dirt 3 complete edition wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234pk6
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-09 12:33
dirt 3 complete edition wil niet opstarten!

als ik het spel via koppeling of via steam probeer te startte geeft steam aan dat het opgestart wordt, maar gebeurt er vervolgens niks. er komt dan ook voor een seconden of twee te staan bij het status van het spel "running" maar verdwijnt vervolgens.

wat moet ik doen om het spel weer op te kunnen starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
In je vorige verkeerd geplaatste topic vroeg een moderator of je het topic hier wilde aanvullen met nuttige gegevens zoals error-logs, OS en wat je zelf al had gezocht/gevonden op het internet. Graag nog even doen, want dit is wel erg weinig info.

Eigen inzit is wel nodig bij zulk soort problemen, anders moet iedereen maar wat gaan raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Kan je de steam shop opstarten wanneer je dit probleem ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Begin eens met zowel Steam als het spel te starten Als Administrator (rechts klikken op de snelkoppeling en klikken op Als Administrator starten / Run as Administrator).

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 20:45
Het probleem kan ook nog liggen aan het feit dat het spel niet geactiveerd is via de Microsoft store. Ik heb een soortgelijk probleem met dirt, eerst kon ik gewoon spelen en nu kom ik wel ingame maar na het kiezen van profile zie ik enkel een blurry zwart en groen beeld, alsof die niet doorstart. Helaas wegens tijdsgebrek en dat het toch een gratis spel was mij niet zo in verdiept. Maar Google geeft wel hits met dit veelvoorkomend probleem met dirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234pk6
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-09 12:33
ard1998 schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:58:
Kan je de steam shop opstarten wanneer je dit probleem ervaart?
kan de shop gewoon openen.
Wylana schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:48:
Begin eens met zowel Steam als het spel te starten Als Administrator (rechts klikken op de snelkoppeling en klikken op Als Administrator starten / Run as Administrator).
ik heb steam als administrator gestart maar dat maakt niks uit met dirt, voor al mijn steam games is geen optie om als administrator te openen.
Gummiebeer schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:24:
Het probleem kan ook nog liggen aan het feit dat het spel niet geactiveerd is via de Microsoft store. Ik heb een soortgelijk probleem met dirt, eerst kon ik gewoon spelen en nu kom ik wel ingame maar na het kiezen van profile zie ik enkel een blurry zwart en groen beeld, alsof die niet doorstart. Helaas wegens tijdsgebrek en dat het toch een gratis spel was mij niet zo in verdiept. Maar Google geeft wel hits met dit veelvoorkomend probleem met dirt.
dirt 3 complete edition maakt geen gebruik meer van de microsoft store, beeld blijft gewoon op achtergrond en gebeurt verder niks.
Grotman schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:18:
In je vorige verkeerd geplaatste topic vroeg een moderator of je het topic hier wilde aanvullen met nuttige gegevens zoals error-logs, OS en wat je zelf al had gezocht/gevonden op het internet. Graag nog even doen, want dit is wel erg weinig info.

Eigen inzit is wel nodig bij zulk soort problemen, anders moet iedereen maar wat gaan raden.
sorry, had nu pas gelezen dat hij dat geschreven had, ik ben software matisch niet heel goed, ik gebruik windows 10, ik moet wel deze een keer opnieuw registreren. hoe kan ik mijn error-log openen? kreeg geen goede info gevonden op het internet, ben nu mijn geforce driver aan het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
1234pk6 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:23:
sorry, had nu pas gelezen dat hij dat geschreven had, ik ben software matisch niet heel goed, ik gebruik windows 10, ik moet wel deze een keer opnieuw registreren. hoe kan ik mijn error-log openen? kreeg geen goede info gevonden op het internet, ben nu mijn geforce driver aan het updaten.
voor dit soort problemen zijn gegevens zoals de versie van het spel, grafische driver, os en misschien een paar meer belangrijk, error logs zijn niet altijd van toepassing, meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:00
Weet niet of je ondertussen een oplossing gevonden hebt?
ik had hetzelfde aan de hand, en heb ik opgelost door volgend bestandje even te installeren:

C:\Program Files\steam\steamapps\common\DiRT 3 Complete Edition\_CommonRedist\OpenAL\2.0.7.0\oalinst.exe
(of de locatie waar je Steam hebt staan, natuurlijk)
Pagina: 1