Ik zoek een?
Een allround en "stil" systeem, welke voor langere tijd bij kan blijven. Mijn huidige build met AMD Phenom II X4 955BE doet al mee sinds juli 2009, daar is in 2012 een SSD ingekomen. Ik zie een zelfde levensduur voor mij met de nieuwe bak.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Maximaal €1.000 voor de kast en alle componenten, liever (veel) minder. Daarnaast nog wat nieuwe losse randapparatuur zoals powerline adapter en nieuw keyboard gericht op lange termijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In ieder geval gaan mee, dus moet ruimte voor zijn:
Optioneel mee:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor OS, VM's en games
Maakt mij niks uit, als het maar betrouwbaar en bang for buck is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Onderstaande heb ik samengesteld op basis van de BBG hier en de PC-advies van de buren plus zoeken en vergelijken in de pricewatch / reviews:
Mogelijke alternatieven
Randapparatuur
Een allround en "stil" systeem, welke voor langere tijd bij kan blijven. Mijn huidige build met AMD Phenom II X4 955BE doet al mee sinds juli 2009, daar is in 2012 een SSD ingekomen. Ik zie een zelfde levensduur voor mij met de nieuwe bak.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- (Tele)Werken, kantoor activiteiten. (zal bijna iedere cheap ass build kunnen)
- Regulier gebruik als de administratie, internet en Youtube. (zal bijna iedere cheap ass build kunnen)
- Virtuele machines draaien. Denk aan MEmu voor Android simulatie om vooral mee te gamen. En VirtualBox met daarin een VM windows om software uit te testen en Linux om mee te prutsen. (dit is wel ff een ding voor vooral opslag en memory)
- Gaming (strategy), denk hierbij op dit moment aan World of Tanks, World of Warships en Heroes of Might and Magic. Verder geen FPS games of dergelijke. (ik vind het prima om te gamen op medium settings, ik heb liever perfomance (geen haperingen) dan dat het visueel super topper mooi is, dus dure top notch videokaart is weggegooid geld voor mij)
Maximaal €1.000 voor de kast en alle componenten, liever (veel) minder. Daarnaast nog wat nieuwe losse randapparatuur zoals powerline adapter en nieuw keyboard gericht op lange termijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In ieder geval gaan mee, dus moet ruimte voor zijn:
Optioneel mee:
- Antec Performance One P183 kast (heeft nieuwe fans nodig dan)
- CoolerMaster Real Power M520 Modular PSU (levensduur? Nu 7 jaar oud)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Antec Performance One P183 | € 145,- | € 145,- |
1 | Cooler Master Real Power M520 | € 0,- | € 0,- |
Importeer producten | Totaal | € 145,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor OS, VM's en games
- Minimaal ~250GB SSD
- Minimaal 12GB geheugen
- Instap+ tot medium videokaart?
Maakt mij niks uit, als het maar betrouwbaar en bang for buck is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Grootte: mag gewoon een tower kast zijn, komt onder/naast het bureau te staan. Huidige Antec is prima formaat.
- Geluidsniveau: graag stil, ik vind niks irritanter dan dat ik de muziek harder moet zetten om het gezoem/gebrom van fans kwijt te raken. Ook tijdens het casual gamen wil ik geen opstijgend vliegtuig horen.
- Energieverbruik: geen issue, minder is leuk maar geen doel op zich
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Passen de onderdelen in deze build goed bij elkaar?
- Zijn de gekozen componenten in balans, heb ik geen onderdelen uitgekozen die veel sneller/langzamer zijn dan de rest dat het beter anders kan, zoals bijvoorbeeld de M.2 SSD?
- Past de performance van deze build bij het gestelde gebruik of is dit too much?
- Bang for Buck
Onderstaande heb ik samengesteld op basis van de BBG hier en de PC-advies van de buren plus zoeken en vergelijken in de pricewatch / reviews:
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 214,- | € 214,- |
1 | Asus H170 PRO GAMING | € 137,99 | € 137,99 |
1 | MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G | € 235,95 | € 235,95 |
1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 100,95 | € 100,95 |
1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 96,95 | € 96,95 |
1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 70,95 | € 70,95 |
1 | Samsung SM961 256GB | € 130,50 | € 130,50 |
Importeer producten | Totaal | € 1.015,24 |
Mogelijke alternatieven
1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 124,- | € 124,- |
Importeer producten | Totaal | € 124,- |
Randapparatuur
1 | Sharkoon Shark Zone MK80 RGB Mechanical Gaming Keyboard (Brown) | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit (NL) | € 149,- | € 149,- |
Importeer producten | Totaal | € 258,90 |
[ Voor 74% gewijzigd door L0wleveL op 26-11-2016 19:43 . Reden: Volledige lijst gemaakt met spullen die mee gaan ]