Vraag

• RodaDesigns
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-10-2019
Mijn vraag

Via pricewatch heb ik de i5 6500-boxed in mijn wenslijst toegevoegd.
Nu is het zo dat ik de processor ook wil kopen samen met wat andere onderdelen voor mijn setup.
Nu kon ik de boxed versie niet vinden op Megekko wel geeft pricewatch dat hij besteld kan worden via Megekko.
Nu heb ik het stukje boxed weg gelaten en kan ik hem wel bestellen.
Link:https://www.megekko.nl/pr...t-1151/Intel-Core-i5-6500
Is dit hetzelfde ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte GA-B150-HD3P
MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
het is geen tray versie

thx

Beste antwoord (via RodaDesigns op 25-11-2016 23:22)

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Reepje schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:07:
Boxed is in een doosje (wel zo handig)
Tray is een , ja hoe vertaal je dat, een dienblad volgestouwd met cpu's, handig als je er 100 in een uur op mobos moet doen.

De cpu is natuurlijk precies dezelfde
+ Koeler

Alle reacties

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tray is een , ja hoe vertaal je dat, een dienblad volgestouwd met cpu's, handig als je er 100 in een uur op mobos moet doen.

Acties:
  • Beste antwoord

• MichaelvD
Reepje schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:07:

+ Koeler

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Nope, K processors zijn een uitzondering. Deze zijn 'gemaakt' voor overclocken en normaalgesproken doe je dit niet met een stock koeler.
Overigens is dit pas het geval sinds de skylake generatie. Voorheen betekende boxed altijd dat een stock koeler meegeleverd werd.

Voor de niet K-versies geldt; tray = plastic bakje & boxed = doosje + cpu koeler

Ps. Vind het overigens wel grappig dat je het doosje als voornaamste voordeel/veschil schetst terwijl het wel of niet meeleveren van een koeler mij een stuk significanter lijkt. Maar je vervolgens vol in de aanval gaat als iemand een (onschuldige doch waardevolle) toevoeging geeft op jouw post.

[ Voor 31% gewijzigd door Switchie op 25-11-2016 22:17 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• MichaelvD
Smartass. We hebben het hier toch niet over de 6700k

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Boxed is met (matige) koeler, behalve bij een K CPU. Tray is alleen de CPU.

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11 10:27

Tarabass

Webmaster

Dat is dan ook direct de reden waarom het bij die 6700K apart vermeld wordt bij de specificaties. Over het algemeen is boxed met stock koeler. De reden waarom je een tray zou kopen is omdat je niet zit te wachten op deze stock koeler, en zelf een betere koeler ga monteren.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:46

Harrie

NederVlaming

Aan de vendor code te zien is die van Megekko ook gewoon de boxed versie: BX80662I56500

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie op 25-11-2016 22:19 ]

• RodaDesigns
oke thx voor de reacties iedereen!
het komt er dus op neer dat de i5-6500-boxed(pricewatch) hetzelfde is als de i5-6500 op megekko? Wil het zeker weten zodat ik alles in één keer bestel :)

• RodaDesigns
super !!

• Reepje
  • Niet online
Volgens mij maken jullie het wel wat ingewikkeld. Boxed is in een doosje. Ik kan ook schoenen boxed kopen, die zitten dan in een doos. Niet meer, niet minder. Een box is namelijk een doos. Of daar nu veters, of een cpu koeler bijsteken is bijzaak.

Een cpu met de naam i5 6500 is dus dezelfde als i5 6500-tray of i5 6500 boxed.
Dat was de vraag.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Reepje schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:22:
Volgens mij maken jullie het wel wat ingewikkeld. Boxed is in een doosje. Ik kan ook schoenen boxed kopen, die zitten dan in een doos. Niet meer, niet minder. Een box is namelijk een doos. Of daar nu veters, of een cpu koeler bijsteken is bijzaak.

Dat was de vraag.
Een koeler lijkt mij geen bijzaak, die moet je dan immers extra erbij kopen.
Wel zo handig dat je het weet of die erbij zit als je de PC in elkaar zet. ;)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Boxed is met (matige) koeler, behalve bij een K CPU. Tray is alleen de CPU.
De reden waarom je een tray zou kopen is omdat je niet zit te wachten op deze stock koeler, en zelf een betere koeler ga monteren.
Ach, zo beroerd is de stockkoeler niet. Een 6500 is niet zo'n heethoofdje en kan ook door een stockkoeler, onder 'respectabele' db productie, prima gekoeld worden.
Dat was de vraag.
Ts geeft aan specifiek gezocht te hebben naar een boxed versie. Kans is dus aanwezig dat hij belang heeft aan een meegeleverde koeler. Imho dus goed dat Michael aangeeft wat hierin het verschil is. Mocht dit voor TS, tegen de verwachtingen in, niet relevant zijn. Kan hij/zij hier gewoon overheen lezen.

