Vraag

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025
Hallo allemaal,
Zojuist is mijn broer zijn PC gecrashed. Geen error message, geen bsod, gewoon in een keer uit. Hij wil hem weer aan zetten, maar er gebeurt (bijna) niks.
Case leds gaan aan, EEN van de case fans draait, CPU fan draait niet en het logo van MSI op zijn videokaart staat uit. Harde schijf start wel op.
Heb al geprobeert met de onboard gpu, maar geen succes. Ik ga zo een lijst van basic trouble shooting af, maar ik zou graag willen weten wat jullie ervan denken.
Specs:
CPU: I5 4440
GPU: MSI GTX 960 Gaming 4G (begin 2016 gekocht)
Moederbord: Memphis IPM87-MP
Voeding: Corsair RM550x (1 maand oud)
Case: Zalman Z11 Plus

Enig idee?

Alle reacties

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Voeding, moederbord, ram zou mijn eerste volgorde zijn om te testen. Bij rare problemen ook De bios batterij eventueel vervangen.

Alles los en een voor een toevoegen. Daarnaast zou ik een tweede voeding testen (en deze psu niet vertrouwen met dure hw totdat bevestigd niet stuk).

Eerst eerst : visuele en neus inspectie van de hardware.

Eerste test dus bare bones : mobo (CPU en koeler) + (test)voeding + pc speaker

Owner of http://scorpei.com/

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025
Andere voedingskabel geprobeert. Werkt nu wel. Maar mijn broer heeft ook een probleem waar hij soms het display signaal verliest. Dan moet hij de pc herstarten. Waar kan dit aan liggen?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

UltiemePCNerd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:41:
Andere voedingskabel geprobeert. Werkt nu wel. Maar mijn broer heeft ook een probleem waar hij soms het display signaal verliest. Dan moet hij de pc herstarten. Waar kan dit aan liggen?
Video driver updaten. Desnoods eerst met DDU verwijderen en opnieuw installeren.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold