Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-09 09:06
Beste allen ik ben op zoek naar een DSLR camera als verjaardagsgeschenk.

Nu heb ik een beetje gesnuffeld en kwam ik uit bij de D3300.

http://www.cameranu.nl/nl...eras,spiegelreflex-camera

Ik zie echter ook de 1200D, welk slechter is dan de D3300, maar toch 100 euro goedkoper is.
De 1300D heb ik ook gezien (20 euro duurder dan de 1200D), maar het verschil tussen die twee schijnt te verwaarlozen te zijn.

http://www.mediamarkt.nl/...dc-iii-zwart-1311691.html

Overwegingen;
1) Waarom DSLR; omdat dat het gene is wat de desbetreffende persoon wilt hebben.
2) Hoeveel euro; max 400, maarja het blijft een cadeau dus vind het al een hoop geld, dus lager mag ook haha.
3) de desbetreffende persoon heeft nog een DSLR, ervaring met DSLR

Uw meningen en adviezen zijn zeer gewaardeerd, ik heb zelf geen enkele ervaring met cameras.

Mocht iemand een geweldige black friday deal o.i.d. hebben gezien, mag dat ook best vermeld worden.

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil degene perse een DSLR ?
Ik zou ook de systeem camera's overwegen, compacter zelfde kwaliteit.
Je doet daar vaak iemand een groter plezier mee, de camera is veel makkelijker mee te nemen en wordt daardoor vaker gebruikt:

Voor jou prijs klasse:
pricewatch: Sony A5000 + 16-50mm F3.5-5.6 OSS Zwart

pricewatch: Panasonic Lumix G DMC-GF7 + Lumix G Vario 12-32mm F3.5-5.6 ASPH M...

Als degene al wat lenzen heeft, kun natuurlijk ook alleen de body kopen.
En mogelijk de juiste mount, om oude lenzen te gebruiken.

In dat geval kan je wat goedkoper uit zijn, of ga je voor de betere camera's zoals:
pricewatch: Olympus OM-D E-M10 Body Zwart
pricewatch: Fujifilm X-E1 Zwart

Die laatste is mijn favoriet

succes erg leuk cadeau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:33:
Waarom wil degene perse een DSLR ?
Ik zou ook de systeem camera's overwegen, compacter zelfde kwaliteit.
Je doet daar vaak iemand een groter plezier mee, de camera is veel makkelijker mee te nemen en wordt daardoor vaker gebruikt.
Hoi John,

Ik verzin het allemaal ook niet haha.

Ik vroeg het net eventjes en toen kreeg ik als antwoord ik heb al een systeem camera.

Dus toen zei ik laat dat ding is zien dan;

Canon PowerShot SX100 IS Zwart

Dus je merkt het al die persoon heeft er nog minder verstand van dan ik haha.

Ik zal ook eventjes naar jou systeemcamera's kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ckoopmanschap schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:58:
[...]

Hoi John,

Ik verzin het allemaal ook niet haha.

Ik vroeg het net eventjes en toen kreeg ik als antwoord ik heb al een systeem camera.

Dus toen zei ik laat dat ding is zien dan;

Ah oke snap hem. haha ja dat is een systeem dus.

Ik denk dat de persoon iets professioneler met foto's maken bezig wil gaan.
Zou ik zeker lekker een systeemcamera pakken/mirrorless, meer kans dat het serieus opgepakt wordt.

Makkelijkste in dit geval een kit pakketje kopen (body+kit lens).
Die Lumix of Sony

Erg leuk cadeau, Als die persoon er serieus mee aan de slag gaat kun je volgend jaar eens een leuke lens cadeau doen (kan ook 2de hands) geeft weer een nieuwe dimensie aan het fotograferen : )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb zelf een Nikon D3200 en dat is een heel fijne camera :) . Jammer dat deze niet meer verkocht worden volgens de pricewatch.
Het kan inderdaad beter zijn als diegene geen ervaring hebt voor een systeemcamera te kiezen. Want wat is het doel dat diegene een DSLR wilt hebben?
ckoopmanschap schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:58:

De Canon PowerShot SX100 IS Zwart is geen DSLR ;)
Dan zou ik toch maar voor een systeemcamera gaan :Y . Volgensmij zijn die van Sony wel goed, maar dan zou je eens een paar reviews moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
luukw schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:36:
De Canon PowerShot SX100 IS Zwart is geen DSLR ;)
Dan zou ik toch maar voor een systeemcamera gaan :Y . Volgensmij zijn die van Sony wel goed, maar dan zou je eens een paar reviews moeten lezen.
Ja het is een compactcamera vandaar dat ik zei dat diegene er ook geen verstand van heeft haha. Ik ga binnenkort ff een systeemcamera kopen en als diegene begint te zeuren dan gewoon ff terugbrengen.

Maar denk dat diegene al überhaupt blij is met een camera.

Geen idee wat ze ermee wilt. Ik verwacht er persoonlijk niet te veel van. Beetje foto's van evenementen vakanties Enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
^^ Dan is de keus voor een systeemcamera goed voor vakanties, evenementen d:)b . Mijn DSLR gebruik ik echt voor de specifieke onderwerpen waar ik foto's van maak, zoals treinen, bewegwijzering, infrastructuur, etc. en dan gaat hij natuurlijk ook nog mee op vakantie ;) , alleen dat is niet mijn reden waarom ik mijn Nikon gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ckoopmanschap schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:40:
[...]

Ja het is een compactcamera vandaar dat ik zei dat diegene er ook geen verstand van heeft haha. Ik ga binnenkort ff een systeemcamera kopen en als diegene begint te zeuren dan gewoon ff terugbrengen.

Maar denk dat diegene al überhaupt blij is met een camera.

Geen idee wat ze ermee wilt. Ik verwacht er persoonlijk niet te veel van. Beetje foto's van evenementen vakanties Enzo.
Ja in dat geval zou ik dat ook doen.
Als iemand serieuzer zou gaan fotograferen is het een optie om voor DSLR te gaan puur voor de prijs,
en de viewfinder (dat ruitje waar je door kunt kijken voor de compositie). De systeem camera's hebben dit vaak niet, moet via het scherm gebeuren, alleen de duurdere modellen (600euro+) hebben deze functie (elektronisch danwel optisch)

Verder ben ik ook geen expert, je kunt vast googelen wat de voordelen van beide zijn.
Maar ik hoor vaak dat iemand een camera wil puur voor betere kwaliteit foto's en dan denken beste een DSLR te nemen omdat ze dat eens gezien hebben en denken grote camera=professioneel=goed.
Om dat ding dan 3x te gebruiken en dan toch maar te laten liggen vanwege te log etc
Terwijl inmiddels de systeem/mirroless en zelf ook de compacts prima zijn, zeker voor casual fotografie en je ze een stuk makkelijker mee neemt in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:48:
[...]

Ja in dat geval zou ik dat ook doen.
Ik zei heel nonchalant he kijk een camera in de aanbieding. Is een stuk handiger dan zo een DSLR.

Antwoord: "wat zijn die dingen lelijk zeg, het mag er ook wel een beetje uitzien ;( "

Schitterend he dat soort mensen. Gaat toch een DSLR worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Nikon D5200 is een hele mooie camera. Komt dikwijls met de prima 18-105mm kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:25:
Een Nikon D5200 is een hele mooie camera. Komt dikwijls met de prima 18-105mm kitlens.
605 euro in de pricewatch :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. Ik dacht dat die kit goedkoper was. Sterker nog ik heb het dit jaar nog gehoord op het forum. Dan zal het een aanbieding geweest zijn.

Dan zou je uitkomen bij een D3300 wat ook geen verkeerde instapper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een 1200d pakken
pricewatch: Canon EOS 1200D + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 DC III Zwart

Prima als instapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Absoluut niet die lens. Ga dan voor de 18-55 STM. Optisch echt beter en een stille snelle focusmotor met stabilisatie.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
Universal Creations schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:11:
Absoluut niet die lens. Ga dan voor de 18-55 STM. Optisch echt beter en een stille snelle focusmotor met stabilisatie.
deze beter?
pricewatch: Nikon D3300 + AF-P DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-08 09:54
Volgens mij slaat de reactie van Universal Creations op JohnHenry, dus op de 1200d kittens en niet de d5200 kiltens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
sjoerdpolder schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:51:
[...]

Volgens mij slaat de reactie van Universal Creations op JohnHenry, dus op de 1200d kittens en niet de d5200 kiltens
Dat begreep ik, maar dan kan deze lens nog steeds net zo slecht zijn als die van de 1200d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-08 09:54
ckoopmanschap schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:00:
[...]

Dat begreep ik, maar dan kan deze lens nog steeds net zo slecht zijn als die van de 1200d.
De kiltens vd 1200d is gewoon zeer matig. De nieuwe canon 18-55 stm is wel goed. De Nikon 18-105 is ook goed (behalve tegen de zon in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
sjoerdpolder schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:06:
[...]

De kiltens vd 1200d is gewoon zeer matig. De nieuwe canon 18-55 stm is wel goed. De Nikon 18-105 is ook goed (behalve tegen de zon in)
Deze heeft de 18-55 stm. kost 439 euro (na cashback)

http://www.bcc.nl/foto-en...ign=Digital+Still+Cameras

De andere nikon lens is al meteen weer 570 euro.

pricewatch: Nikon D3300 + AF-S NIKKOR DX 18-105mm G ED VR Zwart

De pricewatch: Nikon D3300 + AF-P DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR Zwart, lijkt mij beter of niet?

Is nog goedkoper ook, terwijl de D3300 volgens mij over het algemeen heel goed aangeschreven staat.

[ Voor 10% gewijzigd door ckoopmanschap op 29-11-2016 08:44 ]

Pagina: 1