Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanuitgrave
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09-2022
Bij het bouwen van mijn huis automatisering systeem ben ik aan de slag gegaan met het open source systeem van Domoticz. Ik heb al heel wat topics gelezen die me al heel wat wijzer hebben gemaakt.
Echter loop ik nu tegen wat problemen aan. Ik wil graag dat mijn mobiel herkent word als ik thuis kom en zo diverse schakelingen in werking kan zetten. zoals bijvoorbeeld de verwarming aan zetten en als het donker is de verlichting te schakelen. Echter moet ik eerst mijn mobiel in Domoticz werkend zien te krijgen.

http://www.tilburgs.com/w...ca/aanwezigheid-telefoon/

Op deze site staat het al beschreven maar ik loop vast wanneer ik een script moet maken in Python.
Dan weet ik niet meer waar ik moet beginnen.

Even wat gegevens over mijn situatie:

Ik heb een nas synology js213j waarop ik Domoticz heb draaien en ik heb er ook Python 2.7.11-15 en Python module op draaien. Maar hoe kan ik nu dat script schrijven en waarmee doe ik dat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 16:30
Ik gebruik Spyder om de scripts van Python te maken. Via het programma Annaconda start ik Spyder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21

tozzke

aka tozzert

al lijkt me dit meer iets voor in het Domoticz topic, hier staat beschreven hoe het moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanuitgrave
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09-2022
Ik hoop dat dit topic hier kan blijven draaien anders moet ik hem opnieuw gaan maken in Domoticz.
Bedankt voor jullie tips en hulp maar het wil nog niet opschieten.
Mijn kennis is nog niet zo ver om dit allemaal te begrijpen.

Ik heb een nieuw bestand gemaakt in kladblok met de naam check_device_online.py dit heb ik opgeslagen op mijn nas en hierin het script toegevoegd. Nu moet ik dit script laten uitvoeren maar ik heb echt geen idee hoe ik dat kan doen. Misschien moet ik dan toch maar eens gaan proberen om met Annaconda-Spyder te gaan werken al denk ik dat het dan voor mij nog moeilijker gaat worden. Ik heb ook al gekeken om via taakplanner iets te laten uitvoeren maar daar kom ik ook niets verder. hebben jullie nog wat meer tips in jip en janneke taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
tozzke schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:47:
al lijkt me dit meer iets voor in het Domoticz topic, hier staat beschreven hoe het moet
Welkom op Tweakers, ivanuitgrave!

Dit zijn inderdaad (beginners)vragen die prima in het bestaande Domoticz topic passen. Een eigen topic er voor vind ik nogal overbodig. Ik sluit daarom dit topic.

Je kunt de code/text van je berichten zien door op het linkje 'Bekijk' rechtsbovenin het bericht te klikken. Op die manier kun je de vraag even opnieuw stellen in het Domoticz topic

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 27-11-2016 09:30 ]

Dit topic is gesloten.