Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vivace
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 23:36
Hallo,

Ik heb ondertussen het internet afgeschuimd, maar vind maar geen antwoord op de volgende vraag:

Is het mogelijk om een Steam Link te gebruiken als mediaplayer zonder PC?

Gezien de interne hardware decoder voor .264 en de aanwezigheid van USB2.0 poorten zou dit theoretisch moeten kunnen (maar dat wil niet zeggen dat deze het ook effectief kan).

Heeft er iemand dit al geprobeerd?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gezien de interne hardware decoder voor .264
Hoe kom je daar bij? Volgens mij is het toch echt de computer die dit voor zijn rekening neemt.
De link is hierin gewoon een simpel doorgeefluik van beelden met de functie om wat inputs van een controller terug te sturen.
Dus nee, apparaat is zowel hardware- als softwarematig absoluut niet inzetbaar als standalone mediaplayer.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivace
PC dient volgens mij als encoder en Steam Link heeft hardware decoder specifiek voor .264 streams + ARMv7 CPU.

Meer specifiek: Marvell DE3005-A1 ARMv7 processor @ 1.0 GHz with OpenGL ES2.0 capable GPU
http://www.cnx-software.c...mada-1500-mini-processor/

Je kan de Steam Link dus eigenlijk bekijken als een soort Raspbery Pi, maar dan toegespitst op het streamen van een PC videofeed naar een HDMI uitgang + het doorspelen van USB commandos naar de host PC.

Ik heb ondertussen al wat gevonden ivm een "native app" project ivm Kodi, maar het zou leuk zijn als er iemand het tweaker forum dit al zou hebben uitgeprobeerd.

ter zijde: de Steam Link is ook al in staat om MAME te draaien zonder afzonderlijke PC. Er zit dus meer in dit kastje dan je zou vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-07 11:26
vivace schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:20:
PC dient volgens mij als encoder en Steam Link heeft hardware decoder specifiek voor .264 streams + ARMv7 CPU.

Meer specifiek: Marvell DE3005-A1 ARMv7 processor @ 1.0 GHz with OpenGL ES2.0 capable GPU
http://www.cnx-software.c...mada-1500-mini-processor/

Je kan de Steam Link dus eigenlijk bekijken als een soort Raspbery Pi, maar dan toegespitst op het streamen van een PC videofeed naar een HDMI uitgang + het doorspelen van USB commandos naar de host PC.

Ik heb ondertussen al wat gevonden ivm een "native app" project ivm Kodi, maar het zou leuk zijn als er iemand het tweaker forum dit al zou hebben uitgeprobeerd.

ter zijde: de Steam Link is ook al in staat om MAME te draaien zonder afzonderlijke PC. Er zit dus meer in dit kastje dan je zou vermoeden.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik heb wel ergens gelezen dat die native Kodi app nog niet heel soepel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:44
Ik heb zelf ook een steam link staan. En mij er enigszins in verdiept. Standaard zit de functie om native apps te draaien nog niet in het ding. In de beta wel al. Maar zoals hier boven gezegd rommelig en voorlopig nog houtje touwtje.

Kan je niet met een Intel Compute stick oid ook gewoon games streamen via steam? Ofwel daarmee heb je wel alle applicaties die je je kan bedenken en wanneer nodig via steam je games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom niet gewoon een Chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

Het lijkt me zo'n verhaal van 'Misschien kan het, maar waarom zou je het willen'. De Steam Link is in principe gemaakt om games te spelen via de TV die dan op de pc gedraaid worden. Er zijn wel wat mogelijkheden om er losse apps op te draaien maar dit werkt natuurlijk veel minder goed dan dedicated apparaten.

Bijvoorbeeld een Chromecast zou voor zo'n oplossing een stuk betere optie zijn, dan weet je tenminste dat het werkt en heb je garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 21:01

Redneckerz

A place to be.

Er is een SDK: https://github.com/ValveSoftware/steamlink-sdk

Er is een native apps groep: https://steamcommunity.com/app/353380/discussions/1/

O.a MAME zou moeten draaien: https://steamcommunity.com/app/353380/discussions/1/

EDIT: Oud bier dus, want dat is al gemeld :P

Het is een leuk idee. Met de NES Classic zie ik ook wel zulke mogelijkheden, en ook met de PS VR Processor Unit, welke ook ''gewoon'' een ARM soc met geheugen heeft met relatief krachtige GPU, dus die zou je ook prima standalone kunnen gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Redneckerz op 29-11-2016 14:08 ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:44
Anoniem: 315662 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:12:
Het lijkt me zo'n verhaal van 'Misschien kan het, maar waarom zou je het willen'. De Steam Link is in principe gemaakt om games te spelen via de TV die dan op de pc gedraaid worden. Er zijn wel wat mogelijkheden om er losse apps op te draaien maar dit werkt natuurlijk veel minder goed dan dedicated apparaten.

Bijvoorbeeld een Chromecast zou voor zo'n oplossing een stuk betere optie zijn, dan weet je tenminste dat het werkt en heb je garanties.
Maar daarintegen heb ik via steam link wel mijn hele pc beschikbaar in de woonkamer. Desktop en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

analogworm schreef op woensdag 30 november 2016 @ 00:11:
[...]

Maar daarintegen heb ik via steam link wel mijn hele pc beschikbaar in de woonkamer. Desktop en alles.
Natuurlijk dat wel, maar aangezien vivace vraagt of het zonder PC kan, ga ik er vanuit dat hij dat niet van plan is te gebruiken. Vandaar dat het niet echt meerwaarde biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivace
Het zou inderdaad leuk zijn om gewoon mkv's af te kunnen spelen via de Steam Link USB, zonder dat mijn (niet al te stille) PC daarom moet aanstaan.

Nu kan ik dit voor 90% wel doen via mijn blu-ray speler (Yamaha BD-S473), maar de decoding hiervan loopt toch vaak mis (o.a. restart wanneer je op meer dan 4x speed vooruit/terug wil spoelen en veel problemen met .srt bestanden).

De Steam sale is ondertussen voorbij (setprijs met steam controller samen voor 60 EUR), dus ik ga wachten tot kerst, misschien is er dan al vooruitgang geboekt met de apps.
Pagina: 1