Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39
Mijn vrouw en ik hebben discussie over hoeveel de droger en wasmachines (2) draaien. Ik vind teveel, maar goed het is makkelijk vingertje wijzen, zij doet de was.

Om de discussie voor eens en altijd te sluiten wil ik alle 3 de apparaten een jaar lang monitoren. Zo goedkoop mogelijk, ik hoef geen toeters en bellen, wil alleen het totale aantal Kwh zien.

Heb inmiddels 2 energymeters van Voltcraft. 1 zonder accu die bij een stroomstoring z'n data verliest. En 1 met accu die maar een maand kan opslaan en de rest forecast.

Het valt me op dat gebruiksaanwijzigingen nooit spreken over de maximale opnameduur, en displaytjes vaak maar 3 digits voor de komma hebben.

Wie weet er een goede meter die een jaar lang kan meten, en daarnaast hoge waardes kan laten zien?

Alle reacties

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
https://www.kwhmeter.nl/W...A-LCD-1-module-breed.html

Bij ieder apparaat bovenstaande er tussen zetten. Of beide op 1 meter als je het totaal van beide wilt weten en niet per machine

• fRiEtJeSaTe
bgrr schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 08:42:
https://www.kwhmeter.nl/W...A-LCD-1-module-breed.html

Bij ieder apparaat bovenstaande er tussen zetten. Of beide op 1 meter als je het totaal van beide wilt weten en niet per machine
In mijn meterkast is geen ruimte meer, en heb weinig zin om alle stopcontacten los te halen. (kan ook niet trouwens 1 wm en droger zitten op zo'n overbelastingsschakelaar) Bestaan er ook stekkerdoos varianten hiervan?

[ Voor 7% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 26-11-2016 09:15 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Als je de meter er een maand of twee tussen laat zitten kun je het verbruik wel extrapoleren naar een jaar toch? Niet zo nauwkeurig als een heel jaar meten, maar dat lijkt mij dan ook nogal overkill.

• fRiEtJeSaTe
In de winter gebruiken we de droger veel vaker omdat was langer droogt. Daarnaast is 1 wasmachine voor de honden, die in de winter met vuile kleedjes etc. ook vaker draait (dus een representatieve meting krijg ik hiermee niet).

En dan is er nog het placebo-effect bij de vrouw 😜

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Meet het per dag/week/maand en houd het bij in een Excel sheet? Dan kun je ook mooi grafieken maken waarin je ziet hoeveel je elke dag/week/maand verbruikt heb, kijken of je het een ietwat kunt optimaliseren door ze enkel in daltarief te laten draaien etc.

Ja, het is meer werk. Maar je krijgt er wel hele toffe data voor terug ;)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Je hebt gewoon de verkeerde meters gekocht, een voltkraft energy count heeft meerdere module om tussen te plaatsen en kan blijven zolang je wilt.

Ik heb er 1 met 5 modulen en log div apparaten al meer dan een jaar.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11 16:35
Misschien of topic maar ik ben wel benieuwd wat je uiteindelijk met deze gegevens wil bereiken.
Vuile was zal gewassen moeten en worden en hiervoor is er een wasmachine.
Dat je deze machine vol belaad en op de juiste temperatuur zet is evident, hier kan je dus niet veel aan doen.
Waar je wel wat kan bereiken, als het om besparen gaat, is om de was te drogen te hangen in plaats van in de droger te stoppen.

Ik vraag me dus af wat je doel is om het verbruik te gaan meten, wil je hier je partner mee gaan overtuigen?
Persoonlijk vind ik het de discussie niet waard omdat sommige dingen zoals wassen nu eenmaal gedaan moeten worden.

Verwijderd

Die twee wasmachine de deur uit en eentje terugkopen met een grote capaciteit 8 of 9 kg... dat scheelt al veel. en de droger vervangen voor een warmtepomp droger.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je stroom wil besparen was dan op 30 graden of misschien zelfs koud, en dan het eco programma of als je dat niet hebt gewoon het langstdurende programma met voorwas. Bij mij werd de was schoner dan op 60 graden en een kort programma.
Of als je toch op hoge temperatuur wilt wassen overweeg dan een hot-fill machine.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eens met de laatste drie posts. Je wilt besparen en dat kan je alleen bereiken met een zuinige, grote machine, zuinig wassen (koud, volle trommel) en simpelweg minder wassen (oftewel: minder vuil maken). Daarbij de droger zo min mogelijk gebruiken.

Daarnaast zul je dan ook nog bijv. 3x €20 euro (schatting) moeten terugverdienen wat (ter illustratie) in mijn geval 3 jaar zal duren met 100 wasbeurten per jaar.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:03:
Die twee wasmachine de deur uit en eentje terugkopen met een grote capaciteit 8 of 9 kg... dat scheelt al veel. en de droger vervangen voor een warmtepomp droger.
Die ene wasmachine is voor de honden, waarschijnlijk willen ze die beesten( of ik hoop alleen hun haren) niet in de wasmachine waar hun eigen pyama ook inzit :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Verwijderd

No Hands schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:48:
[...]

Die ene wasmachine is voor de honden, waarschijnlijk willen ze die beesten( of ik hoop alleen hun haren) niet in de wasmachine waar hun eigen pyama ook inzit :)
waar staat dat ? ik kan het iig niet terugvinden?

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Hier wassen we ook op 40° , volle trommel en gebruiken we de droger niet, dat scheelt enorm veel in het stroomverbruik!

[ Voor 7% gewijzigd door HereIsTom op 29-11-2016 14:47 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:10:
[...]

waar staat dat ? ik kan het iig niet terugvinden?
'Daarnaast is 1 wasmachine voor de honden, die in de winter met vuile kleedjes etc. ook vaker draait'

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Verwijderd

No Hands schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:56:
[...]

'Daarnaast is 1 wasmachine voor de honden, die in de winter met vuile kleedjes etc. ook vaker draait'
oeps die heb ik gemist :X sorry, echt slecht ik heb zelf ook zo`n constructie, maar dan niet voor de hondjes maar voor vuile overals en poetslappen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2016 20:43 ]

Pagina: 1