Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385441

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu een Nokia E6 die ik naar tevredenheid gebruik. WhatsApp stopt echter met de support aan het een van dit jaar dus zoek ik een nieuwe telefoon.

Ik moet per se een QWERTY-telefoon hebben aangezien ik door een beperking geen touchscreen kan bedienen. Een paar ''feiten'' op een rijtje:
- Het toestel moet deze niet te breed zijn, ik kan maar één hand gebruiken.
- WhatsApp is echt het belangrijkste, al het ''extra's'' dat de telefoon kan is mooi meegenomen (naast de standaard e-mail/internet/navigatie).

- De telefoon moet zelf een toetsenbord hebben, extern toetsenbord is geen optie aangezien ik dan altijd afhankelijk ben een tafel of iets dergelijks waar deze op kan steunen.
- Ik heb al gekeken naar de Priv. Deze moet ik nog een keer proberen maar ik denk dat deze te breed is.

- HTC ChaCha is een optie maar vrij verouderd. Ik ben bang dat deze snel ook WhatsApp support verliest.
- In Nederland zijn dit soort telefoons lastig te vinden. Ik heb op internet de NEC Terrain gevonden. Foeilelijk ding maar volgens mij kan er wel WhatsApp op. Wat denken jullie van dit toestel?

- Ik heb op internet gelezen dat je op een BB Android apps kan installeren. Voor mij momenteel de interessantste optie maar voor hoelang werkt dit nog? Niet dat ik net twee maanden een BB gebruik en deze vervolgens onbruikbaar wordt omdat deze optie niet meer gebruikt kan/mag worden.

Lang verhaal kort: ik zoek een nieuwe telefoon met QWERTY toetsenbord waar WhatsApp op kan. Deze moet niet te breed zijn. Is de HTC ChaCha een optie? Of een BB met Androidversie van WhatsApp? Of kan ik een telefoon in het buitenland vinden die aan mijn wensen voldoet?

Mijn dank is groot _/-\o_ !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik denk dat de Priv van BlackBerry de beste optie is, ook qua support van WhatsApp. De HTC ChaCha is vrij verouderd en de ondersteuning zal denk ik ook niet al te lang meer duren. Ik weet niet of de NEC Terrain met de frequenties van je provider overweg kan, aangezien het een buitenlands toestel is. Van Android-apps op BlackBerry OS weet ik niets van, maar dit verloopt volgensmij via de Amazon App Store en daar wordt WhatsApp niet aangeboden. Verder blijft het natuurlijk een persoonlijke keue ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
luukw schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:39:
Ik denk dat de Priv van BlackBerry de beste optie is, ook qua support van WhatsApp. De HTC ChaCha is vrij verouderd en de ondersteuning zal denk ik ook niet al te lang meer duren. Ik weet niet of de NEC Terrain met de frequenties van je provider overweg kan, aangezien het een buitenlands toestel is. Van Android-apps op BlackBerry OS weet ik niets van, maar dit verloopt volgensmij via de Amazon App Store en daar wordt WhatsApp niet aangeboden. Verder blijft het natuurlijk een persoonlijke keue ;)
Ik ga volgende week maar eens naar de telefoonwinkel om de Priv te proberen. Ben bang dat deze te groot is. Mijn vader heeft een iPhone en deze is iets te groot. De Priv is nog groter. Maar wie weet :). Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 21:14
Wellicht kun je ook naar hoesjes kijken. Samsung heeft voor de galaxy en note toestellen bijv. officiele keyboard covers die best prima schijnen te werken. Het oog wat minder sexy, maar een voordeeltje is wel dat je hem eraf kan klikken als je bijv. een filmpje kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukw
^^ Jij bedoeld deze voor bijv. de Galaxy S7: https://www.bol.com/nl/p/...18736851-9200000055040956
pricewatch: Samsung Galaxy S7 edge Keyboard Cover Zwart
product: Samsung Galaxy S7 Keyboard Cover

Dat zou inderdaad ook nog wat voor de TS kunnen zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Als de TS een iPhone al te groot vindt (afhankelijk van welk model natuurlijk), dan zal een S7 zeker in de categorie "te groot" vallen. Als dit niet is, lijkt de BB Passport mij ook wel een optie.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:33

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Je hebt als QWERTY toestel alleen nog de keuze uit:
Moto Droid 4, voordeel: mooi scherm, nog vrij moderne hardware,nadeel: je moet 'm modificeren als je er een simkaart in wilt doen (US import)

Deze heb ik zelf nog als 2e telefoon, aangezien typen op een touchscreen niet mijn hobby is:
Samsung Galaxy S Relay 4G, voordeel: compact, nog custom roms voor te krijgen (android 4.4+) werkt nog vrij rap met custom roms. Nadeel is dat de hardware wel wat ouder is en het scherm wat klein/lage resolutie. Maar opzich werkt hij nog prima vind ik zelf. Je hoeft ook niks te modificeren en op eBay vind je er nogsteeds genoeg.

edit: Ik zie dat het een candybar qwerty betreft, dan is de droid4 al te groot, de relay 4g zou nog kunnen, die is opzich met 1 hand te bedienen.

