Computer start op en restart zich na aansluiten cpu koeler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-07-2019
Ik heb een coolermaster evo cpu koeler geinstalleerd en ik weet niet hoe ik het heb geflikt maar ik heb pasta gemorst op mn moederbord en deels op de cpu zijkanten.
Nu als ik mijn computer herstart dan start het op en dan stopt de gpu fans met draaien en dan restart mijn pc zichzelf telkens. Ik heb de moederbord schoongemaakt met alcohol en de cpu ook en vroeg me af of iemand weet wat er aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zijn de CPU pinnen nog recht ?

Post sowieso ook de volledige specs van je PC, dit is wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
Jah ze pinnen zien er intact uit
I5 6600 processot
Gtx 1060 graf kaart
16 gb ram geheugen
1 tb hdd
120 gb ssd
Gigabyte moederbord ben de model even kwijt moet het opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
Alles uit de kast. En op bv je mobo doos testen. En dan alleen het brood nodig testen.

Dus je CPU 1(inc koeler) en een ram latje. En dan eens kijken wat hij doet.

Nog wat lees voer:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
@loki dan start mijn pc op en dan restart hij vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je boot met alleen Mobo, CPU, RAM, GPU of onboard GPU en je hebt dit probleem is 1 van die onderdelen defect. Dan is het onderdelen vervangen tot het defecte onderdeel gevonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
Dankjewel voor je reactie pilatus, kan morsen van een beetje koelpasta de oorzaak ervan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

bigdaddy1993 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 00:25:
Dankjewel voor je reactie pilatus, kan morsen van een beetje koelpasta de oorzaak ervan zijn?
Zeer onwaarschijnlijk.

Zijn wel filmpjes van op Youtube waar mensen opzettelijk overdreven koelpasta over een printplaat smeren om te kijken of het ook negatieve gevolgen heeft (kortsluiting), en met de meeste koelpasta's (ook Artic Silver 5) heb je nergens last van.

Er zijn wel een paar pasta's waar echt elektrisch geleidende materialen inzitten, maar dat zijn er niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
Dan snap ik er niks van, ik heb echt alles goed gedaan en alleen maar een druppel koelpasta gemorst. Zit niks anders dan de onderdelen terug te sturen voor een check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maak anders eens een foto van de binnenkant. Kunnen we zien of alles zit zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
PilatuS schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 14:24:
Maak anders eens een foto van de binnenkant. Kunnen we zien of alles zit zoals het hoort.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/28588y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/35j9thv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2rw2p1k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/24mxq14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/suu8nn.jpg

Zie jij wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Heb je nog wat andere onderdelen thuis liggen om te controleren? Je kan ook naar de lokale computer boer gaan. Die kunnen meestal voor 25-50 euro onderzoek uitvoeren wat er mis is. Dan weet je direct welke onderdeel voor problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
Ik heb niks liggen, de aanbieder waar ik mijn onderdelen heb gekocht doet dit gratis omdat ik nog garantie op de onderdelen heb, maar jullie zien dus niks op de foto's? Ik heb niet bepaald iets anders gedaan, alleen de oude cpu koeler eraf gehaald en de nieuwe koeler erop gezet met koelpasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
nou ja gratis zal hij het niet doen als hij die smurrie op het metal ziet. Maar denk dat terug sturen de enige optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat je laat zien ziet er allemaal goed uit. Wel alle kabels aangesloten, zoals de 8 pin CPU voeding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
PilatuS schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:21:
Wat je laat zien ziet er allemaal goed uit. Wel alle kabels aangesloten, zoals de 8 pin CPU voeding ?
Alles zit goed vast, kan de nieuwe koeler voor kortsluiting hebben gezorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
loki504 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:17:
nou ja gratis zal hij het niet doen als hij die smurrie op het metal ziet. Maar denk dat terug sturen de enige optie is.
Er zit helemaal niks op, mij werd verteld dat de onderdelen testen bij de garantie hoort dus we zien het dan wel jammer dat ik nu heel lang erop moet gaan wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
Ik heb mijn moederbord eruit gehaald en vroeg me nu af hoe ik het beste kan bewaren, heb de doos nog, kan het gewoon daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CPU slot afdekken met dat plastic kapje(zonder kan rma geweigerd worden zeggen ze). In de anti static zak en dan alle toebehoren er bij.

