Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Basissysteem voor HTK-gebruik

Pagina: 1
Acties:

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Mijn vriendin haar pc is aan vervanging toe. Sinds een upgrade naar Windows 10 werkt het draadloze internet via haar moederbord niet meer en zonder SSD is de pc traag. Nu kan ik dit oplossen door een netwerkadapter en een SSD te kopen, maar om het goed te doen wil ik een nieuwe pc bouwen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden voor de huis-tuin-en-keuken-dingen: internetten, muziek luisteren en DVD's en Netflix kijken. Een aantal keer per jaar zullen de vakantiefoto's er op worden bewerkt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een dergelijk systeem moet mijns inziens voor ongeveer 400 euro te maken zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur zoals beeldscherm, toetsenbord en muis gaat mee naar het nieuwe systeem.
Daarnaast vraag ik me af of ik een nieuwe harde schijf en optische drive nodig heb, of dat ik die uit haar huidige systeem kan hergebruiken. Wat ze nu heeft zijn:
- Tweakers pricewatch: Hitachi Deskstar 7K1000
- Tweakers pricewatch: Samsung SH-S223C Zwart
Kan ik beide zonder problemen hergebruiken?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest van het systeem exclusief de randapparatuur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben begonnen bij het best buy basissysteem van juli. Aan de hand van overige topics heb ik een selectie gemaakt. Ik heb geen verdere voorkeuren voor merken of types.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op zich niet, maar hoe stiller hoe beter.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
- De G3900 zal voldoende zijn voor huis-tuin-en-keukengebruik, maar is deze ook voldoende voor sporadisch (zo'n twee keer per jaar) fotobewerken? Heeft het meerwaarde om 20 euro extra te betalen voor de G4400 of raden jullie zelfs de i3-6100 aan?
- Werkt het systeem zoals ik het hieronder heb samengesteld goed samen? Zijn er ondertussen geen betere onderdelen in dezelfde prijsklasse beschikbaar?
- Heeft het meerwaarde om een nieuwe optische drive en harde schijf te kopen, of kan ik zonder problemen die uit het huidige systeem hergebruiken? Dit scheelt toch al weer €85.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3900 Boxed€ 37,-€ 37,-
1MSI H110M ECO€ 53,90€ 53,90
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 74,95€ 74,95
1Cooler Master Silencio 352€ 58,36€ 58,36
1Crucial CT8G4DFD8213€ 44,95€ 44,95
1LG GH24NSD1 Zwart€ 12,95€ 12,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 63,95€ 63,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 70,95€ 70,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 417,01

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Deze SSD is 22% sneller voor ongeveer dezelfde prijs, met iets grotere opslag. pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB

Verder zou ik het zo houden. De G4400 was dacht ik 20% sneller, dit zou ik niet doen voor 50% meer geld.

HDD en DVD drive kunnen probleemloos over.

Edit: Dit moederbord heeft overigens geen WIFI, is dit wel een vereiste?

[ Voor 9% gewijzigd door lactaxative op 26-11-2016 16:22 ]

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
lactaxative schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:16:
Deze SSD is 22% sneller voor ongeveer dezelfde prijs, met iets grotere opslag. pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB
Goede tip, De benchmarks zien er inderdaad goed uit.
Edit: de Samsung 850 evo is toch wel een stuk duurder.
lactaxative schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:16:
Edit: Dit moederbord heeft overigens geen WIFI, is dit wel een vereiste?
Zijn er vergelijkbare moederborden met ingebouwde wifi beschikbaar?

Ik had bedacht om voor een externe te gaan. De pc komt onder een bureau te staan, dus een externe adapter aan een kabeltje zou ik op een mooie plek kunnen zetten voor een beter bereik.

[ Voor 8% gewijzigd door NIEKler op 26-11-2016 16:43 ]

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
De goedkoopste die ik in mijn handen heb gehad is de pricewatch: Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI, maar met 105 euro is dat erg prijzig. Dan zit je met bijvoorbeeld pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth toch goedkoper.

Maar misschien is er een andere tweaker met iets meer liefde voor wifi dan ik.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
pricewatch: Intel Pentium G4400 Boxed ik zou deze eerder aanraden. ik heb zelf niet te lang geleden met een vergelijkbare celeron gewerkt en de pentium gaat je toch echt een fijnere tijd met je pc bezorgen