Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik wil een gaming laptop kopen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Light games spelen zoals Diablo 3 en ondertussen ook veel browsen. Dus multytasken.

Wat is je budget?
1200 tot max 2000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga het alleen thuis gebruiken dus accuduur etc. is NIET belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

qua merk "MSI"

qua hardware:

1-) 17inch IPS (1080p of 4k).
2-) i7 6700HQ
3-) GTX 1060
4-) 16gb RAM
5-) 256 of 512 SSD (HDD wil ik niet en qua space is 200-500 zat voor mij).
6-) GEEN dvd station, ik vind het oudewets en ik gebruik het niet.

Mijn belangrijkste voorkeur gaat uit naar een laptop die NIET overhit. Ik heb hiervoor een HP en Acer gehad rond de 1200 euro en die kon ik na een jaar weggooien omdat ze trager en trager worden. En opsturen+repareren helpt niet.

En ik hoor graag feedback van mensen die wel een MSI hebben.

Ik dacht aan de volgende laptops, click op de links:

1-) pricewatch: MSI GE72VR 6RF-094NL (Apache Pro)

2-) pricewatch: MSI GT72VR 6RD-057NL Dominator

3-) pricewatch: MSI GS73VR 6RF-021NL Stealth Pro

Ik snap niet wat de verschillen zijn....ze hebben dezelfde hardware alleen ze heten anders "apache, dominator en stealth" .

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2016 16:18 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hier een MSI laptop, prima maar alleen als je minimaal 1200,- eraan uitgeeft, daaronder krijg je plastic troep met te weinig koeling...
Btw:
Ik ga het alleen thuis gebruiken
Koop dan voor dat geld een gaming desktop die een stuk sneller is en upgrade opties heeft zodat die jaren mee kan itt een gaming laptop waar de videokaart na x jaar niet meer goed genoeg is...

Ps: Hier op tweakers is nog altijd eigen inzet een verplichting, zeker met zo'n specifiek wenslijstje kan je zonder moeite al een aantal laptops vinden en zelf al bekijken wat wel en wat niet iets voor je is en dan hier vragen welke van de twee of drie die over blijven beter geschikt zijn.

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:47:
Hier een MSI laptop, prima maar alleen als je minimaal 1200,- eraan uitgeeft, daaronder krijg je plastic troep met te weinig koeling...
Btw:

[...]

Koop dan voor dat geld een gaming desktop die een stuk sneller is en upgrade opties heeft zodat die jaren mee kan itt een gaming laptop waar de videokaart na x jaar niet meer goed genoeg is...

Ps: Hier op tweakers is nog altijd eigen inzet een verplichting, zeker met zo'n specifiek wenslijstje kan je zonder moeite al een aantal laptops vinden en zelf al bekijken wat wel en wat niet iets voor je is en dan hier vragen welke van de twee of drie die over blijven beter geschikt zijn.
Desktop is niet mogelijk. Ik wil in de woonkamer lekker op de bank kunnen gamen.

Maar de belangrijkste reden is dat ik niet apart wil zijn van mijn vriendin. Zij is dan ook achter laptop of tv in de woonkamer. Dus wil naast der zijn. Desktop moet in ander kamer en dat willen we allebei niet.

Ik ga even snel paar laptop links doorgeven!

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:47:
Btw:

[...]

Ik heb 3 links toegevoegd aan mn bovenste post.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:07
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:14:
[...]

Desktop is niet mogelijk. Ik wil in de woonkamer lekker op de bank kunnen gamen.

Maar de belangrijkste reden is dat ik niet apart wil zijn van mijn vriendin. Zij is dan ook achter laptop of tv in de woonkamer. Dus wil naast der zijn. Desktop moet in ander kamer en dat willen we allebei niet.

