
allemaal super enkel had ik een probleem toen ik gta v begon te streamen.
men twitch stream begon echt hard te haperen.
dit heeft me wel op twijfel gebracht, hierdoor vraag ik het in dit forum. als ik nu een elgato aanschaf en hierop gta en andere games speel om deze nadien te streamen op twitch hapert dit dan nog steeds?
mijn pc heeft 6gb ram.

als jullie iets weten laat maar weten!

groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
DIt is helaas zeer weinig infomatie voor ons.
6gb wil niks zeggen dan kun je nog steeds een slechte pc hebben .
Geheugen zegt namelijk niks.
En voor het zelfde geld is het je computer niet, maar je internet verbinding (te lage upload snelheid)
Dus meer informatie van je computer en je internet provider.
En eventueel hoe je pc verbonden is met het internet (kabel of draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Acer Aspire X3470 (DT.SLHEH.005)

dit zijn de specs van de pc.

ik ben verbonden met de kabel via een stopcontactrouter.
als ik test doe kom ik uit op 17 mbps voor uploadsnelheid.
ik denk persoonlijk dat mijn pc zo haperde omdat hij die 720p van mijn playstation remote play software moest nemen van het internet om dan nog eens via stream te streamen via het internet.

maar ik weet het niet zeker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Is die 17 al gedeeld door 8 ?
Zo nee heb je maar 2.1mb upload snelheid. (niet al te veel)
Kan inderdaad zijn wat je zegt ja. Probeer die elgato maar eens.
Heb je zo wie zo al een winst kwa latency (zal prettiger game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus die zal niet haperen bij gta v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Ik ga er van uit dat je 720p wel kan halen .
Maar kan je geen garantie geven ( Zoon elgato is zo wie zo wel een goed plan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:19
Waarom stream je je ps4 via je pc als je ook direct van je ps4 naar twitch kan streamen? Via de share button op de controller heb je zo een stream via twitch opgezet.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
SgtElPotato schreef op zondag 27 november 2016 @ 01:17:
Waarom stream je je ps4 via je pc als je ook direct van je ps4 naar twitch kan streamen? Via de share button op de controller heb je zo een stream via twitch opgezet.
Klopt. maar hij wil zijn cam overlayen over het beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:19
coolbvrobin schreef op zondag 27 november 2016 @ 01:20:
[...]

Klopt. maar hij wil zijn cam overlayen over het beeld
Het lijkt er dan op alsof de stream ps4 -> pc de verbinding teveel dichttrekt waardoor de pc niet meer genoeg bandbreedte heeft om te uploaden naar twitch. GTA5 zou dan met een hogere bitrate / resolutie gestreamd worden.

Probeer eens je ps4 met een kabel aan te sluiten en te testen of het dan werkt.
Is je pc ook met wifi verbonden? Heb je dan de mogelijkheid om deze ook bedraad aan te sluiten.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:28

SomerenV

It's something!

Wat ik niet helemaal snap: waarom wil je perse een overlay van de webcam toevoegen aan de stream? Ik heb dat persoonlijk altijd enorme onzin gevonden. Het enige geval waarbij ik het wel leuk vind is als Easy Allies een groupstream doen, vaak met games die je met meerdere mensen kunt spelen. De onderlinge interactie is dan leuk om te zien. Maar een individu dat speelt? Daar zie ik de meerwaarde niet van in.

Maar zoals anderen al zeiden, het kan zijn dat je verbinding het niet trekt. Sowieso zijn er nogal wat variabelen, zeker bij wifi. Een snelle zoek op Google levert dit op:

Upload Speed Needed for 720p: 1.8mbps-2.5mbps

Dus dan zou 17Mbps voldoende moeten zijn om te streamen. Maar als het via wifi gaat en de verbinding is niet geweldig dan kan het zomaar zijn dat de verbinding compleet dichtgetrokken wordt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SomerenV schreef op zondag 27 november 2016 @ 02:16:
Wat ik niet helemaal snap: waarom wil je perse een overlay van de webcam toevoegen aan de stream? Ik heb dat persoonlijk altijd enorme onzin gevonden. Het enige geval waarbij ik het wel leuk vind is als Easy Allies een groupstream doen, vaak met games die je met meerdere mensen kunt spelen. De onderlinge interactie is dan leuk om te zien. Maar een individu dat speelt? Daar zie ik de meerwaarde niet van in.

Maar zoals anderen al zeiden, het kan zijn dat je verbinding het niet trekt. Sowieso zijn er nogal wat variabelen, zeker bij wifi. Een snelle zoek op Google levert dit op:

Upload Speed Needed for 720p: 1.8mbps-2.5mbps

Dus dan zou 17Mbps voldoende moeten zijn om te streamen. Maar als het via wifi gaat en de verbinding is niet geweldig dan kan het zomaar zijn dat de verbinding compleet dichtgetrokken wordt.
ik heb geen wifi op de pc die is via de kabel met zon router via het stopcontact.
ik denk dat gta ook zo haperde omdat ik het via de ps4 remote play software deed deze werkt ook op het internet. deze neemt de beelden van de ps4 naar de pc op via het internet. ik denk dan dat dit gaat wegvallen als. ik via de elgato ga streamen?
ook wil ik dan een elgato aanschaffen voor videos optenemen voor yt.
maar omdat ik zekzr wil weten dat gta dan ook niet vasthangt met de elgato vraag ik het liever eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SgtElPotato schreef op zondag 27 november 2016 @ 01:29:
[...]

Het lijkt er dan op alsof de stream ps4 -> pc de verbinding teveel dichttrekt waardoor de pc niet meer genoeg bandbreedte heeft om te uploaden naar twitch. GTA5 zou dan met een hogere bitrate / resolutie gestreamd worden.

Probeer eens je ps4 met een kabel aan te sluiten en te testen of het dan werkt.
Is je pc ook met wifi verbonden? Heb je dan de mogelijkheid om deze ook bedraad aan te sluiten.
dus her helpt als ik de ps4 remote play wegdoe door een elgato te kopen en zo gaat de verbinding sneller lopen dan? en gaat gta niet haperzn of heb ik het mis

EDIT:
ik lees op twitch dat je 8gb moet hebben maar dit heb ik niet is dit erg?
https://help.twitch.tv/cu...how-to-broadcast-pc-games

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het is je al vaker gevraagd om niet te dubbelposten en toch doe je het weer. Als je de laatste poster bent staat wordt je gevraagd je laatste post te wijzigen in plaats van nog een keer te posten. Je kunt ook gewoon meerdere posts in één bericht quoten, dus doe dat dan ook.

Daarnaast lijkt dit (weer) op een helpdesktopic waar je dingen vraagt die steeds weer bij je in je opkomen. Er is ZAT te vinden op het internet over streamen en wat je daarvoor nodig hebt, je moet dus gewoon zoeken en leren in plaats van anderen het werk voor je te laten doen. Als je serieus van plan bent te streamen en een Youtubekanaal te starten, dan kun je er maar beter voor zorgen dat je vindingrijk bent en snapt waar je mee bezig bent. Goed het internet afstruinen en onderzoek doen dus. Succes daarmee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.