Boxed is met (matige) koeler, behalve bij een K CPU. Tray is alleen de CPU.
De reden waarom je een tray zou kopen is omdat je niet zit te wachten op deze stock koeler, en zelf een betere koeler ga monteren.
Ach, zo beroerd is de stockkoeler niet. Een 6500 is niet zo'n heethoofdje en kan ook door een stockkoeler, onder 'respectabele' db productie, prima gekoeld worden.
Een cpu met de naam i5 6500 is dus dezelfde als i5 6500-tray of i5 6500 boxed.
Dat was de vraag.
Ts geeft aan specifiek gezocht te hebben naar een boxed versie. Kans is dus aanwezig dat hij belang heeft aan een meegeleverde koeler. Imho dus goed dat Michael aangeeft wat hierin het verschil is. Mocht dit voor TS, tegen de verwachtingen in, niet relevant zijn. Kan hij/zij hier gewoon overheen lezen.
Aangaande jouw eigen "logica" zou jouw opmerking over het wel of geen doosje dan ook nergens op slaan want de vraag ging louter of de processor!

Een box is namelijk een doos. Of daar nu veters, of een cpu koeler bijsteken is bijzaak.
Tot het moment dat je er vlak voor de bruiloft achtekomt dat er geen veters zitten bij de zorgvuldig uitgezochte lakschoenen. Zou jij blij zijn dat iemand als Michael jou hier voor het bestellen vast op wijst

Ik kan je vertellen dat er hele kuddes zijn die tegenwoordig een K cpu boxed bestellen en dan erg boos aan de telefoon hangen omdat we er de koeler niet hebben bijgedaan. Want boxed betekend immers met, en dat betekend dus dat ze wellicht een tweedehandse cpu hebben opgestuurd gekregen. puf puf daar word je moe van.
Zo, en nu gaat ik slapen, welterusten.
En juist omdat er uitzonderingen zijn, waarvan we niet kunnen verwachten dat iedereen volledig op de hoogte is, vinden wij het 'gepast' om het in ieder geval even te vermelden.
Baat het niet, schaadt het niet. Denk in ieder geval niet dat het de bedoeling kan zijn om jouw eigen frustratie hier te botvieren op behulpzame mede-tweakers

Ik vind het dan ook gewaagd van MS dat ze dat "zomaar" veranderd hebben.
Sinds wanneer maakt Microsoft processoren?
Daarnaast, what's the problem? Een doos is toch gewoon een doos. Met of zonder koeler? Nou, die doos wordt gewoon nog steeds geleverd hoor dus wat zou er volgens jou ineens veranderd zijn?

Ik kan je vertellen dat er hele kuddes zijn die tegenwoordig een K cpu boxed bestellen en dan erg boos aan de telefoon hangen omdat we er de koeler niet hebben bijgedaan.
Je kunt dit natuurlijk voorzijn door klanten zelf een mailtje te sturen c.q. dit van te voren duidelijk te vermelden.
"Beste meneer, u hebt dit besteld. Bent u er van op de hoogte dat hier geen koeler bijgeleverd wordt?"
Klantgericht en levert nog extra omzet op ook. Win/win

Zo, en nu gaat ik slapen, welterusten.
Slaap lekker. Heb zo'n vermoeden dat je er hard aan toe bent
[
Voor 53% gewijzigd door
Switchie op 25-11-2016 22:53
]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren