Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben mijn eerste game computer aan het samenstellen, maar heb daarbij hulp nodig met welke onderdelen ik allemaal het beste kan kopen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung 850 EVO - Interne SSD / 500GB,

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vandaag is het blackfriday en heb de i7 6700k voor 299 euro aangeschaft met een MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8G, Grafische kaart. Er werd mij verteld dat de 1070 X variant sneller is dan de normale 1070 klopt dit? Mijn video kaart wil ik niet overclocken mijn processor dat weet ik nog niet wat raden jullie mij aan overclocken of toch niet en zoja tot hoeveel ghz. Ik wil wel een 16 gb Ram, ddr 4 3200 mhz, maar weet alleen nog niet zo goed welke. Ik wil mijn spellen zoals: WoW, CSGO, Witcher 3, Overwatch op een hoge resolutie kunnen spelen en zoek daarvoor ook nog een 1ms, 144 hertz monitor welke raden jullie aan?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Black friday voor computer samenstellen? ?

Verder zijn er een aantal leidraad-topics te vinden op GoT waardoor je in ieder geval inzichtelijk kan maken wat je wel al hebt, dat netjes in een overzichtelijk lijstje zetten etc. Ook zijn er BBGs en tientallen vergelijkbare topics waar je mogelijk al een stuk info had kunnen lezen en in je topicstart had kunnen vermelden.

Als je dat nog even wil regelen en een overzichtelijke topicstart weet te realiseren, zullen er vast Tweakers zijn die met je mee willen denken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:35

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

de 1070 Gaming X van MSI is inderdaad sneller dan de Founders Edition, maar vooral een stuk stiller en koeler. mede door het koeler zijn is deze kaart hoger te boosten door GPU-boost. reken echter niet op meer dan 5-10% verschil, meestal scheelt het 1-3 fps. 16GB ram zou ik ook doen bij zo'n PC, maar 3200Mhz is totaal niet nuttig, dus pak lekker wat rond de 2133, scheelt je gewoon een hoop geld.

qua voeding zou je naar een goede van rond de 400-450W kunnen kijken.
de kast is misschien wel het meest persoonlijk, wil je stilte? koeling? een balans? strak of 'uitbundig'? window of niet? wel/geen dvd-speler, en heel belangrijk; formaat!

afhankelijk van je kast kun je een moederbord kiezen en vice versa. de Z170 chipset is om te overklokken, en daarmee houd je die optie open. weet je zeker dat je 't niet gaat doen kun je voor een goedkopere chipset gaan, zonder op snelheid in te leveren.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-07 13:05
Verder een aantal hoofdzaken:
- Een i7 is overbodig als je de computer alleen wilt gebruiken voor gaming. Aangezien je de processor al hebt aangeschaft, kan ik hier verder niks op aanmerken.
- "Ik wil wel een 16 gb Ram, ddr 4 3200 mhz" is ook nutteloos. Ten eerste is 8GB in de meeste gevallen voldoende. Hoeveel GB gebruik je nu als je aan het gamen bent? Verder is 3200Mhz ook nutteloos. De i7-6700K ondersteunt niet meer dan 2133Mhz, alles daarboven wordt underclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je een K cpu is de stap naar overklokken niet zo groot meer. Pak een knap Z170 bord als bijvoorbeeld pricewatch: Gigabyte GA-Z170X-UD3, prik er betaalbaar geheugen in welke je mee kunt overklokken pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 want itt tot wat
kazuyakevin schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 16:30:
- Een i7 is overbodig als je de computer alleen wilt gebruiken voor gaming. Aangezien je de processor al hebt aangeschaft, kan ik hier verder niks op aanmerken.
- "Ik wil wel een 16 gb Ram, ddr 4 3200 mhz" is ook nutteloos. Ten eerste is 8GB in de meeste gevallen voldoende. Hoeveel GB gebruik je nu als je aan het gamen bent? Verder is 3200Mhz ook nutteloos. De i7-6700K ondersteunt niet meer dan 2133Mhz, alles daarboven wordt underclocked.
zegt werkt het natuurlijk wel.
Met de meeste i7-6700K cpu's is 4,4 - 4,5 GHz vrij eenvoudig te halen.

Voor een monitor zou je eens in de pw kunnen duiken categorie: Monitoren en reviews van diverse modellen doornemen.

