Toon posts:

Vals spelen van platen op nieuw aangekochte sony ps-lx300

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

2 dagen geleden heb ik mij een sony ps-lx300 platenspeler aangeschaft.

Deze speelde in het begin goed maar het oppervlak bewoog in mijn ogen sterk op en neer.
Nadat ik daarover wat opzoekwerk gedaan had was ik te weten gekomen dat dit niet normaal was dus heb ik deze gedemonteerd om te kijken of er iets mis gegaan was bij de montage ervan. (De ps-lx komt in stukken en moest zelf gemonteerd worden.)

Na het terug in elkaar steken was het "wiebelen" van de plaat erger geworden dus heb ik deze nogmaals uit elkaar gehaald en terug gestoken.

Het is nu zelf zo erg dat mijn platen vals spelen. :'(

Zou het kunnen dat ik de snaar uitgerokken heb of beschadigd heb of zou dit ook iets anders kunnen zijn?
Ik las hier ook ergens dat het zou kunnen helpen om de snaar te ontvetten?

Ik had juist mijn eerste platenspeler en 2 platen gekocht en was ik was in de wolken met mn aankopen maar nu kan ik er dus niet meer naar luisteren. :-(

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als de platter scheef is dan moet je de speler terugbrengen onder garantie. Die hoort recht te draaien.

Overigens, niet om je nieuwe aankoop meteen de grond in te stampen maar dat is een lage kwaliteit speler die je platen aan gort helpt over tijd. Je kunt die wellicht beter terug brengen en een andere kopen… Waar je dan op moet letten is dat er een contragewicht aan de toonarm hangt, en dat je het element kunt vervangen.

Hier is een hele lijst van draaitafels die je beter kunt vermijden en waarom: https://www.reddit.com/r/...void_and_the_reasons_why/

[ Voor 82% gewijzigd door CyBeR op 26-11-2016 16:24 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony levert tegenwoordig bouwpakketten die zelf in elkaar gezet moeten worden?
Het lijkt wel Lego...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:14:
Sony levert tegenwoordig bouwpakketten die zelf in elkaar gezet moeten worden?
Het lijkt wel Lego...
Het is vrij normaal bij draaitafels dat je de platter even zelf op de speler moet zetten, zodat het geheel tijdens het vervoer niet stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:17:
[...]

Het is vrij normaal bij draaitafels dat je de platter even zelf op de speler moet zetten, zodat het geheel tijdens het vervoer niet stuk gaat.
Dat begrijp ik, maar dat betekent niet dat je een hele draaitafel moet monteren...
Begrijp uberhaubt ook niet dat een platter scheeft op een draaitafel kan/past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat hoort ook niet te kunnen, daarom zeg ik: terug ermee.

Vervolgens is die Sony speler een goedkoop Chinees Hanpin model dus dat er iets mis mee is verbaast me niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou op MP eens kijken naar een 2e handsje voor rond de 100 euro en een aparte voorversterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Idd laat de meeste nieuwe spelers aub links liggen. Koop een 2e hands op marktplaats van 35-47 jaar oud. Die zijn niet stuk te krijgen en werden toen dr tijd volledig afgemonteerd geleverd zoals het hoort. Gekkenwerk dat je zelf nog moet prutsen om het inelkaar te zetten.

Zelfs de jaren 80 plastic platenspelers die in Japan zijn geproduceerd zijn prima. Op iedere rommelmarkt wel op zn kop te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 10:42
sugarlee89 schreef op zondag 27 november 2016 @ 08:23:
Idd laat de meeste nieuwe spelers aub links liggen. Koop een 2e hands op marktplaats van 35-47 jaar oud. Die zijn niet stuk te krijgen en werden toen dr tijd volledig afgemonteerd geleverd zoals het hoort. Gekkenwerk dat je zelf nog moet prutsen om het inelkaar te zetten.

Zelfs de jaren 80 plastic platenspelers die in Japan zijn geproduceerd zijn prima. Op iedere rommelmarkt wel op zn kop te tikken.
Dit is echt onzin. Er zijn genoeg nieuwe spelers te krijgen die meer dan goed klinken.

