Toon posts:

Zijn wij tweakers voor of tegen ...

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
... genetische manipulatie?

Ik verbaas mij al een aantal jaren over de ophef rond genetische manipulatie, maar toen ik zag dat de commissie Terlouw zich over dit onderwerp gaat buigen en daarbij het publiek wil betrekken met stupide vragen, zakte mijn broek af.

Hierover heb ik twee vragen:

1) Hoe denken jullie over genetische manipulatie?

Als je vraag 1 beantwoord heb ik graag dat je vraag 2 ook beantwoord, zodat anderen jouw mening op waarde kunnen schatten.

2) Hoeveel kennis heb jij over dit onderwerp?

Als blijkt dat er veel reacties komen op dit onderwerp, dan zal ik een forum starten met de verschillende mogelijkheden en technieken die er op dit moment zijn en de toepassingen daarvan.

Laat zien dat tweakers meer kaas van dit onderwerp hebben gegeten dan de commissie Terlouw veronderstelt!

Verwijderd

Ik vind genetische manipulatie op bijna alle manieren en voor bijna alle redenen geoorloofd. Zolang de mens er baat bij heeft, vind ik dat alle proeven/experimenten hiermee toegestaan moeten worden, mits het nuttig is, en het de gezondheid van de mens in zijn geheel ten goede komt.

Dat hier dierenleed bij komt kijken of er plantenrassen uit gaan sterven kan ik voor mijn geweten wel verantwoorden. Ik vind de ethische discussie leuk materiaal om eens hartelijk bij te lachen, maar meer ook niet.

Ik denk dat ik er redelijk veel vanaf weet, omdat ik een blok (8 weken lang) ben volgepompt met die genetische manipulatie/gentherapie/genetische modificatie informatie bij ANW (Algemene NatuurWetenschappen).

Ik wil zelf als ik mn studie biologie heb afgerond ook in de richting van onderzoeker op genetisch gebied begeven.

Verwijderd

Ik studeer zelf medische biologie en heb dus redelijke kennis van genetica.

Genetische manipulatie is op zich geen discussiepunt vind ik. Het is meer een hulpmiddel. Door selectieve kruizingen kun je vaak (zij het veel omslachtiger) hetzelfde resultaat bereiken. Genetische manipulatie is dus gewoon een tool.

Interessanter wordt de vraag wat je precies gaat veranderen. De mogelijkheden zijn groot en de mensheid zal er in de toekomst ongetwijfeld veel voordeel uit weten te trekken. Belangrijk is nu vooral dat er geen blunders worden gemaakt op dit vakgebied zodat de publieke opinie zich tegen genetisch manipuleren keert.

Want wees eerlijk, de gewonen burger is niet in staat om te oordelen over dit soort zaken. Daarvoor missen de meesten gewoon de kennis mbt dit vakgebied. En dan wordt de mening van de massa al snel gevormd onder druk van malafide organisaties als Greenpeace, die het volk bang proberen te maken met enge onbekende woorden en zo donateurs proberen binnen te slepen.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Er is al een topic over genetische manipulatie. Zie [topic=172868]

Dit topic is gesloten.