[ Voor 10% gewijzigd door CT op 27-11-2016 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Mijn vriendin heeft de HTC Chacha gehad. Deze heeft nooit een OS update gekregen en je loopt al vrij snel tegen geheugenbeperkingen op.

Mijn advies: even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
Gekkenhuis schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:07:
Als dit niet is, lijkt de BB Passport mij ook wel een optie.
Maar daar loop je weer tegen het feit aan dat WhatsApp geen BlackBerry OS meer ondersteund.
CT schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:08:
Samsung Galaxy S Relay 4G, voordeel: compact, nog custom roms voor te krijgen (android 4.4+) werkt nog vrij rap met custom roms. Nadeel is dat de hardware wel wat ouder is en het scherm wat klein/lage resolutie.
Het toetsenbord zit hier aan de zijkant, ik weet niet of dit een probleem is voor de TS aangezien het toestel niet te breed mag zijn ;)
o.a. nog te vinden op Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kubuksa schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:40:
Wellicht kun je ook naar hoesjes kijken. Samsung heeft voor de galaxy en note toestellen bijv. officiele keyboard covers die best prima schijnen te werken. Het oog wat minder sexy, maar een voordeeltje is wel dat je hem eraf kan klikken als je bijv. een filmpje kijkt.
Bedankt voor het meedenken, iedereen overigens! Heel fijn!

Ik ben op de hoogte van deze optie. Ga ik nog proberen maar ik denk helaas te breed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CT schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:08:
Je hebt als QWERTY toestel alleen nog de keuze uit:
Moto Droid 4, voordeel: mooi scherm, nog vrij moderne hardware,nadeel: je moet 'm modificeren als je er een simkaart in wilt doen (US import)

Deze heb ik zelf nog als 2e telefoon, aangezien typen op een touchscreen niet mijn hobby is:
Samsung Galaxy S Relay 4G, voordeel: compact, nog custom roms voor te krijgen (android 4.4+) werkt nog vrij rap met custom roms. Nadeel is dat de hardware wel wat ouder is en het scherm wat klein/lage resolutie. Maar opzich werkt hij nog prima vind ik zelf. Je hoeft ook niks te modificeren en op eBay vind je er nogsteeds genoeg.

edit: Ik zie dat het een candybar qwerty betreft, dan is de droid4 al te groot, de relay 4g zou nog kunnen, die is opzich met 1 hand te bedienen.
Ik denk dat een candybar niet mogelijk is in verband met typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor wat betreft de BB, dit een optie: YouTube: HOW TO INSTALL THE GOOGLE PLAYSTORE ON BB10 ? YouTube: CONTINUE USING WHATSAPP ON BLACKBERRY (BB10) 2017

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 385441 op 27-11-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 21:14
Ik heb een BB classic gehad en ondanks de enorm fijne vorm factor de deur uitgedaan vanwege BBOS. Dit OS is gewoon dood en het emuleren van android apps werkt 99% van de tijd voor geen meter. Bespaar jezelf de frustraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Anoniem: 385441 schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:47:
[...]
Ik denk dat een candybar niet mogelijk is in verband met typen.
Je hebt nu toch ook een zgn. candybar model, de E6?

Overigens hebt je 'n half jaartje langer, om na te denken: WhatsApp heeft aangekondigd, Symbian toch nog tot 30 juni 2017 te ondersteunen: https://www.whatsapp.com/faq/en/general/26000006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marly schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:57:
[...]

Je hebt nu toch ook een zgn. candybar model, de E6?

Overigens hebt je 'n half jaartje langer, om na te denken: WhatsApp heeft aangekondigd, Symbian toch nog tot 30 juni 2017 te ondersteunen: https://www.whatsapp.com/faq/en/general/26000006
Oja, typfoutje. Ik bedoelde een toestel waar het toetsenbord in de lengte uitschuifbaar is.

Dat is goed nieuws! Wellicht komt er in dat halfjaar nog een ander toestel uit.
Pagina: 1