Dat je zelf een plateau of snaar moet installeren lijkt me niet meer dan normaal en dient ter voorkoming van schade bij het transport.

Er zijn tevens goede tweedehands platenspelers te vinden, maar vaak zit daar werk aan om ze in goed spelende staat te krijgen. Om te beginnen met het element waarvan de rubberen ophanging uitgedroogd is na jaren bij opa en oma op zolder te hebben doorgebracht. Dan heb ik het nog niet over de snaar en de rest van het loopwerk.

Bij een goede nieuwe speler heb je letterlijk de garantie dat het goed is. En anders ga je ermee terug. Bij tweedehands mag je het zelf uitzoeken. Dat laatste kan overigens best leuk zijn, maar niet altijd goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor de nuttige informatie.
Als noob in heb ik heel wat bijgeleerd over platenspelers. Ik had mij hier beter eerst goed geïnformeerd voor ik er één kocht.

Ik ben gisteren terug geweest naar mediamarkt met de sony platenspeler en ze hebben hem teruggenomen.
Ik heb hen ook verteld dat ik wat opzoekingswerk gedaan heb en dat de Sony ps-lx er niet positief uitkwam en gevraagd of het mogelijk was om een betere platenspeler te kopen ipv de Sony.
Dit was geen probleem dus ik ga een wat bijleggen om een betere te kopen. Mn geld terugkrijgen was niet mogelijk jammergenoeg.

Ik twijfel nu om de audio technica at-lp130 te kopen vermits er niet veel andere keuze is in de mediamarkt. Ik weet dat dit een hanpin is maar ik lees er toch veel goede dingen over.

Heeft iemand ervaring met deze speler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De AT-LP120 is een prima speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:40

Bestla

Kvinne

CyBeR schreef op maandag 28 november 2016 @ 07:20:
De AT-LP120 is een prima speler.
Als je maar let op speling van de armlagers. En hij is niet geschikt als DJ draaitafel. De demping is niet goed daarvoor.
Voor thuisgebruik echter is het een prima speler . :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij gisteren de AT-LP120 aangeschaft.
Alleen al het verschil in gewicht van de doos was enorm. :)

Het was inderdaad een goede keuze. Je merkt al bij de montage het verschil en de professionaliteit in vergelijking met de sony speler en hij speelt super. :)

Hoe bedoel je letten op de speling van de armlagers redhawk? Bedoel je daarmee het balanceren van de arm op de plaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Goed werk. Er is ook een vinyl-topic hier: Het Grote Vinyl Topic Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:13:
Ik heb mij gisteren de AT-LP120 aangeschaft.
Alleen al het verschil in gewicht van de doos was enorm. :)

Het was inderdaad een goede keuze. Je merkt al bij de montage het verschil en de professionaliteit in vergelijking met de sony speler en hij speelt super. :)

Hoe bedoel je letten op de speling van de armlagers redhawk? Bedoel je daarmee het balanceren van de arm op de plaat?
De lagers van de delen waarmee de arm aan de basis zit. Gewoon voelen of er speling zit , en zo ja iets vaster draaien zonder de boel te slopen natuurlijk. ;)

De arm moet ten alle tijden vrij kunnen bewegen !

De speler is een replica van een Technics SL 1200 mkX. Alleen zo goed als die was maken ze hem niet meer. Dat uit zich in de demping van de speler , de materialen en afwerking en kwaliteitscontrole. Op internet vind je video's van de AT LP120 van mensen speling hadden op de armlagers. Niet een groot probleem maar laat wel zien dat de kwaliteitscontrole niet echt plaatsvindt.

Nu lijkt het alsof je een slechte speler hebt, maar dat is natuurlijk onzin. Voor het geld heb je een meer dan prima nieuwe platenspeler.

