Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem wordt gebruikt voor gamen (nu nog 1080p maar in de nabije toekomst 1440p) en voor de HTC vive.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1750 euro is wel ongeveer de grens, al maakt het niet heel erg veel uit als de pc veel beter wordt door het budget wat te verhogen.
(verzendkosten staan buiten het budget)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor,muis, en toetsenbord zijn al aanwezig.
Verder heb ik nog de Corsair CX600M liggen en zou die graag gebruiken, ook een gewone 2tb hd heb ik nog liggen.
Eventueel heb ik nog een 128gb ssd (crusial).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, behalve bovengenoemde.
Een kast staat nog niet in het lijstje omdat we daar nog niet over uit zijn, budget voor de kast hou ik op rond de 100 euro.
Ook kijk ik nog naar een goede cpu koeler, budget ergens rond de 50 euro denk ik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Msi vanwege uiterlijk/kleuren en goede ervaringen uit het verleden.
Absoluut Nvidia als graka.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo toekomstbestendig mogelijk zijn voor games op 1440p en de HTC vive.
Liefst een niet al te luidruchtig systeem.
Onderdelen dienen bij elkaar te passen qua kleur, een mooi uiterlijk is ook van belang.
Ga je overklokken?
Overklokken is zeker aan de orde, misschien nog niet direct in het begin maar zeker wel in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop op wat feedback met betrekking tot de gekozen onderdelen.
Dingen waar ik niet zeker over ben zijn;
-Of de voeding die ik nog heb liggen ook bij een stevige overclock nog wel voldoet en wel van voldoende kwaliteit is (voeding is 2 jaar gebruikt).
-Is dit geheugen een goede keus, en is het niet te hoog ivm het eventueel plaatsen van een betere cpu koeler?
-Is de 6700k de beste keuze? Ik heb ook gekeken naar de 6800k maar denk dat 4 cores met een hogere kloksnelheid beter voor gaming en VR is dan 2 extra cores maar wel allemaal op een aanzienlijk lagere snelheid.
-Wat is een goede (en mooie) cpu koeler die gaat passen met dit geheugen?
-Heeft het nog zin om de 128gb ssd te gebruiken voor het besturingssysteem, of kan ik dat beter ook op de Samsung ssd zetten? (is een aparte partitie daarvoor maken trouwens zinvol?)
Het wordt een pc met window als verjaardagscadeau voor mijn zoon (14jaar), enige bling-bling als leds en mooi uiterlijk tellen dus ook mee.
Verder zet ik de pc zelf in elkaar en heb ik nog een licentie voor windows (7 en 10)
Systeem wordt gebruikt voor gamen (nu nog 1080p maar in de nabije toekomst 1440p) en voor de HTC vive.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1750 euro is wel ongeveer de grens, al maakt het niet heel erg veel uit als de pc veel beter wordt door het budget wat te verhogen.
(verzendkosten staan buiten het budget)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor,muis, en toetsenbord zijn al aanwezig.
Verder heb ik nog de Corsair CX600M liggen en zou die graag gebruiken, ook een gewone 2tb hd heb ik nog liggen.
Eventueel heb ik nog een 128gb ssd (crusial).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, behalve bovengenoemde.
Een kast staat nog niet in het lijstje omdat we daar nog niet over uit zijn, budget voor de kast hou ik op rond de 100 euro.
Ook kijk ik nog naar een goede cpu koeler, budget ergens rond de 50 euro denk ik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Msi vanwege uiterlijk/kleuren en goede ervaringen uit het verleden.
Absoluut Nvidia als graka.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo toekomstbestendig mogelijk zijn voor games op 1440p en de HTC vive.
Liefst een niet al te luidruchtig systeem.
Onderdelen dienen bij elkaar te passen qua kleur, een mooi uiterlijk is ook van belang.
Ga je overklokken?
Overklokken is zeker aan de orde, misschien nog niet direct in het begin maar zeker wel in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop op wat feedback met betrekking tot de gekozen onderdelen.
Dingen waar ik niet zeker over ben zijn;
-Of de voeding die ik nog heb liggen ook bij een stevige overclock nog wel voldoet en wel van voldoende kwaliteit is (voeding is 2 jaar gebruikt).
-Is dit geheugen een goede keus, en is het niet te hoog ivm het eventueel plaatsen van een betere cpu koeler?
-Is de 6700k de beste keuze? Ik heb ook gekeken naar de 6800k maar denk dat 4 cores met een hogere kloksnelheid beter voor gaming en VR is dan 2 extra cores maar wel allemaal op een aanzienlijk lagere snelheid.
-Wat is een goede (en mooie) cpu koeler die gaat passen met dit geheugen?
-Heeft het nog zin om de 128gb ssd te gebruiken voor het besturingssysteem, of kan ik dat beter ook op de Samsung ssd zetten? (is een aparte partitie daarvoor maken trouwens zinvol?)
Het wordt een pc met window als verjaardagscadeau voor mijn zoon (14jaar), enige bling-bling als leds en mooi uiterlijk tellen dus ook mee.
Verder zet ik de pc zelf in elkaar en heb ik nog een licentie voor windows (7 en 10)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | MSI Z170A GAMING M7 | € 210,- | € 210,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 725,- | € 725,- |
| 1 | Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2A2666C16R | € 106,95 | € 106,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 161,95 | € 161,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.502,90 | |