Heb je al een behuizing, cpu koeler (want een K cpu komt zonder) en een voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Je kunt, afhankelijk van het moederbord, het geheugen wel los van de CPU op een hogere snelheid zetten mocht je dat wensen.

Zelf heb ik voor mijn systeem 3000 MHz geheugen aangeschaft.

Dat het RAM 3000 MHz is boeit me niet zoveel want ik ga niet echt overklokken, al zal ik natuurlijk wel de hoogst mogelijke standaard instelling in het BIOS kiezen. Ik heb dat geheugen gekozen omdat dit geheugen van een goed merk is, heatspreaders heeft, en op het moment de goedkoopste set is die op de QVL-lijst van mijn moederbord staat. (Zelfs dat is tegenwoordig vaak geen reden meer, maar als de prijs goed is, de snelheid hoog, én het wordt ook nog eens in die lijst genoemd, wie ben ik dan om wat anders te kiezen?)

Afhankelijk van wat je met de computer buiten het gamen nog doet, kan 16GB RAM zeker nuttig zijn. Zelf zit ik bij verscheidene taken zoals het converteren van muziek en e-books makkelijk rond de 10-12 GB, omdat ik op een i7-6700K 6-7 van die taken tegelijk kan trekken. Misschien geldt iets dergelijks ook voor de TS.

[ Voor 11% gewijzigd door Katsunami op 25-11-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 08:24
Die corsair vengeance LPX werkt prima, heb 16gig op 2800 mhz draaiend, kan ook op 3000 maar hoorde op reddit dat mensen daar boot problemen mee kregen tot ze de timing handmatig hadden aangepast. Twee stroken ram schijnt tegenwoordig een redelijk merkbaar effect te hebben op fps in vergelijk met 1 strook ram.

Ik ben van een 3570k op 4,2gig met 8gig ram overgestapt naar een 6700k met 16 gig ram en het verschil is simpelweg gigantisch te noemen. Allebei met dezelfde MSI 1070 x8. Alles loopt soepel, echt chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:58:
Nu je een K cpu is de stap naar overklokken niet zo groot meer. Pak een knap Z170 bord als bijvoorbeeld pricewatch: Gigabyte GA-Z170X-UD3, prik er betaalbaar geheugen in welke je mee kunt overklokken pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 want itt tot wat
[...]

zegt werkt het natuurlijk wel.
Met de meeste i7-6700K cpu's is 4,4 - 4,5 GHz vrij eenvoudig te halen.

Voor een monitor zou je eens in de pw kunnen duiken categorie: Monitoren en reviews van diverse modellen doornemen.

Heb je al een behuizing, cpu koeler (want een K cpu komt zonder) en een voeding?
Nee ik heb verder nog niks en ja ik las inderdaad dat de cpu zonder cooler wordt geleverd. Welke raad je mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gamen op 1080p minimaal 60 fps zonder enige lagg en te hoeven stressen. Ik twijfel ik tussen ips panel 60 hertz tegenover een tn panel 144 hertz 1ms. De games die ik speel zijn WoW (veel PVP en ook wat PVE), CS GO, Overwatch, Witcher 3 en Gunz. Er is ook een kans dat ik games wil gaan livestreamen met deze build. Bij games als WoW speelt CPU ook een belangrijke rol las ik vooral in raids en battle arenas etc, ik las dat een hoge ram snelheid en hoge snelheid van cpu veel effect hebben bij MMO's.

Wat mag het systeem gaan kosten?

De computer zelf mag zo'n 400 euro kosten, omdat ik de meest dure hardware al thuis heb liggen (CPU & GPU). Als 400 euro niet genoeg is kan ik altijd nog iets extra betalen. Ik ben bereid max zo'n 300-350 euro aan een monitor uit te geven als er geen goede is op dit budget dan zou ik wellicht 400 euro kwijt kunnen. Keyboard en muis weet ik nog niet, maar de Headset mag max 200 euro kosten. Heb ik Gsynch nodig en maakt dit veel verschil?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

- Samsung evo 850 500gb
- Intel Core i7-6700K
- GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
- Windows 10

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

- Alle hardware dat er bij komt spelen en een goede Gaming monitor.
- Een goede Game monitor.
- Keyboard (mechanisch)
- Muis
- Gaming headset (ik twijfel tussen 7.1 suround en stereo.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Wellicht een goede sound card nodig voor games als CS GO voetstappen horen?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Er moet een mooie behuizing inzitten liefst eentje dat kleur geeft in de avond of is dit aan de dure kant?
Het systeem moet niet teveel geluid maken en dus wel koel blijven. Zou mooi zijn als de setup er mooit uitziet :) 16 GB Ram geheugen.