/edit op foto 3 zie ik wel aardig wat viezigheid(naast het socket). Of lijkt dat maar zo?

[ Voor 25% gewijzigd door loki504 op 26-11-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
loki504 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:37:
CPU slot afdekken met dat plastic kapje(zonder kan rma geweigerd worden zeggen ze). In de anti static zak en dan alle toebehoren er bij.
Ik moet even zoeken naar een anti static zak, is het ook mogelijk om het in een moederbord doos te bewaren zonder zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Je kan het zonder versturen. Alleen is het dan voor je web shop wel erg makkelijk om geen garantie te verlenen. Gewoon even een ESD zakje ergens kopen. Conrad verkoopt ze voor 33 cent.(al komt er wel 5 euro verzendkosten bij). Maar een lokale winkel zal ze vast ook voor een euro hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
loki504 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:01:
Je kan het zonder versturen. Alleen is het dan voor je web shop wel erg makkelijk om geen garantie te verlenen. Gewoon even een ESD zakje ergens kopen. Conrad verkoopt ze voor 33 cent.(al komt er wel 5 euro verzendkosten bij). Maar een lokale winkel zal ze vast ook voor een euro hebben.
Ik verstuur het niet en ga zelf bij de winkel langs, hij zei dat ik de moederbord, processor en geheugen niet eruit moest halen en het in een doos langs moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:54

rdejongjr

Gnome

Yup, o.a je geheugen zit los

Wat verder nog kan is verkeerde montage (te hard of scherpe randen in PCB) van de koeler.
Evt te testen met een stock koeler (indien beschikbaar) of even de dikke duim er op houden tijdens de POST (als het auw doet aan de vinger voeding uit zetten, zit hij net aan de ~60 graden)

Voor het vervoer:
De meeste shops doen er niet extreem moeilijk om, zeker niet als het langs wordt gebracht maar mik het bijvoorbeeld niet in een boterhamzakje of een vuilniszak ofzo.

[ Voor 63% gewijzigd door rdejongjr op 26-11-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigdaddy1993
rdejongjr schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 21:42:
[...]

Yup, o.a je geheugen zit los

Wat verder nog kan is verkeerde montage (te hard of scherpe randen in PCB) van de koeler.
Evt te testen met een stock koeler (indien beschikbaar) of even de dikke duim er op houden tijdens de POST (als het auw doet aan de vinger voeding uit zetten, zit hij net aan de ~60 graden)

Voor het vervoer:
De meeste shops doen er niet extreem moeilijk om, zeker niet als het langs wordt gebracht maar mik het bijvoorbeeld niet in een boterhamzakje of een vuilniszak ofzo.
Ik heb helaas geen statische zak daarom vervoer ik het gewoon in de oorsprongelijke moederbord doos.
Ik heb de stock koeler gebruikt maar hij restart helaas nog steeds en de geheugen zit er gewoon goed in, heb een ''klik'' gehoord tijdens het bevestigen.

Raar allemaal, een koeler monteren leek me gewoon makkelijk als ik de video's op youtube zo bekeek. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet geheel irrelevant voor de mensen die je hier helpen is dat er in je topic op HWI een foto staat met koelpasta onder de CPU, ook op wat contactpuntjes, en links net onder het midden en aan de rechterkant zit ook:
https://nl.hardware.info/...ments/img_8051-jpg.31436/

Je hebt het ten tijde van de foto's in deze post zo te zien schoongemaakt, maar dikke kans dus dat er in de socket ook nog wat zit. In veel van dit soort gevallen kun je dan wel dag zeggen tegen je mobo en/of cpu. Of dit onder de garantie valt moet de webshop/winkel bepalen. Je kan er natuurlijk voor kiezen om dit niet te vermelden (zoals je ook in dit topic niet hebt gedaan), maar of je je daar aan wilt wagen is aan jou.
Pagina: 1