Vraag

• DtoheJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-12-2021
Beste Tweakers,

Mijn 6 jaar oude laptop, is de laatste tijd niet meer in staat om verder te komen bij het opstarten dan het blauwe scherm met het ronddraaiende cirkeltje vlak voor je in kan loggen. Dit na een aantal zware windows updates. Af en toe krijg ik nog de optie om de schijf te herstellen. Echter als ik dit probeer blijft die halverwege weer hangen, zelfs na een nachtje slapen. Mijn laptop heb ik dus een beetje opgegeven. Mijn idee is dat de harde schijf hiervoor verantwoordelijk is. Ik ben nu van plan de harde schijf uit deze laptop te vervangen om hem zo nog te kunnen blijven gebruiken voor simpele dingen.

Laptop: Asus A72 J
Processor: Intel Core i3-350M
Video: Radeon HD5470
Mijn oude harde schijf: Seagate Momentus 5400.6 ST9500325AS, 500GB

Mijn vraag: Is het mogelijk hier een SSD in te plaatsen? En zo ja wat zouden goede opties zijn? En is het mogelijk om op een ssd schijf vanaf scratch windows te installeren? (ik heb alleen nog veel gelezen over je oude schijf clonen naar de ssd schijf, maar mij gaat dat niet meer lukken denk ik)

Deze laptop wil ik eigenlijk naast mijn desktop blijven gebruiken om wat simpele office dingetjes op te doen en wat series op te kijken.

Alvast dank voor jullie input!

Alle reacties

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat kan. Elke SSD zal voldoen, nu moet jij nog bedenken hoe groot die moet zijn.

Als je windows10 (of 8 ) erop had, kan je gewoon dezelfde windows weer instaleren.

• DtoheJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-12-2021
Bedankt voor je snelle antwoord ik ga op zoek naar een mooie SSD schijf!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee