KPN gebruikers met een abonnement, let op!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• germania
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 09:05
Goedendag mede Tweakers,

Ik heb niks kunnen vinden via de search, dus heb ik een nieuw topic aangemaakt. Als deze ergens anders hoort dan hoor ik het graag/zie ik hem graag verplaatst zien worden.

KPN heeft in April dit jaar en begin november dit jaar 2 wijzigingen doorgevoerd zonder te communiceren aan de klant. Niet netjes, maar aangezien het geen onderdeel van het contract is, mag het.
Die wijzigingen waren:
• Het nieuwe abonnement gaat pas in na einde contractdatum
• Verlengen mag pas 4 maanden van te voren

Echter kwamen hiermee de problemen.
Door deze wijziging is het mogelijk dat je, een juridisch niet geldend, contract hebt van 2.5 jaar waarbij je 0.5 jaar betaald voor je toestel + databundel terwijl je al 2 jaar voor je toestel betaald hebt.

Graag wil ik jullie hier op wijzen omdat dit niet mag en er veel meer gedupeerden moeten zijn.
Hierbij het topic op het KPN forum over het probleem:
https://forum.kpn.com/mob...aanden-427019/index1.html

Lees dat door en kijk naar jouw eigen situatie.

Met vriendelijke groet,
germania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Interessant want vroegah was verlengen soms pas mogelijk korter van te viren dus wat dat betreft zijn we tegenwoordig al verwend.

En toen ik vorig jaar mocht verlengen, ging mijn nieuwe abbo ook pas in op de datum dat mijn oude abbo zou verlopen en dat zou dus ook "meer maanden" zijn.

Sowieso is dit een leermomentje voor sommige mensen; onderzoek dus altijd wat de voorwaarden zijn en staar je niet blind op de mooie telefoon die je erbij zou krijgen.

* MAX3400 koopt losse telefoons en sim-only abbo's

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Naar wat ik lees is het bij deze gebruiker gewoon fout gegaan en is het niet persé overal mis.
Niet verder dan de eerste pagina want het is duidelijk dat KPN hier gewoon fout zit omdat LG2 (gebruiker daar) netjes 24 maanden betaald heeft en daarvoor ook netjes de 24 manden heeft aangerhouden.
Zelf zit ik bij T-Mobile en daar is het ook zo dat je je eerst lopende contract financieel afbetaald, of gewoon doorloopt tot het einde, voordat je nieuwe ingaat met de oude en nieuwe kosten die daarbij horen.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Als je voor een 2 jarig contract tekent en verlengd voor het einde van dit contract met een nieuw toestel, dan is dit helemaal niet zo gek. Immers moet je de restduur van je contract uitzitten en dan gaat je nieuwe contract in. Het zou mij eerlijk gezegd verbazen als dat bij KPN anders is.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Ik heb een sim only, dus in dit geval er niet veel mee te maken.

Ik krijg nu al een aanbod om te verlengen, terwijl mijn contract pas over ongeveer 5/6 maanden afloopt. Ik begrijp die termijn van 4 maanden dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Koos2009 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 12:28:
Naar wat ik lees is het bij deze gebruiker gewoon fout gegaan en is het niet persé overal mis.
Niet verder dan de eerste pagina want het is duidelijk dat KPN hier gewoon fout zit omdat LG2 (gebruiker daar) netjes 24 maanden betaald heeft en daarvoor ook netjes de 24 manden heeft aangerhouden.
Zelf zit ik bij T-Mobile en daar is het ook zo dat je je eerst lopende contract financieel afbetaald, of gewoon doorloopt tot het einde, voordat je nieuwe ingaat met de oude en nieuwe kosten die daarbij horen.
Bij KPN was het zo dat je je contracttermijn wel moest uitzitten, maar je wel meteen de nieuwe prijs ging betalen. Dus als je contract loopt tot 1 September 2017 en je verlengt op 2 Mei 2017, dan verleng je met 24 maanden tot 1 September 2019; maar ga je wel meteen het bedrag van je nieuwe abo dokken en genieten van eventuele nieuwe opties. Dat is altijd al zo geweest.

Ik denk dat dat nu veranderd is? :)
Anders snap ik t topic ook niet zo.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1