Input van equalizer draadloos naar speakers zonder Sonos?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-10 14:05
Ola!

Ik ga binnenkort een huisje kopen (woon nu nog thuis) en als platen en CD verzamelaar loop ik tegen het volgde issue aan:

Allereerst het gene wat ik heb staan: Een Akai platenspeler, een Phillips CD710 CD speler (ja zo eentje uit de 90's), en die allebei gekoppeld aan mijn Technics SH-GE90 Equalizer voor de kleine tweaks in het geluid. Die equalizer heeft 1 RCA output, die op dit moment bekabeld aan speakers zitten (soort is irrelevant).

De toekomst *O*
Het zou tof zijn als ik het geluid van de output van de equalizer niet alleen in de woonkamer kan hebben, maar ook draadloos in de verderop gelegen slaapkamer. De afstand is te groot om te zeggen "Dan zet je je boxen toch wat harder". Het trekken van audiokabels door het halve huis zie ik niet zitten (tenzij echt niet anders mogelijk)

Ik heb al zitten kijken naar een Sonos systeem, nadeel is echter dat je dan met een soort hub moet gaan werken van ruim 300 euro die de output van de equalizer wilt verzenden naar andere Sonos boxen. Dat wordt mij een te dure grap helaas.
Nou heb ik al zitten kijken naar een Google Chromecast Audio, erg interessant maar ik kan nergens vinden of dat ding ook werkt met een input, of dat het alleen output is en je het alleen kan streamen (cq. casten) met je telefoon of laptop.

Wie o wie helpt mij uit de brand met dit probleem? Want ik denk dat ik te moeilijk aan het denken ben...

- Mark

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 02:29
Ha Mark,

Ik ben ook aan het kijken hoe ik met een minimaal dradencircus toch audio op andere plekken in het huis kan krijgen.
Zoals jij het schetst heb je al een audiobron en wil je die audio draadloos bij een andere speaker krijgen. De Chromecast is daar geen oplossing voor, maar juist een nieuwe audiobron aan de input zijde. Wel erg handig omdat je dan oa. Spotify eenvoudig kan streamen, maar geen oplossing voor je probleem.

Je komt dan eerder terecht bij een zend/ontvang oplossing zoals dit: https://www.conrad.nl/nl/...rround-zender-046277.html.
Vind het zelf nog vrij prijzig maar wellicht het overwegen waard.

Ben benieuwd welke oplossing je vindt / kiest, wie weet kom ik nog op ideeën. :-)

Succes,

Chris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
Excuus voor de late reactie, ik was met vakantie.

Chris, met Chromecast, daar was ik al bang voor helaas.

De oplossing die je geeft ziet er opzich goed uit, maar als ik zo de reviews lees lijkt het zo te zijn dat de zender en ontvanger in elkaars zicht moeten blijven staan, en met een multi-room wens wordt dat erg lastig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

Je kan ook eens kijken naar een FM zender bijvoorbeeld de RS 4200 van Sennheiser. Deze kan je ombouwen waarbij de output van de koptelefoon (lees kinbeugel) naar een tulp-stekker zet en een vast voeding voor de kinbeugel.

Alles wat je via die zender verstuurt moet je van tevoren bewerken dus het signaal moet dan de equalizer gepasseerd zijn. Je kan eventueel die zenders vinden op marktplaats oid of waar mensen apparatuur voor slechthorenden te koop zetten.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-10 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn wedervraag zou zijn wat je voor speakers op de tweede locatie neer wilt zetten. Als dat een simpel speakertje is vraag ik me af wat die eq voor goeds of slechts gaat uithalen. Heb je die nu trouwens via een versterker zitten of rechtstreeks op actieve speakers?

Als het gewoon simpel moet, kijk op amazon eens naar bluetooth zenders en ontvangers. Werkt binnenshuis meestal prima heb ik gelezen. Maar dan is nog steeds de vraag waar je het op aan wilt sluiten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
@Twarp het klinkt als een mooie oplossing. Hou ik zeker in mijn achterhoofd.

@The Eagle In de huidige situatie zitten actieve speakers, mijn platenspeler zelf is ook al voorversterkt vanuit de speler zelf, dus dat is niet meer nodig.

Welke speakers er aan komen is een goede vraag, maar dat het geen simpele computer speakers zijn is zeker haha ;)

Maar bluetooth zender/ontvangers is ook een goede! Thanks!
Pagina: 1