Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchaapD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09-2023
Er is veel keus qua beeldschermen en alles werkt in principe wel voor professionele toepassingen. Echter heb ik wel wat geld over voor de optimale set omdat ik na verschillende werkplekken nogal kritisch ben geworden op mijn scherm(en).

Ik zoek naar een oplossing met 2 schermen en ik neig naar 27 inch ips in een mooi hoge resolutie. Echter kan ik niet voorspellen of fhd, 2560x1440 of 3840x2160 fijner werkt. Waarbij ik me vooral afvraag of extra pixels problemen geven doordat programma's niet schalen of zelfs minder functioneren op >fhd resolutie. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ontwikkel en test software en gebruik daarom vaak veel verschillende programma's in samenhang. Ik plan via hdmi 2 identieke schermen op mijn zakelijke laptop of eigen desktop aan te sluiten welke gewoon op windows werken. Mijn desktop heeft een 970 en ik game tegenwoordig weinig, dus dat is geen doorslag gevende factor.

Wat zou je me adviseren qua resolutie, afmeting, paneeltype en eventuele overige parameters? Er spelen geen beperkingen qua ruimte of budget. Ik doe een HP2231A weg en zoek deze keer echt iets moois. Ik heb geen extra functies nodig zoals draaibaarheid, buigbaarheid, aanraakbaarheid, etc.

Ik zoek een?
Zakelijke Monitor. En nog 1. Dit maakt 2 monitoren

Wat is je budget?
1K

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles behalve HP

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
gemiddelde game desktop en zakelijke laptop afwisselend via HDMI splitter2x1. Bureau en ruimte zijn vrij indeelbaar en er gelden geen beperkingen qua ruimte.

[ Voor 5% gewijzigd door SchaapD op 25-11-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Persoonlijk zie ik geen nut voor een 4K scherm op dit moment. Ja, elk modern OS kan scalen zodat alles nog leesbaar blijft dus effectief ga je niet 2160p gebruiken maar iets als 1800p ofzo.

Enige jaren geleden ben ik van 2x 22" FHD overgestapt naar een 27" 1440p en dat was voor mij de best buy ever. Het is niet voor werk maar voor thuis en dan voornamelijk voor 2 browsers naast elkaar of Notepad++ meerdere kolommen. Ook met Microsoft Office kan ik veel meer tegelijk lezen; 2 pagina's naast elkaar ofzo.

Het vreemde is wel, maar dat kan je zelf het beste beargumenteren; juist HP vind ik een fabrikant waarbij ik de schermen mooi vind. Dell "lijkt" random kwaliteit af te leveren alhoewel dat in de 1K prijsklasse natuurlijk niet mag/kan voorkomen. En van mensen die relatief veel met kleuren doen, hoor ik ook goede verhalen over Eizo.

My 2 cents ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik ben zelf ook van de 1440p schermen. 4K (op 28" iig) is net wat scherp, wat in sommige apps dan weer niet ideaal werkt. 1440p op die afmetingen is m.i. een prettige balans tussen werkruimte en comfort. 25" / 1440p vind ik zelf overigens ook best prettig. Mocht je een keer willen gamen dan kan dat ook nog gewoon prima met 970/1440p. 'geen TN' lijkt mij in dit geval wel vanzelfsprekend.

Het enige waar ik over na zou denken als werkplek is of een dikke Ultrawide (34" / 3440x1440p) geen optie voor je is. Dan kan je ook prima meerdere vensters naast elkaar kwijt (2 half-scherm-vullende apps naast elkaar werkt veelal prima) en wellicht is een tweede scherm dan overbodig voor je. Voordeel is dat je voor minder dan twee van de door jou genoemde schermen klaar kan zijn zelfs als je voor een model met curve gaat, maar er zijn ook modellen met IPS richting de 600 euro. Gamen kost wel meer kracht dus dat kost je settings, en soms is het wenselijk dat je bijvoorbeeld wel 4 dingen naast elkaar kwijt kan of een app een geheel scherm toe kan wijzen; valt dus wel wat te zeggen voor 2x 27" ook. Er is geen goed/fout, maar 34"/1440p is m.i. wel het overwegen waard voor primair een werkomgeving, afhankelijk van jouw specifieke wensen. één dik scherm oogt natuurlijk wel chic :D

(Ik heb zelf dan weer wel meerdere schermen omdat ik het fijn vind sommige dingen 'uit' mn primaire scherm te halen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SchaapD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09-2023
LS,

Bedankt voor jullie reacties. Het is dit scherm geworden:
pricewatch: Eizo Flexscan EV2750 Wit

Binnenkort laat ik weten hoe het bevalt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SchaapD schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:14:
LS,

Bedankt voor jullie reacties. Het is dit scherm geworden:
pricewatch: Eizo Flexscan EV2750 Wit

Binnenkort laat ik weten hoe het bevalt!
En als je het goed doet, maak je een betere review dan productreview: Eizo Flexscan EV2750 Wit review door Foritain ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ben nog altijd verliefd op dat scherm. Ben nu aan een aantal nieuwe kantoorschermen toe, maar een meervoud van dat prijskaartje.. oof.
Pagina: 1