Hulp bij het kiezen van een geschikte router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emieldepaepe
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-09 16:46
Hallo iedereen,
Ik ben redelijk nieuw hier, en heb jammer genoeg niet zo veel kennis over netwerkapparatuur.
Ik zoek een degelijke, stabiele router.
Zelf had ik gekeken naar de TP-Link Archer C1200, de D-Link DIR 842. Ik zocht een niet al te dure router aangezien het voor een ietwat kleinere oppervlakte bedoelt is, vandaar max 75 euro :)

Welke van deze 2 zouden jullie mij aanraden? Of hebben jullie nog andere ideeën toevallig

Alvast enorm bedankt!

Emiel

Beste antwoord (via emieldepaepe op 26-11-2016 13:43)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

emieldepaepe schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:59:
Er scheelt niks aan mijn router :)

Ik ben student en zit op kot, en de router is bedoelt als cadeautje voor een vriend van me, hij heeft namelijk geen WiFi op zijn kot.
Dan nog de vraag: wat heeft hij dan wel exact? Wat we vooral moeten weten is of enkel een AP voldoende is of dat een router daadwerkelijk vereist is. Kan hij nu bedraad meer dan één apparaat aansluiten? Zo ja, dan is een AP voldoende. Voor EUR 50 heb je de KPN/Telfort/Arcadyan AP die absoluut superieur is qua WiFi aan de routers die je hier noemt.

Als hij maar één apparaat kan aansluiten, dan heeft hij een router nodig (uiteraard met WiFi-functionaliteit als je dat cadeau wilt doen). Dan zijn de opties die je noemt niet slecht. Ik zou eerder voor TP-Link dan D-Link gaan, maar dat is puur kwestie van persoonlijke voorkeur mbt GUI. Die is bij TP-Link redelijk en D-Link lijkt ergens in 1999 de boot gemist te hebben...

Voor een kleine oppervlak wil je bovenal je zendvermogen omlaag kunnen bijstellen. TP-Link heeft 'emulators' online staan voor de GUI van hun routers, in dit geval:
http://static.tp-link.com...)_1.0_Emulator/index.html

Ik zie daar dat je bij Wireless kunt kiezen voor Transmit Power dat 'Low', 'Middle' of 'High' kan zijn. Als het daadwerkelijk gaat om een enkele kamer wil je zeker 'Low' kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:11

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Welke ISP heb je? (Kabel/VDSL/FTTH?)
Wat voor router heb je nu en wat scheelt eraan naar eigen zeggen?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kijk hier eens

categorie: Modems en routers

Speel met de voorwaarden. ik heb al wat ingesteld

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emieldepaepe

Ik ben student en zit op kot, en de router is bedoelt als cadeautje voor een vriend van me, hij heeft namelijk geen WiFi op zijn kot.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

emieldepaepe schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:59:

Dan nog de vraag: wat heeft hij dan wel exact? Wat we vooral moeten weten is of enkel een AP voldoende is of dat een router daadwerkelijk vereist is. Kan hij nu bedraad meer dan één apparaat aansluiten? Zo ja, dan is een AP voldoende. Voor EUR 50 heb je de KPN/Telfort/Arcadyan AP die absoluut superieur is qua WiFi aan de routers die je hier noemt.

Als hij maar één apparaat kan aansluiten, dan heeft hij een router nodig (uiteraard met WiFi-functionaliteit als je dat cadeau wilt doen). Dan zijn de opties die je noemt niet slecht. Ik zou eerder voor TP-Link dan D-Link gaan, maar dat is puur kwestie van persoonlijke voorkeur mbt GUI. Die is bij TP-Link redelijk en D-Link lijkt ergens in 1999 de boot gemist te hebben...

Voor een kleine oppervlak wil je bovenal je zendvermogen omlaag kunnen bijstellen. TP-Link heeft 'emulators' online staan voor de GUI van hun routers, in dit geval:
http://static.tp-link.com...)_1.0_Emulator/index.html

Ik zie daar dat je bij Wireless kunt kiezen voor Transmit Power dat 'Low', 'Middle' of 'High' kan zijn. Als het daadwerkelijk gaat om een enkele kamer wil je zeker 'Low' kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emieldepaepe
Ik denk dat hij slechts 1 apparaat kan aansluiten op dit moment, dus hij zou een router nodig hebben.
Zelf was ik ook eerder geneigd naar TP-Link, maar aangezien deze niet zoveel reviews had en de D-Link wel (en redelijk goede) twijfelde ik.

We hadden vroeger een D-Link en de GUI sprak me inderdaad nu je het zegt ook niet zo aan... Als dit nog steeds het geval is dan inderdaad misschien liever de TP-Link.

Alvast super hard bedankt voor de hulp! Ik ga dus maar voor de TP-link
Pagina: 1