Ik ga even snel paar laptop links doorgeven!
Op de bank gamen met een laptop is best lastig, zeker gezien de warmte van het spul. Het heet wel een laptop, maar ze zijn eigenlijk allemaal bedoelt om op een tafel neer te zetten. Voor de warmte ect dan en ze wegen meestal nogal wat😊

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Het kan wel met o.a. de MSI GE62 6qc om op schoot te gamen, moet je er wel een koelpad tussen zetten of met gigantische herrie zitten om de koeling op max. te draaien om te compenseren voor de slechte airflow op je schoot...
'Echte' gaming laptops (desktop replacements) zal je niet op je schoot willen omdat ze een ton wegen en heter dan de zon worden ;)
Bedenk je ook hoe gezellig het is op de bank als jij noise cancelling headphones op hebt tijdens het gamen om je laptop niet te horen terwijl je vriendin knettergek van de herrie wordt :/

Verschillen zijn vrij duidelijk: de behuizingen zijn het grote verschil :)
De Apache Pro lijkt dezelfde behuizing als de GE62 6QC te gebruiken met links en rechts een fan, op zich niet slecht gekoeld maar het is een kreng om de behuizing te openen om een nieuwe SSD, geheugen of HDD te plaatsen (kan wel, maar tig schroeven en de hele onderkant eraf 'trekken' waarbij je de hele tijd doodsbang bent e.a. te breken... (weet overigens niet hoe de andere twee laptops dit hebben geregeld dus mogelijk hebben ze het alledrie...)
De Stealth Pro lijkt een heel dun design te hebben en dat zou je dan heel duidelijk merken in meer hitte, meer herrie en mogelijk zelfs throttling...
De Dominator heeft een dikke behuizing met aardig wat ruimte voor koeling en lijkt achter twee aardig grote koelblokken te hebben, een beetje hetzelfde als de Apache Pro maar dan iets dikker (dus waarschijnlijk ook beter gekoeld)

[ Voor 45% gewijzigd door RGAT op 26-11-2016 16:46 ]

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
freaky35 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:33:
[...]

Op de bank gamen met een laptop is best lastig, zeker gezien de warmte van het spul. Het heet wel een laptop, maar ze zijn eigenlijk allemaal bedoelt om op een tafel neer te zetten. Voor de warmte ect dan en ze wegen meestal nogal wat😊
Daarom wil ik ook zo een koelingpad kopen. Kan lekker op mn schoot :)

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 16:37:
Het kan wel met o.a. de MSI GE62 6qc om op schoot te gamen, moet je er wel een koelpad tussen zetten of met gigantische herrie zitten om de koeling op max. te draaien om te compenseren voor de slechte airflow op je schoot...
'Echte' gaming laptops (desktop replacements) zal je niet op je schoot willen omdat ze een ton wegen en heter dan de zon worden ;)
Bedenk je ook hoe gezellig het is op de bank als jij noise cancelling headphones op hebt tijdens het gamen om je laptop niet te horen terwijl je vriendin knettergek van de herrie wordt :/

Verschillen zijn vrij duidelijk: de behuizingen zijn het grote verschil :)
De Apache Pro lijkt dezelfde behuizing als de GE62 6QC te gebruiken met links en rechts een fan, op zich niet slecht gekoeld maar het is een kreng om de behuizing te openen om een nieuwe SSD, geheugen of HDD te plaatsen (kan wel, maar tig schroeven en de hele onderkant eraf 'trekken' waarbij je de hele tijd doodsbang bent e.a. te breken... (weet overigens niet hoe de andere twee laptops dit hebben geregeld dus mogelijk hebben ze het alledrie...)
De Stealth Pro lijkt een heel dun design te hebben en dat zou je dan heel duidelijk merken in meer hitte, meer herrie en mogelijk zelfs throttling...
De Dominator heeft een dikke behuizing met aardig wat ruimte voor koeling en lijkt achter twee aardig grote koelblokken te hebben, een beetje hetzelfde als de Apache Pro maar dan iets dikker (dus waarschijnlijk ook beter gekoeld)
Ik zou de stealth willen alleen ben ik bang dat het over een jaar gewoon kapot gaat. Zelfs met koelingpad.
Ik hoop dat het "goed" genoeg gemaakt is om minstens 3 jaar vooruit te kunnen.

De dominator is wel echt dik jeejtje :D

Dus eigenlijk is het enige verschil met die 3 modellen dat de dikste gewoon beter is qua koeling en herrie.
Maar de dunste gewoon mooier is.

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
Als jij later nog kinderen met je vriendin wilt krijgen zou ik vooral niet gamen met dat ding op je schoot :+

Verwijderd

Ik heb zelf een jaartje geleden een gs60 (2qe, 15" met geforce m970) gekocht, en ik ben er best wel tevreden over.
Stofzuiger geluiden? Geen sprake van , tuurlijk je hoort de fans wel lopen, maar ze zijn slim op de hoeken geplaatst, cpu aan een kant gpu aan de andere.
Verder zijn de prestaties in de lijn der verwachtingen.

