Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024
Hallo,

Ik ben op zoek naar oplossing waarmee we de contacten kunnen delen naar alle medewerkers. In de contacten lijst staan alle nummers van de medewerkers, huisarts en fysio -praktijken, instanties en organisaties.

Onze huidige oplossing werkt inmiddels niet. Via Touchdown word er verbinding gemaakt met een algemene mailbox en vanuit daar worden de contacten binnen gehaald. De contacten worden door ons up-to-date gehouden.

Heb inmiddels een dienst gevonden, PhoneCopy die hetzelfde doet maar misschien heeft iemand een beter idee/oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door MrJames op 26-11-2016 10:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
een algemeen gmail of live adres en daar alleen contacten in syncen?

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
Het syncen of beter gezegd koppelen van e-mail adressen op devices heeft een limiet. Volgens Google mogen er max 10 devices op een account. Ik heb er honderden.

De medewerkers mogen ook geen contacten verwijderen. De oplossing moet voor deze gebruikers 'read-only' rechten kunnen geven.

Het hoef geen gratis oplossing te zijn, het mag best wel wat kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:42 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
Als het gaat om honderden, waarom dan niet via Exchange of Office365 opzetten? Of is dit weer een stap te ver?

"Mijn" organisatie heeft 3500 werknemers en we hebben allen toegang tot het bedrijfstelefoonboek .. De IT afdeling heeft alles op read only staan maar we kunnen "gewoon" op onze PC's , tablets en smartphones erin komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarom een gesloten systeem kiezen? Carddav is hiervoor bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

burrfoot schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 12:30:
een algemeen gmail of live adres en daar alleen contacten in syncen?
Slecht advies. Als een werknemer uit dienst gaat kan je 'm niet uitsluiten van toegang je bedrijfsgegevens. Iedereen gebruikt immers dezelfde username en password. Dat wijzigen blokkeert de toegang voor iedereen. En alles is ineens verwijderd? Ja, door sharedaccount@gmail.com waarop iedere medewerker alles mag. Wie heeft het gedaan? Geen idee dus. En staan er prive-gegevens in van klanten? Veel plezier met je datalek melden en de maximaal €800000 euro boete betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:42 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
Slecht advies. Als een werknemer uit dienst gaat kan je 'm niet uitsluiten van toegang je bedrijfsgegevens. Iedereen gebruikt immers dezelfde username en password. Dat wijzigen blokkeert de toegang voor iedereen. En alles is ineens verwijderd? Ja, daar sharedaccount@gmail.com waarop iedere medewerker alles mag. Wie heeft het gedaan? Geen idee dus. En staan er prive-gegevens in van klanten? Veel plezier met je datalek melden en de maximaal €800000 euro boete betalen.
Er werd in eerste instantie niet een aantal aangegeven , bij 3 of 4 werknemers is het risico zeer beperkt.
Pas toen ik antwoord gaf, bleek het om honderden devices te gaan.. ja, prima idee maar inderdaad niet uitvoerbaar en ook een veel groter beveiligingsrisico :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
JCE schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 13:19:
Je gebruikt Google Apps dus? Dan is er sowieso een directory waar je mensen in kan zetten:

https://support.google.com/a/answer/1628009?hl=en
Voor de Android toestellen maken wij gebruik van gmail adressen, niet de betaalde versie van Google Apps.
burrfoot schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:47:
Als het gaat om honderden, waarom dan niet via Exchange of Office365 opzetten? Of is dit weer een stap te ver?

"Mijn" organisatie heeft 3500 werknemers en we hebben allen toegang tot het bedrijfstelefoonboek .. De IT afdeling heeft alles op read only staan maar we kunnen "gewoon" op onze PC's , tablets en smartphones erin komen.
Voor staf personeel hebben we bedrijfsmail maar de zorg medewerkers niet.
AtleX schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:55:
[...]

