Advies achterspeakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik heb nu een Denon AVR 1912 met Canton 5.1 speakers die perfect bevalen maar... ik ga verhuizen deze week en in mijn nieuwe huis geen enkele mogelijkheid om de achterspeakers bedraad aan te sluiten...

Nu wil ik niet meteen helemaal een nieuwe set kopen want ik ben nog superenthousiast over de geluidskwaliteit van de set die ik nu heb en zoek dus eigenlijk een mooie oplossing hiervoor.
Stopcontacten heb ik wel op de plek zitten waar de speakers zouden moeten komen te staan, dus draadloos zou een goede optie zijn, maar dan zit ik dus vast aan helemaal een nieuw systeem, met waarschijnlijk mindere geluidskwaliteit

Het Kef Universal Wireless systeem zou een perfecte oplossing zijn, maar niet goed leverbaar en reteduur.

Dus; iemand ideeën? :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-10 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is het probleem dat je niet bedraad aan kunt sluiten? Dat jij zegt dat het niet kan kan ook betekenen dat het niet kan met de mogelijkheden die jij ziet. Er kunnen meer mogelijkheden zijn :)
Ik heb hier bij een dubbele tuindeur. Kan niet over de vloer dus dan maar in een kabelgoot achter de gordijnrails door via het plafond :)

Verder: hoeveel zou je aan een nieuw systeem uit willen geven? Weet dat een combi van wireless en wired meestal wat vertraging geeft op de wireless en dus niet aan te raden is. Dus een volledig nieuw systeem.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:26

Killjoy

Klingon lawn products

Als er stopcontacten zitten, zou je kunnen kijken of je via die route een kabeltje extra kunt trekken.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
The Eagle schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:55:
Wat is het probleem dat je niet bedraad aan kunt sluiten? Dat jij zegt dat het niet kan kan ook betekenen dat het niet kan met de mogelijkheden die jij ziet. Er kunnen meer mogelijkheden zijn :)
Ik heb hier bij een dubbele tuindeur. Kan niet over de vloer dus dan maar in een kabelgoot achter de gordijnrails door via het plafond :)
Er zijn ook meer mogelijkheden qua grootte en indeling van woonruimte die jij misschien niet ziet.
Ik heb meerdere woonkamers gezien waarin door de beperkte mogelijkheden van meubel en apparatuur opstellingen de positionering van surroundspeakers een uitdaging was.
In één geval zelfs gezien dat kabels onder een nieuw te leggen houten vloer werden gelegd met contactdozen met luidsprekeraansluitingen in de vloer op de plaats waar de luidsprekers moesten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Nu online
Bedankt voor de antwoorden. De enige mogelijkheid die er is om achter de banken te komen is door de vloer. Aangezien er net een nieuwe tegelvloer ligt met daaronder vloerverwarming, wil ik het risico niet nemen om wanneer ik naar de kruipruimte zou boren, de vloerverwarming raak. Daarbij mocht ik de kruipruimte kunnen bereiken, dan kan ik niet bij die kabels komen, aangezien een dubbele verwarmingsleiding dwars voor een doorgang in de kruipruimte loopt. Ook kan ik wegens de betonnen fundering op die plek er niet onderdoor graven. Aan 1 kant zou ik wel buiten de woning om kunnen desnoods, maar dat lijkt me wel erg overtrokken. Maar dan blijf ik nog aan 1 kant met het probleem hoe ik daar kan komen met speakerkabel.

Voor zover het via stopcontacten gaat, dat is ook geen optie omdat de leidingen op verschillende punten uitkomen.

We hebben zoals ik zei dus net een nieuwe vloer maar ook de muren, plafonds, schilderwerk, plinten enz zijn nieuw dus kabelgootjes zie ik niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-10 16:10

Blucky

Still tweaking my profile

Een kabelgoot bovenop je plint zal voor de tijdelijke oplossing wellicht een uitkomst zijn?
dan kan je in de tussentijd op je gemak zoeken naar een ander alternatief.
je heb ook plinten waar je kabels is kan verwerken. ik heb geen idee hoe groot je woonkamer is maar een aantal plinten daar vervangen moet toch een hoop moeite nog kosten besparen!

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-10 23:46
Er zijn andere oplossingen dan KEF, oa
- Teufel Rearstation
- Marmitek Surround Anywhere 220

Misschien is dit iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-10 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat soort dingen levert altijd vertraging in het signaal. En die van marmitek al helemaal.

Maar vremoed dat TS al verhuisd is en dus een oplossing heeft. Care to share? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Nu online
The Eagle schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:02:
Dat soort dingen levert altijd vertraging in het signaal. En die van marmitek al helemaal.

Maar vremoed dat TS al verhuisd is en dus een oplossing heeft. Care to share? :)
Nee helaas heb ik nog geen goede oplossing gevonden, de marmitek oplossing heeft idd teveel lag en de rest van Denon, Teufel, Kef enzovoort zijn me te prijzig. Vooralsnog heb ik mijn set als 3.1 draaien, misschien toch eens kijken in de toekomst naar een soundbar met "draadloze" achterspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
De lag kan je met een surround versterker instellen. Je maakt de afstand van de raar speakers groter en je past lipsync toe en je lag moet minimaal zijn.
Binnenkort zal ik de Teufel Rearstation eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Nu online
Trouwens een systeem als de Kef komt eigenlijk alleen in aanmerking aangezien die per achterspeaker een ontvanger heeft. De teufel en marmitek hebben 1 ontvanger voor beide achter speakers. Aangezien tussen de achterspeakers nog een looppad zit, is dat onmogelijk met 1 ontvanger.
Schetsje van de sitatie:
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/5wx2jrn63/woonkamer.png

[ Voor 5% gewijzigd door Vince22 op 16-01-2017 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
2 Receivers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Nu online
Haha ja met zenders zeker... Dan kom je in de buurt van de prijs van het Kef systeem.. of een soundbar met draadloze speakers dus... Grrr... >:)

Pagina: 1