Nadeel van het dunne design is wel dat het plaatsen van bv een extra ssd niet eenvoudig te noemen is.
Dan moet de behuizing helemaal open en het motherboard ook grotendeels los.
Dat vind ik wel bummer. :)
Succes met je keuze.

Ps de zaterdag krant is ook een prima hitte schild :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2016 23:53 ]

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
AL eens naar dell gekeken?
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7566-laptop
Heeft alle specs die jij zoekt

[ Voor 71% gewijzigd door coolbvrobin op 27-11-2016 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft een gtx960m.
Anders was ik voor de dell xps gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Voyarch schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:12:
Als jij later nog kinderen met je vriendin wilt krijgen zou ik vooral niet gamen met dat ding op je schoot :+
Met een koelingpad is roch niet schadelijk?
De hitte voel je dan niet

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 08:11:
[...]

Het heeft een gtx960m.
Anders was ik voor de dell xps gegaan.
Die laptop wat ik je stuurde heeft een gtx960m 8)7

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
coolbvrobin schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:56:
[...]

Die laptop wat ik je stuurde heeft een gtx960m 8)7
En hij wil een 1060 geen 960m 8)7

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 08:12:
[...]

Met een koelingpad is roch niet schadelijk?
De hitte voel je dan niet
Klopt, maar als nog wordt je zaakje toch warmer dan zou moeten. Zelfs langdurige autoritten zijn eigenlijk af te raden alsmede strakke broeken etc. Ja het is niet simpel :p

Maar ondanks dat zit ik zelf ook nog wel eens met een laptop op de bank maar een game spelen is toch niet zo fijn. Zowel et toetsen als muis is het maar behelpen. Zit dan liever aan tafel met alles :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Anders een BTO laptop? Die kan je zelf configureren naar je eigen wensen op hun website.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 02:05
ik zou zeggen doe het in de pricewatch filter en je hebt je een nieuwe laptop..

Asus is trouwens ook wel een goed merk om naar te kijken met hun nieuwe 702VM systeem zou misschien ook wel een goede keuze kunnen zijn

Verwijderd

Topicstarter
mkleinman schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:28:
Anders een BTO laptop? Die kan je zelf configureren naar je eigen wensen op hun website.
Qua prijs komt het bijna overeen met MSI
Als ik dezelfde hardware samenstel.

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
Je kunt ook nog bij Xnotebooks kijken. Of anders de white brand versie van de MSI GT72VR, zie:

http://laptopparts4less.f...menstellen-build-to-order

Verwijderd

Ik heb drie jaar geleden een GS70 gekocht en ik raad deze af. De laptop is absoluut snel, dun en licht maar de kwaliteit van mijn exemplaar was belabberd.

De laptop wordt erg heet, vooral in de linkerbovenhoek. Gamen op schoot zonder koelpad gaat je blaren opleveren. Ik had hem permanent op een koelpad staan en dat hielp wel goed. Daarnaast maakte de laptop behoorlijk wat lawaai maar dat was mij van te voren bekend. Ik kan me ook voorstellen dat de hitteontwikkeling minder is met een gtx1060 dan met mijn gtx750.

De batterij werd na 1,5 jaar zeer slecht en zonder stroom was 10 minuten zonder adapter de maximaal haalbare tijd. Op internet zag ik meer mensen waarbij de batterij het snel begaf in deze laptop serie. Na 2 jaar barste de case. De oorzaak is nog onduidelijk, ik vermoed dat de hitteontwikkeling hier aan ten grondslag ligt. Komplett weigerde garantie te verlenen aangezien zij het als valschade beoordelen. Dit is het zeker niet.

Vorige week begaf de laptop het helemaal, hij trekt geen stroom meer van de adapter. Daarmee is deze laptop na 3 jaar compleet overleden. Wat mij betreft aan de korte kant voor een laptop in deze prijsklasse.

Ik denk dat de laptop simpelweg te klein is om de hitteontwikkeling aan te kunnen en de batterij is slecht. Ik ben op zoek naar een nieuwe en neem zeker geen MSI stealth pro meer.
Pagina: 1