Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestaan er webcams met wifi?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pretz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-10 17:38
Hallo,
Een oom van me wil graag een nieuwe webcam met kerst en ik ben dus al een paar dagen op zoek naar eentje die aan zijn eisen voldoet maar ik vraag mij af of dat wel bestaat. Hij wil er namelijk eentje met wifi. Waarom precies geen idee, wellicht bedoeld hij gewoon een draadloze of eentje die je op afstand kan besturen met een of andere app. Wat ik wel weet is dat hij graag via skype enzo chat met beeld en nu een hele oude webcam heeft.

Als ik al iets vind zijn het allemaal bewakingscamera's of webcams die alleen werken met een mobiele telefoon. Weet iemand of er webcams zijn met wifi en zo ja wie kan er eentje aanraden die maximaal 30 euro kost? Wil eventueel wel een euro of 2 extra betalen maar meer kan echt niet i.v.m. afgesproken budget.

Alle reacties

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Wat vond je zoal toen je dit zocht op google? Ik krijg honderden hits namelijk.

• Pretz
Vooral veel webcams die toch geen wifi hadden of beveiligingscamera's. Maar ik zoek geen beveiligingscamera.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:01
waarom vraag je niet eerst aan je oom wat hij nu exact wil ? ik zie het nu nog niet helemaal van WiFi webcams ? hij geeft altijd voeding nodig dus bij een pc staat die al snel lijkt mij

Cloud ☁️

• Pretz
Helaas kan ik het niet vragen aan mijn oom want het moet een verassing blijven voor kerst. Ik denk dat ik maar voor een van de andere dingen ga die op het lijstje staan maar ik dacht ik ga eerst kijken voor die webcam. Jammer maar helaas dan had hij er maar een naam en type nummer bij moeten zetten.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Wat je oom waarschijnlijk wilt is een 'simpele' camera op wifi die hij via zijn computer / telefoon / tablet kan bekijken.
Coolblue heeft een hele store vol met dit soort camera's.

Dit bedoelt hij dus niet, even over het Skype stukje heen gelezen. Hij zoekt gewoon een nieuwe webcam. Dat hij Wifi noemt is niet van belang omdat je de webcam toch via USB aansluit. Een simpele search op webcam in de pricewatch is dus al voldoende!

[ Voor 33% gewijzigd door SgtElPotato op 27-11-2016 01:12 ]

Zucht...

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Webcams zijn bedoelt voor gebruik icm een pc en deze zal hoogstwaarschijnlijk reeds toegang hebben tot het internet. Zodoende vrij onzinnig om een dergelijke feature toe te voegen aan een webcam.

Wel bestaan er, zoals hierboven al aangegeven, zogenaamde ip cams, welke "bedoelt" zijn als beveilingscamera. Omdat er geen pc staat in het donkere hoekje achter in de tuin, is het wel logisch om deze apparaatjes te voorzien van Wi-Fi.

Praktisch gezien doen beide apparaten hetzelfde (opnemen van beeld en geluid) maar zijn ze gewoon meer toegespitst op specifiek gebruik.
Waar een webcam kan leunen op reeds aanwezige functies en capaciteit van een pc, moet een Wi-Fi cam deze zelfstandig kunnen uitvoeren.

Resumerend; zoek je een "webcam" die ongeacht het wel of niet aanstaan van een computer, bereikbaar is vanaf een smartphone. Dan is de link van Antony de plek om te zoeken. Al vrees ik het ergste als 30 euro het maximale budget is.

Zoek je louter een cam om te kunnen skypen, heb je sowieso een pc nodig om de Skype cliënt te draaien en gaat een "domme" webcam volstaan. Met enkele instellingen gaat het zelfs mogelijk zijn om deze beelden op afstand te bekijken maar voorwaarde zal dan wel zijn dat de pc 24/7 draait.

[ Voor 13% gewijzigd door Switchie op 27-11-2016 00:57 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Als hij graag skyped dan neem ik aan dat hij een normale web-cam bedoelt en dan neem ik ook aan dat er gewoon een miscommunicatie is over de wifi, hij bedoelt waarschijnlijk dat hij wifi heeft in huis. Alleen is dit irrelevant voor de webcam die altijd op de pc aangesloten moet worden.
Pagina: 1