Slecht advies. Als een werknemer uit dienst gaat kan je 'm niet uitsluiten van toegang je bedrijfsgegevens. Iedereen gebruikt immers dezelfde username en password. Dat wijzigen blokkeert de toegang voor iedereen. En alles is ineens verwijderd? Ja, daar sharedaccount@gmail.com waarop iedere medewerker alles mag. Wie heeft het gedaan? Geen idee dus. En staan er prive-gegevens in van klanten? Veel plezier met je datalek melden en de maximaal €800000 euro boete betalen.
dmv mobile device management wel. Één druk op de knop en de toestel doet een factory reset. Maar een algemeen live of gmail adres voldoet niet aan onze wensen
GlowMouse schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:55:
Waarom een gesloten systeem kiezen? Carddav is hiervoor bedoeld.
Niet echt aan gedacht en eerlijk gezegd nooit opgezet/gebruikt. Via google kwam ik http://radicale.org/ tegen. Heb jij een ander alternatief/advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:42 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
MrJames schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:33:
[...]

Niet echt aan gedacht en eerlijk gezegd nooit opgezet/gebruikt. Via google kwam ik http://radicale.org/ tegen. Heb jij een ander alternatief/advies?
Ik gebruik carddav alleen op kleine schaal, maar het mooie is dat carddav een open formaat is. Je hele contactenlijst kun je als tekst opslaan, waardoor je eenvoudig batch-aanpassingen kunt doen, contacten kunt importeren, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
gewoon een simpel database appje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
JCE schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:24:
[...]

Dus mensen hebben een GMail adres op persoonlijke titel waarmee ze de zakelijke telefoons gebruiken? Dat kan, maar ze staan toch ergens bij jullie in een mobile device management-systeem? Op basis waarvan gebeurt dat dan?
Ieder toestel word geregistreerd op basis van eerst beschikbare nummer, bedrijfsnaam001
Deze toestel krijgt vervolgens bedrijfsnaam001@gmail.com adres.
GlowMouse schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:06:
[...]

Ik gebruik carddav alleen op kleine schaal, maar het mooie is dat carddav een open formaat is. Je hele contactenlijst kun je als tekst opslaan, waardoor je eenvoudig batch-aanpassingen kunt doen, contacten kunt importeren, etc.
Je gebruikt de app carddav op de toestellen? De app is er, maar de server moet nog opgezet worden of ik moet een betaalde dienst afnemen. Bij ons worden er dagelijks wijzigingen doorgevoerd in de contacten.
groggy schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:18:
gewoon een simpel database appje?
Simpel, die op ieder moment gewijzigd word en de meest recente versie moet dan gepusht worden naar de medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
MrJames schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:02:
[...]

Je gebruikt de app carddav op de toestellen? De app is er, maar de server moet nog opgezet worden of ik moet een betaalde dienst afnemen. Bij ons worden er dagelijks wijzigingen doorgevoerd in de contacten.
Die heb ik inderdaad gebruikt. Die kan elke 30 minuten synchroniseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:42 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
JCE schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:24:
[...]

Jezus. En je werkt voor een zorginstelling? Wat is dit voor een amateur-hour? Is Office 365 zo duur ja? Kan je geen Google Apps betalen?

bedrijfsnaam001, ze zien je aankomen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Ik zou vast gaan sparen voor de boete.

Ik stop met dit topic. Ik hoop maar dat ik geen zorg bij je afneem. :F
Ben je altijd zo tegen iedereen? Met je vooroordelen? Haha. Denk je nou echt onze communicatie loopt via gmail? Daar hebben wij onze Zorg applicatie voor. Voor de communicatie gebruiken vele bedrijven whatsapp, wij niet :).

Die mailadressen worden gebruikt om voor het downloaden van Apps uit de Playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mogelijk dat ik iets mis in dit topic maar in hemelsnaam wat is nu de exacte opstelling want ik lees dat de ene gebruiker (vast in dienst) bedrijfsmail heeft en de volgende medewerker (buitendienst) weer niet. Welke technieken staan er binnen het pand nu allemaal waar je eventueel gebruik van kan maken?

Je kan met veel mailservers gewoon een "restricted address list" maken; daar gooi je alle contactgegevens in van alle aangesloten artsen etc. Die address list mag alleen worden uitgelezen door de buitendienst en de owner/manager van die list is een andere groep (intern) die mag toevoegen. Daar zijn wel tientallen oplossingen voor te verzinnen.

Het kan ook zijn dat ik verkeerd lees hoor maar je zoekt naar oplossingen terwijl de probleemstelling wel heel basaal en globaal is zonder enig inzicht in de techniek en/of voorlichten aan ons.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

Pagina: 1