Ga je overklokken?

Hier twijfel ik over, want ik weet niet of het veel meer fps oplevert en wellicht dat iemand mij kan overtuigen om het toch wel te doen. Is overclocken schadelijk voor je pc? Als je vindt dat ik wel moet overclocken, waarom? en heb je informatie voor mij hierover.

Wat verwacht je van ons?

Ik wil graag een systeem dat games op een hoge resolutie aankan (liefst ultra) zonder lagg te hoeven hebben. Is er echt een duidelijk verschil tussen een ips 60 hertz panel en een 144 hertz 1ms tn panel? Ik weet dus niet welke onderdelen ik verder allemaal nodig heb dus zou fijn zijn als jullie dit zouden kunnen opstellen. En zou ik willen weten welke keyboard, muis en headset.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
[b][message=49265985,noline]Twee stroken ram schijnt tegenwoordig een redelijk merkbaar effect te hebben op fps in vergelijk met 1 strook ram.
Dat is al een hele tijd zo. Als je maar 1 latje plaatst dan halveer je de geheugenbandbreedte, en dan staat je CPU te wachten op data om te verwerken.

Op een bord met quadchannel-geheugen (4 latjes tegelijk) kun je weg komen met twee latjes, omdat de CPU's van dit moment nog niet hard genoeg gaan om de bandbreedte van quadchannel RAM vol te trekken. Daar scheelt het 1% á 2% tussen het gebruik van 2 of 4 latjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zouden jullie mij helpen bij mijn nieuwe post (is meer uitgelegd dan hier) 1e Gaming computer wellicht streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Katsunami schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:34:
Zou je op mijn nieuwe topic willen kijken 1e Gaming computer wellicht streamen

Dat is al een hele tijd zo. Als je maar 1 latje plaatst dan halveer je de geheugenbandbreedte, en dan staat je CPU te wachten op data om te verwerken.

Op een bord met quadchannel-geheugen (4 latjes tegelijk) kun je weg komen met twee latjes, omdat de CPU's van dit moment nog niet hard genoeg gaan om de bandbreedte van quadchannel RAM vol te trekken. Daar scheelt het 1% á 2% tussen het gebruik van 2 of 4 latjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 22:33
Een beetje zelf wat vooronderzoek/voorwerk doen is wel iets dat we van je verwachten als je hier advies wilt. Neus eens rond op het internet, kijk of je iets zelf kan vinden en maak een lijstje met producten waar je advies op wilt. Dan helpen wij je vervolgens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hier zeggen mensen dat je om te gamen geen 16GB RAM nodig hebt.

Ik kreeg bij mijn nieuwe i7 een gamebundle. Er zitten twee spellen in waarin ik op zich wel geïnteresseerd ben. Ashes of the Singularity, en Just Cause 3.

Moet je de systeemeisen van Ashes hier zien

Recommended: GTX 970 en 16GB RAM. Op het moment van uitkomen in maart van dit jaar was dat een systeem dat hoogstens 1,5 jaar oud mocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:46:
Zouden jullie mij helpen bij mijn nieuwe post (is meer uitgelegd dan hier) 1e Gaming computer wellicht streamen
Een nieuw topic maken is niet nodig en wordt niet gewaardeerd. Het is een kleine moeite de topicstart van dit topic aan te passen met extra informatie door de template erin te plakken en de vragen te beantwoorden. Zet er dan ook de onderdelen bij die je zelf hebt gevonden adhv de pricewatch Handleiding Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 05:28
Katsunami schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 02:38:
Hier zeggen mensen dat je om te gamen geen 16GB RAM nodig hebt.

Ik kreeg bij mijn nieuwe i7 een gamebundle. Er zitten twee spellen in waarin ik op zich wel geïnteresseerd ben. Ashes of the Singularity, en Just Cause 3.

