Windows Update (msu) laat zich niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06 11:29
Mijn vraag
Als ik een "Zelfstandig pakket voor Microsoft Update" (msu) wil installeren, opent het "Zelfstandig installatieprogramma voor windows update" en begint te zoeken naar "Updates op deze computer" en dit blijft eindeloos en zonder resultaat doorgaan. Misschien begrijp ik het niet goed, maar ik ben in de veronderstelling dat het msu bestand wat ik geopend heb de update is ! Waarom moet er dan (zonder resultaat) naar een update gezocht worden? Wie kan mij verder helpen?..

Relevante software en hardware die ik gebruik
..Windows 7
Asus P5QL PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:14

Zorian

What the fox?

Die mededeling is normaal. Het is heel subtiel, maar het is niet hetzelfde.
Windows Update zoekt naar updates die niet op je pc staan, en die MSU mededeling is 'zoeken naar updates OP deze computer'. :p Lijkt hetzelfde, is het niet.
Verder een bekend probleem met Windows 7. Zie vrij vaak computers met Windows 7 die een gare Windows Update hebben.
Welke update probeer je overigens te installeren?
En heb je al een upgrade naar Windows 10 overwogen? Die heeft een veel betere versie van Windows Update o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
Probeer Windows6.1-KB3020369-x64 te installeren. Dit zou juist een onderdeel zijn van de remedie om windows update weer werkend te krijgen (heeft bij een kennis gewerkt!). Heb ook geprobeerd wusa.exe te gebruiken om deze update te installeren. Als ik wusa.exe open krijg ik alleen een scherm met uitleg, kan hier verder niets mee. Wilde juist graag bij Windows 7 blijven. Heb hem recentelijk geïnstalleerd, nu dus al "gaar"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
Heb windows probleemoplosser voor updates erop los gelaten; werkt, updates zijn geïnstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:50
Charly44 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:09:
Misschien begrijp ik het niet goed, maar ik ben in de veronderstelling dat het msu bestand wat ik geopend heb de update is ! Waarom moet er dan (zonder resultaat) naar een update gezocht worden? Wie kan mij verder helpen?..
Ja , bekend probleem bij het installeren van een losse update, eerst weer eindeloos zoeken naar updates voordat de installatie begint. |:(
Simple oplossing hiervoor is om de internet verbinding te verbreken voor het installeren van de bewuste Update(s).

Er is nu wel een (permanente?) fix uit voor het het Windows 7 update probleem.
check:
GratisSoftware.nl Tip: Hoe kun je zeer trage en niet-werkende Windows Update weer snel laten updaten in Windows 7

edit: Oh al opgelost nu zie ik.
En heb je al een upgrade naar Windows 10 overwogen? Die heeft een veel betere versie van Windows Update o.a.
Altijd maar weer windows 10 als makkelijke oplossing voor bestaande PC problemen. No Way :O