Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-07 19:54
Dag Tweakers,

Mijn zus heeft een Huawei P8 lite en is sinds kort overgeschakeld van Proximus naar Mobile Vikings (België dus). Nu meldt ze me dat haar smartphone zeer snel een sms naar een mms converteert (ongeveer 4 sms'jes worden een mms). Ze moet dus niet gek veel tekst of emoticons plaatsen vooraleer het een mms wordt. Dat is vrij vervelend omdat dat hogere kosten met zich mee kan brengen.

Ze beweert dat ze dat probleem bij Proximus niet had. Met Proximus kon ze een veel langere sms typen.

Ikzelf heb ook Mobile Vikings, maar kan op mijn Oneplus 3 20+ berichten typen zonder dat het naar een mms converteert.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? En beter, hoe we het kunnen oplossen? Mobile Vikings zelf gaf niet echt een nuttig antwoord op mijn vraag :O

Bedankt!

Beste antwoord (via Jessed93 op 28-11-2016 10:57)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jessed93 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 12:06:
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? En beter, hoe we het kunnen oplossen? Mobile Vikings zelf gaf niet echt een nuttig antwoord op mijn vraag :O
Ik heb geen idee of providers het gedrag van SMS -> MMS kan afdwingen, maar probeer eens een andere SMS app. Wellicht dat bij deze het limiet wat hoger ligt.

Wat je kan doen om het te voorkomen is MMS laten uitschakelen bij de provider, op die manier weet je in ieder geval zeker dat er geen MMS'jes meer verzonden kunnen worden.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jessed93 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 12:06:
Ik heb geen idee of providers het gedrag van SMS -> MMS kan afdwingen, maar probeer eens een andere SMS app. Wellicht dat bij deze het limiet wat hoger ligt.

Wat je kan doen om het te voorkomen is MMS laten uitschakelen bij de provider, op die manier weet je in ieder geval zeker dat er geen MMS'jes meer verzonden kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jessed93
rens-br schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:32:
[...]

Wat je ook kan doen om het te voorkomen is MMS laten uitschakelen bij de provider, op die manier weet je in ieder geval zeker dat er geen MMS'jes meer verzonden kunnen worden.
Dank je! De sms app Handcent heeft het probleem voorlopig al opgelost. Ik dacht inderdaad ook dat de provider in principe geen invloed had op die limiet, maar als ik mijn zus mag geloven is dat toch wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Ik kan me herinneren dat je bij Android dat voorheen altijd kon instellen in berichten-app. Die app qua instellingen al helemaal uitgeplozen? Welke app gebruikte ze normaal voor de SMS-berichten?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
MsG schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:05:
Ik kan me herinneren dat je bij Android dat voorheen altijd kon instellen in berichten-app. Die app qua instellingen al helemaal uitgeplozen? Welke app gebruikte ze normaal voor de SMS-berichten?
Ze gebruikte de standaard smsapp die voorgeïnstalleerd was op haar smartphone. In die instellingen heb ik niets teruggevonden. Misschien heb ik er overgekeken, maar denk het eigenlijk niet. Beetje belachelijk dat die optie niet bestaat in marshmallow!