Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Photoshop Mac OS en Linux NFS fileserver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• grijs013
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:48
Heeft er iemanand ervaring met adobephotoshop bestanden over een NFS netwerk.

Ik heb een debian fileserver opgezet met nfs en samba. NFS omdat ik zelf met linux werk en samba voor de windows gebruikers.
Een enkeling gebruikt een mac, en omdat de lees en schrijf snelheid van NFS op de mac veel hoger ligt dan samba laat ik de mac gebruikers de NFS share mounten.

Een probleem hierbij is dat bewerkte bestanden in photoshop niet overschreven kunnen worden vanuit photoshop zelf, dus telkens als een mac gebruikter een psd aanpast moet die persoon "save as" doen met als gevolg dat er heel photoshopbestanden zijn. Heeft iemand hier tips voor.

instellingen NFS share:
*(rw,insecure,no_subtree_check,nohide,all_squash,anonuid=65534,anongid=100)

instellingen mac weet ik niet uit mijn hoofd, dat kan ik maandag even opzoeken.

Alvast bedankt,

Arno de Grijs

Alle reacties

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55

Cyphax

Moderator LNX
Hij kijkt naar je lokale userid en groupid, niet naar de namen. Dus je users moeten obv daarvan overeenkomen. Daarna is het een kwestie van chmodden tot het goed staat.

Saved by the buoyancy of citrus

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Persoonlijk heb ik nog nooit last gehad met gewone SMB shares is die theoretische snelheidswinst echt belangrijk? Ik gebruik het met wifi en heb echt geen probleem. Gebruik ook een linux server.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• grijs013
Beste Frogmen,

bedankt voor je reactie. Ik werk in de animatie waarbij er vaak gebuik gemaakt wordt van grote bestanden en/of seqeunties van bestanden. Hierbij is de snelheidswinst van NFS boven SMB van belang.
Misschien dat ik de smb.conf niet optimaal heb staan waardoor er nog snelheidswinst is te halen uit de sambashares.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien moet je hier eens naar kijken http://www.helios.de/web/...Universal-Fileserver.html
Overigens heb ik nergens iets gevonden waar die performance winst echt uit blijkt. Lijkt erop dat het nogal afhankelijk is van implementatie en configuratie. Als linux distro die makkelijk op te zetten en te onderhouden is kan ik je Clearos aanbevelen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• grijs013
ik heb zelf nu een debian fileserver draaien (aan de hand van openmediavault) Vind deze persoonlijk fijner dan clearos. Het is alweer een tijdje geleden dat ik het gebruikt heb, maar de flexahsres vond ik niet echt handig (vooral bij een fresh install waarbij je een al bestaande data schrijf wilde toevoegen)

Ik ga kijken of ik de settings van mijn fileserver kan oppimpen (smb.conf) zodat samba ook een nette snelheid bied aan de macs hier op de studio.

Iig ,dank voor de reacties.

Arno

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

grijs013 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 07:13:
Beste Frogmen,

bedankt voor je reactie. Ik werk in de animatie waarbij er vaak gebuik gemaakt wordt van grote bestanden en/of seqeunties van bestanden. Hierbij is de snelheidswinst van NFS boven SMB van belang.
Misschien dat ik de smb.conf niet optimaal heb staan waardoor er nog snelheidswinst is te halen uit de sambashares.
Kwenie hoor, ik haal met samba gewoon 130 MB/sec.
Is die server in kwestie wel een echte server? Of gewoon een afgedankte desktop?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• grijs013
Het is een supermicro moederbord met dual xeon en 24 gb ram. En voor de data schijf heb ik een raid setup.
Zoals ik al zei, misschien moet ik eens duiken in de smba.conf.
De windows machines hebben geen last van een trage verbinding, het zijn vooral de macs die sneller kunnen lezen en schrijven met nfs boven samba.

Maar goed, het probleem waarom ik deze vraag heb geplaats was dat photoshop problemen had met het overschrijven van een bestand dat open is in photoshop, dus de "save" actie. Met "save as" is er niets aan de hand.
Pagina: 1