Geinstalleerde programma's via terminal

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Vee
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 22:40
Hallo,

Ik heb afgelopen 2 maanden veel software geinstalleerd via de terminal van Mint.
Dit was om te testen, experimenteren maar ook om een aantal problemen op te lossen.
Hoe kan ik dit weer deïnstalleren?
Of bestaat er een command om een overzicht hiervan te krijgen?
Want ben het overzicht kwijt van alle wijzigingen en software.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

code:
1
dpkg --get-selections | grep -v deinstall

of
code:
1
apt list --installed

Tenminste, dat is wat me even te binnen schiet.

Als je al gaat deinstalleren, vergeet niet dat sommige dependencies bestaan naar andere packages; die moet je dus niet keihard handmatig deinstalleren want dan werkt er zometeen iets anders niet.

Andersom; een verse install van Mint is mogelijk sneller, zeker als je de nieuwste distro download, de nieuwste/recente packages op ISO hebt en daarna alleen de applicaties zelf installeert die je echt wil hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 25-11-2016 22:58 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welkom op GoT. Hier verwachten we dat je zelf enige moeite doet om je vraag eerst zelf op te lossen door bijvoorbeeld documentatie te gaan lezen alvorens een topic geopend wordt. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart. Deze vraag komt in het voorbeeld rijtje van 'stel de vraag aan Google'. Mint is een derivaat van Ubuntu, welke weer is afgeleid van Debian. Als je via de command line hebt gewerkt, heb je apt gebruikt. Daar is zoveel informatie over te vinden dat het dit topic volledig overbodig maakt.

Mede omdat het zo eenvoudig te vinden is met wat eigen inzet, en om verdere off-topic of 'behulpzame' reacties te voorkomen, sluit ik dit topic. Je bent altijd welkom om een nieuw topic te openen voor andere vragen, maar zorg dan dat je zelf eerst even wat uitzoekt en dit uiteraard meld met resultaten en waarom het je vraag niet beantwoord of probleem oplost. :)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.