Sinds kort ben ik in het bezit van een Denon Heos soundbar. Voor het doel waar ik hem voor aangeschaft heb bevalt hij mij prima. Toch is er 1 puntje wat ik mis en dat is een afstandsbediening voor het volume van het geluid. Op het moment dat de TV aan staat is het volume van de Heos te regelen met de afstandsbediening van de TV (HDMI ARC), zelfs het volume als de input niet van de TV komt maar bijvoorbeeld van TuneIn, zolang de TV maar aan staat. Als de TV uit staat dan reageert de Heos niet op de afstandsbediening van de TV. Logisch?, misschien wel maar misschien ook niet. Bij de Heos set zit een zogenaamde IR blaster die er voor zorgt dat wanneer de Heos voor het IR oog van de TV staat dat het IR signaal, wat blijkbaar "door" de Heos soundbar heen gaat, wordt doorgegeven aan de TV via deze IR blaster welke dan gericht staat op het IR oog van de TV. dit betekend dus dat de soundbar IR signalen kan ontvangen en doorsturen. Mijn vraag is dan ook eigenlijk bestaat er een IR afstandsbediening (en dat zal waarschijnlijk wel niet) die de soundbar opdrachten kan geven zonder dat de TV aan staat, bijvoorbeeld een "One for all", heeft iemand daar ervaring mee. Als dit niet bestaat, bestaat er dan wellicht een afstandsbediening die aangemeld kan worden in mijn netwerk om zo op deze manier de Heos te bedienen. Met de app doe je het immers ook via het netwerk. Nu zullen er waarschijnlijk mensen zin die zeggen "je kunt hem toch via de telefoon app bedienen?" Dat klopt maar ik heb mijn telefoon niet altijd bij de hand. Hij ligt aan de lader en dus niet binnen handbereik en als ik mijn telefoon pak dan moet ik hem eerst uit de vergrendeling halen, de app opstarten, het juiste scherm in de app kiezen en dan kan ik hem pas bedienen. Ook als ik hem wil bedienen via de volumetoetsen op de telefoon moet de app actief zijn. Kortom, een losse afstandsbediening zou voor mij erg handig zijn, al is het maar om alleen het volume te bedienen.
Vraag
Alle reacties
Dit staat in de gebruiksaanwijzing:
HEOS HomeCinema kan worden bediend met de afstandsbediening van de TV.
1 Selecteer “Afstandsbediening”.
De onderstaande instelling is niet vereist wanneer het apparaatbeheer via HDMI actief is. (In dit geval wordt een vinkje weergegeven door “HDMI CEC”)
2 Selecteer “IR-bediening”.
3 Selecteer een HEOS HomeCinema-commando dat u wilt bedienen via uw afstandsbediening.
Al geprobeerd?
HEOS HomeCinema kan worden bediend met de afstandsbediening van de TV.
1 Selecteer “Afstandsbediening”.
De onderstaande instelling is niet vereist wanneer het apparaatbeheer via HDMI actief is. (In dit geval wordt een vinkje weergegeven door “HDMI CEC”)
2 Selecteer “IR-bediening”.
3 Selecteer een HEOS HomeCinema-commando dat u wilt bedienen via uw afstandsbediening.
Al geprobeerd?
Bedankt voor de reactie. Dit had ik inderdaad al geprobeerd en werkt zolang de TV aan staat. Schakel je de TV uit dan werkt het niet meer.
Topic starter heeft al bijna een half jaar niet meer ingelogd. Dit oude topic omhoog schoppen, is dus niet handig. Op slot dan maar.Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:29:
Dag Kuifje,
Heb je al een oplossing voor dit herkenbare probleem?
Dit topic is gesloten.