Moet je de systeemeisen van Ashes hier zien

Recommended: GTX 970 en 16GB RAM. Op het moment van uitkomen in maart van dit jaar was dat een systeem dat hoogstens 1,5 jaar oud mocht zijn.
Gooi er gewoon 16 GB aan ram in als je denkt dat nodig te hebben. Vooral als je spellen zoals assassins creed gaat spelen. Volgens mij scheelt het ook een eurotje of 30/40

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
via z170 borden en xmp kun je ram snelheden hoger dan 2133mhz gebruiken. ik heb zelf bijvoorbeeld een 6700k en 2400mhz ram. door xmp te enablen in de bios draaien ze gewoon op 2400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn eerste topic op dit forum, dus ik weet niet of ik alle voorwaardes voldoe. Ik heb denk wel een aantal onderdelen gemist in het lijstje, maar hopelijk kunnen jullie dit melden.

Games op minimaal 60 fps spelen en zonder te hoeven stressen om enige lagg te krijgen. Ik twijfel enorm tussen 1080p 144 hertz, en 1440p 60 hertz de games die ik speel zijn WoW, CSGO, Overwatch, Gunz en wellicht dat ik Witcher 3 ga aanschaffen en Battlefield 1

[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken?

Voornamelijk volop gamen, maar er is een kans dat ik binnenkort begin met livestreamen. Ook zal deze computer voor dagelijks surfen gebruikt worden. Het besturingssysteem word Windows 10 (de reden hiervan is, dat ik gelezen heb dat je met dit besturingssyteem de meeste fps uithaalt.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik heb niet een concrete maximum bedrag, maar ik denk aan zo'n 300 á 400 euro (zonder monitor)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

- Intel Core i7-6700K
- MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
- Samsung 850 EVO 500GB SSD

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik heb niet veel verstand ervan, maar ik denk de volgende hardware: Ram geheugen, Moederbord, Processor koeler en een voeding.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb geen voorkeuren aan bepaalde merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Graag zou ik willen dat de computer er mooi uitziet met lichten als dit mogelijk is indien dit niet te prijzig wordt. Minimaal 16 GB Ram en ik las dat 3200 mhz een must is bij Cpu pakkende games Zoals WoW bij raids en Battlegrounds. De computer moet niet al te veel lawaai maken.

Ga je overklokken?

Ik weet niet of dit verstandig is, want ik heb er geen ervaring mee. Is het waard om dit systeem te gaan overclocken? Ergens las ik dat overclocken de levensduur vermindert klopt dit?

Wat verwacht je van ons?[i]

Het zou fijn zijn als jullie mij kunnen vertellen of mijn lijstje goed is en zo niet wat er allemaal aangepast zou moeten worden. Met de prijs kan gespeeld worden indien dit nodig is. Mij adviseren om op 1080p te gamen met de 144 hertz en 1ms of op 1440p 60 hertz te gaan gamen. Zou fijn zijn als iemand mij een goede game monitor kan aanraden ik wil hier maximaal 350 voor betalen maar als het echt moet 400 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 344,95€ 344,95
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 148,95€ 148,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 499,-€ 499,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 96,95€ 96,95
1Corsair RM550x€ 95,-€ 95,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 161,95€ 161,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.461,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
Gast is dit nou serieus je vierde topic al met dezelfde vraag? Houd het alsjeblieft in dezelfde topic hier hoef je echt niet vier verschillende threads voor te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tim2010 schreef op zondag 27 november 2016 @ 01:00:
Gast is dit nou serieus je vierde topic al met dezelfde vraag? Houd het alsjeblieft in dezelfde topic hier hoef je echt niet vier verschillende threads voor te maken...
Er werd mij verteld om een lijst te maken met de producten om de prijsweergave etc te zien en dit heb ik gedaan en vandaar dat ik weer opnieuw de post heb gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 01:12:
[...]

Er werd mij verteld om een lijst te maken met de producten om de prijsweergave etc te zien en dit heb ik gedaan en vandaar dat ik weer opnieuw de post heb gemaakt
Je weet dat je dat ook gewoon in dezelfde topic kan plaatsen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[...]

Lijstje ansich is in ieder geval goed gelukt. Wordt helaas niet echt wijzer van de overige info.
- budget is 300 a 400 en je komt met een CPU die hier al tegen aan hikt?
- je geeft aan reeds een 6700k e.d. te bezitten?
- je twijfelt tussen 1080p 144hz en een aantal games? Rare vergelijking

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
[...]

Er staat een mooi wijzig knopje recht bovenin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 00:06
Euh, tja, wat wil je nu eigenlijk? Je wil bijvoorbeeld maximaal 350 euro voor een monitor betalen, om vervolgens direct dat maximale bedrag te ontkrachten.

En heb je die componenten nu wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op zondag 27 november 2016 @ 01:25:
[...]

Lijstje ansich is in ieder geval goed gelukt. Wordt helaas niet echt wijzer van de overige info.
- budget is 300 a 400 en je komt met een CPU die hier al tegen aan hikt?
- je geeft aan reeds een 6700k e.d. te bezitten?
- je twijfelt tussen 1080p 144hz en een aantal games? Rare vergelijking
Ik bezit de cpu en gpu al dus ik dacht dat 400 euro voor de rest van de hardware onderdelen wel genoeg zal zijn? En ik twijfel om te gamen op 1080p 144 hertz of 1440p 60 hertz hoezo is dit een rare vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 01:56:
[...]

Ik bezit de cpu en gpu al dus ik dacht dat 400 euro voor de rest van de hardware onderdelen wel genoeg zal zijn? En ik twijfel om te gamen op 1080p 144 hertz of 1440p 60 hertz hoezo is dit een rare vergelijking
Zoals je hem nu schetst is het inderdaad geen gekke vergelijking.
Maar in je topicstart staat het volgende;
"Ik twijfel enorm tussen 1080p 144 hertz, 1kO, Overwatch, Gunz en wellicht dat ik Witcher 3 ga aanschaffen en Battlefield 1"
Waar ik zelfs met de beste bedoelingen geen kaas van kan maken.

Overigens is de keuze tussen 1080p en 1440p iets wat je alleen zelf kunt maken.
Waar hecht je meer waarde aan? Fps of grafische pracht en praal?
Simpel gezegd;
Hoe minder pixels, hoe sneller het spel. Hoe meer pixels, hoe mooier het eruit ziet maar omdat er meer rekenkracht nodig is gaat dit ten koste van de fps.

Ps. Hz != Fps. Of maak je deze vergelijking louter om het kostenplaatje? Volgens mij moet een 144h 1440p paneeltje namelijk ook wel te krijgen zijn voor <400 euro

[ Voor 7% gewijzigd door Switchie op 27-11-2016 02:12 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op zondag 27 november 2016 @ 02:06:
[...]

Zoals je hem nu schetst is het inderdaad geen gekke vergelijking.
Maar in je topicstart staat het volgende;
"Ik twijfel enorm tussen 1080p 144 hertz, 1kO, Overwatch, Gunz en wellicht dat ik Witcher 3 ga aanschaffen en Battlefield 1"
Waar ik zelfs met de beste bedoelingen geen kaas van kan maken.

Overigens is de keuze tussen 1080p en 1440p iets wat je alleen zelf kunt maken.
Waar hecht je meer waarde aan? Fps of grafische pracht en praal?
Simpel gezegd;
Hoe minder pixels, hoe sneller het spel. Hoe meer pixels, hoe mooier het eruit ziet maar omdat er meer rekenkracht nodig is gaat dit ten koste van de fps.
Thx heb het aangepast! Ik denk dat ik toch voor de 1080p 144 hertz ga, maar ik wil niet mijn settings van ultra naar medium droppen om 144 fps te behalen. En mijn vraag is hierbij ook of het noodzakelijk is om minimaal 144 fps te halen op een 144 hertz scherm of is bijv 90 ook genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 02:13:
[...]

Thx heb het aangepast! Ik denk dat ik toch voor de 1080p 144 hertz ga, maar ik wil niet mijn settings van ultra naar medium droppen om 144 fps te behalen. En mijn vraag is hierbij ook of het noodzakelijk is om minimaal 144 fps te halen op een 144 hertz scherm of is bijv 90 ook genoeg?
Kijk even wat hertz en fps betekenen, hertz is het aantal verversingen (nieuwe beeldjes) per seconde dat je scherm kan laten zien. Dus dan moet je framerate minstens gelijk zijn aan de verversingssnelheid anders heb je geen baat bij een "sneller" scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1