En kom lekker naar het Vinyl topic zoals CyBer al aangaf. Veel kennis en tips beschikbaar. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Bestla op 30-11-2016 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technics maakt de SL1200 trouwens weer.
Hij is alleen "iets" duurder...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:14:
Technics maakt de SL1200 trouwens weer.
Hij is alleen "iets" duurder...
Klopt , die prijs is echt way over the top. 8)7 € 800 voor een nette 35 jaar oude 1200 is ook 8)7

* Bestla is blij zijn Technics SL 1210mk2 voor maar € 350 gekocht te hebben. oOo

[ Voor 13% gewijzigd door Bestla op 30-11-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan te bedenken dat ik in 2008 voor zo'n 400 euro een nieuwe kocht bij redcoon (en die bestaat echt niet meer)
Wel ff zelf een elementje (nu een DL103R) plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op woensdag 30 november 2016 @ 07:33:
[...]

De lagers van de delen waarmee de arm aan de basis zit. Gewoon voelen of er speling zit , en zo ja iets vaster draaien zonder de boel te slopen natuurlijk. ;)

Ik zou dit alleen zelf afstellen als ik er ervaring mee had, voor een leek kan dit een lastig en gevaarlijk klusje zijn.
Een fractie te vast of te los en de arm functioneert niet meer optimaal, een beetje meer dan een fractie te vast en de boel is kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:14
ben ook weer wat wijzer, heb een denon speler die (nog) prima klinkt, maar dan toch maar de oude phillips GA 212 opknappen denk ik (of laten doen, is iets te vintage voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bestla schreef op woensdag 30 november 2016 @ 07:33:
[...]

De speler is een replica van een Technics SL 1200 mkX. Alleen zo goed als die was maken ze hem niet meer. Dat uit zich in de demping van de speler , de materialen en afwerking en kwaliteitscontrole. Op internet vind je video's van de AT LP120 van mensen speling hadden op de armlagers. Niet een groot probleem maar laat wel zien dat de kwaliteitscontrole niet echt plaatsvindt.

Nu lijkt het alsof je een slechte speler hebt, maar dat is natuurlijk onzin. Voor het geld heb je een meer dan prima nieuwe platenspeler.

En kom lekker naar het Vinyl topic zoals CyBer al aangaf. Veel kennis en tips beschikbaar. :)
Bedankt voor de nuttige uitleg. Ik heb weer bijgeleerd. :) ik zal vanavond eens voorzichtig kijken of er speling opzit.

Super dat er mensen en zijn als deze die een beginner als ik kunnen helpen.
Ik dacht eerlijk gezegd niet dat er bij het aankopen van een platenspeler zoveel dingen waren waar je best rekening mee houdt.

Merci voor de link naar vinyl topic. Ik ga daar zeker eens kijken. Ik denk dat ik nog veel kan bijleren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:17:
[...]

Ik dacht eerlijk gezegd niet dat er bij het aankopen van een platenspeler zoveel dingen waren waar je best rekening mee houdt.
Daarom maakt het vinyl zo interessant.
Door zoveel instellingen (alsmede 'aannames') kan je tot een high end oplossing komen.
Soms zelf beter (vind ik) dan digitaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:23:
[...]

Daarom maakt het vinyl zo interessant.
Door zoveel instellingen (alsmede 'aannames') kan je tot een high end oplossing komen.
Soms zelf beter (vind ik) dan digitaal.
Beter is suggestief, maar in ieder geval leuker. We hebben hier een jukebox die als je het vergelijkt met de Technics de platen 'mishandeld'. Maar toch heeft het iets wat maakt dat ik de geluidskwaliteit onderschikt stel aan de kwaliteit van de Technics ,en omdat het een eyecatcher is, en wij het erg leuk vinden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

"beauty is in the eye ear of the beholder"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp jullie volledig. Het geeft een extra dimensie aan muziek luisteren vind ik. Het is een boeiende nieuwe wereld die voor mij opengaat. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Now you're talking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon al het gevoel van een plaat uit zn hoes te halen, op te leggen en dan de naald erop te zetten is zalig vind ik. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

En niet tussen duim en wijsvinger uit de hoes halen maar zo:
YouTube: Proper Handling of a Record

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merci voor de tip. ☺
Deed het zo inderdaad..