Aangaande jouw eigen "logica" zou jouw opmerking over het wel of geen doosje dan ook nergens op slaan want de vraag ging louter of de processor! ;)
Een box is namelijk een doos. Of daar nu veters, of een cpu koeler bijsteken is bijzaak.
Tot het moment dat je er vlak voor de bruiloft achtekomt dat er geen veters zitten bij de zorgvuldig uitgezochte lakschoenen. Zou jij blij zijn dat iemand als Michael jou hier voor het bestellen vast op wijst ;)
Ik kan je vertellen dat er hele kuddes zijn die tegenwoordig een K cpu boxed bestellen en dan erg boos aan de telefoon hangen omdat we er de koeler niet hebben bijgedaan. Want boxed betekend immers met, en dat betekend dus dat ze wellicht een tweedehandse cpu hebben opgestuurd gekregen. puf puf daar word je moe van.
Zo, en nu gaat ik slapen, welterusten.
En juist omdat er uitzonderingen zijn, waarvan we niet kunnen verwachten dat iedereen volledig op de hoogte is, vinden wij het 'gepast' om het in ieder geval even te vermelden.
Baat het niet, schaadt het niet. Denk in ieder geval niet dat het de bedoeling kan zijn om jouw eigen frustratie hier te botvieren op behulpzame mede-tweakers :>
Ik vind het dan ook gewaagd van MS dat ze dat "zomaar" veranderd hebben.
Sinds wanneer maakt Microsoft processoren?
Daarnaast, what's the problem? Een doos is toch gewoon een doos. Met of zonder koeler? Nou, die doos wordt gewoon nog steeds geleverd hoor dus wat zou er volgens jou ineens veranderd zijn? :?
Ik kan je vertellen dat er hele kuddes zijn die tegenwoordig een K cpu boxed bestellen en dan erg boos aan de telefoon hangen omdat we er de koeler niet hebben bijgedaan.
Je kunt dit natuurlijk voorzijn door klanten zelf een mailtje te sturen c.q. dit van te voren duidelijk te vermelden.
"Beste meneer, u hebt dit besteld. Bent u er van op de hoogte dat hier geen koeler bijgeleverd wordt?"

Klantgericht en levert nog extra omzet op ook. Win/win _/-\o_
Slaap lekker. Heb zo'n vermoeden dat je er hard aan toe bent :>

[ Voor 53% gewijzigd door Switchie op 25-11-2016 22:53 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Reepje
  • Niet online
Er is geen logica, maar wel gewenning.
Tot een jaar terug betekende boxed niet "in een doosje" maar was gelijk aan cpu+koelblok en fan(in een doosje, dat wel). En dat krijg je er niet zomaar uit, dat blijkt wel. Ik vind het dan ook gewaagd van intel dat ze dat "zomaar" veranderd hebben.

Ik kan je vertellen dat er hele kuddes zijn die tegenwoordig een K cpu boxed bestellen en dan erg boos aan de telefoon hangen omdat we er de koeler niet hebben bijgedaan. Want boxed betekend immers met, en dat betekend dus dat ze wellicht een tweedehandse cpu hebben opgestuurd gekregen. puf puf daar word je moe van.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zucht :z

Vast dezelfde kuddes die de K-cpu's bestellen zonder ooit te willen of durven overclocken, en toch overtuigd zijn dat ze sneller zijn dan de non-K versies, of een K kopen icm H/B-chipset moederbord (of een Z-chipset moederbord kopen om een non-K te willen OC'en) :')

Oslik blyat! Oslik!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:07:
Zucht :z

Vast dezelfde kuddes die de K-cpu's bestellen zonder ooit te willen of durven overclocken, en toch overtuigd zijn dat ze sneller zijn dan de non-K versies, of een K kopen icm H/B-chipset moederbord (of een Z-chipset moederbord kopen om een non-K te willen OC'en) :')
Het blijft klote aangeven. :X
'Vroeger' kon je gewoon een CPU overclocken, en hoefde je geen druk te maken om de chipset, enkel over de overclock-opties die je graag (in de BIOS) zou willen hebben en de rest van de HW natuurlijk. ;)

Verder is het voor Intel belachelijk om extra geld te vragen, terwijl dit gewoon dezelfde CPU's zijn maar dan niet gelocked.
Pagina: 1