1440p scherm +1070 kaart maar welke? BLACK FRIDAY

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-07 19:09
Beste Tweakers,

Ik ben nog op zoek naar een 1440p monitor en een GTX 1070 waar ik de komende jaren weer mee vooruit kan.
Ik zie veel 1440p monitoren maar eerlijk gezegd zoals meerdere hier en het zal ongetwijfeld vaker gesteld zijn zie ik de bomen door het bos niet meer :9 en daarom zou ik graag jullie advies er over willen.

Monitor:

Ik heb al een paar monitoren gevonden maar zoals, eerder vermeld weet ik niet wat de 'beste' voor mij situatie is. De monitor wat ik nu heb is een pricewatch: Iiyama ProLite E2407HDS-1 Zwart
Paar eisen waar de monitor aan moet voldoen:

- IPS ( of zal een goede tn paneel ook voldoen?)
- Snelle ms en refreshrate i.v.m. BTF1 en shooters maar ook Watch dogs 2 etc.
- 27 inch lijkt voor mij met 1440p de sweetspot wat ik gelezen heb.
- Goede kleurweergave en kwaliteit van de monitor.

GPU:
Zelf neig ik naar EVGA vanwege de goede service ondanks de problemen met de VRM'S :9 Kortom, omdat ze zelf goed achter hun product staan en ook gewoon goede kwaliteit bieden. Ze doen niet moeilijk met hun producten en lossen het altijd wat ik meestal gelezen heb netjes op. De thermalpads indien die nog niet bevestigt zijn kan ik die zelf aanbrengen en de BIOS updaten. Toch twijfel ik of ik niet beter voor Gainward kan gaan vanwege hun grote koeler (2,5 slot) en omdat ook bij de laatste BBG staat dat hun ook een interessante serie hebben.

Wat ik zelf al gevonden heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 471,90€ 471,90
1Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB€ 489,-€ 489,-
1BenQ GW2765HT Zwart€ 363,54€ 363,54
1Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart€ 322,01€ 322,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.646,45

Mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 325,34€ 325,34
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,50€ 85,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 158,38€ 158,38
1Scythe Mugen 4€ 37,95€ 37,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 99,95€ 99,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 18,99€ 18,99
1Corsair RM550x€ 95,-€ 95,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 161,95€ 161,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.033,01

Mochten jullie nog vragen hebben of iets ondeluik zijn hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de moeite _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milanees
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Toevallig heb ik zelf exact dat model EVGA 1070 FTW gehad. Juist vanwege de goede service.

Helaas werd mijn kaart (dit is een aantal maanden geleden, voor het verhaal over de pads/vrm etc) 82 graden en verloor snelheid. Ik hoorde de fans al behoorlijk vanaf 65%, ongeveer.

Met hulp van mede-tweakers ben ik toen uitgekomen op een Palit Gamerock, een spuuglelijke videokaart. Dit is exact dezelfde kaart als de Gainward Phoenix, alleen een andere branding. De kaart is EEN STUK stiller, en is nu overclocked op 2075 mhz en 2050 als laagste waarde, met een memory op 4450, nooit heter dan 65 graden.

Ik hoop dat dit je helpt, eventuele vragen: schiet maar raak

Edit: Ik speel btw op een 1440p Qnix op 96 hz (koreanse monitor van e-bay, denk tegenwoordig niet meer interessant qua prijs en specs), maar twee jaar geleden voor 250 euro erg aantrekkelijk. Just saying, dat was je primaire vraag namelijk;).

[ Voor 15% gewijzigd door Milanees op 26-11-2016 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:45
Budget?

Ik zou het niet aanraden om juist dé kaart te halen die nu veel in de spotlight staat vanwege fabricage/ontwerpfouten.

Heb zelf een Gaming X van MSI en het is een prachtig ding. Doodstil, nog geen enkel probleem mee gehad ondanks intensief gebruik, solide overclock. Heb nog geen ervaring met RMA via MSI, maar ik dat zegt ook wat.
Volgens mij hebben vrijwel alle merken goede ontwerpen in de schappen liggen tegenwoordig, met uitzondering van Powercolor en EVGA.

Ongeacht welk merk 1070 je haalt, zorg er in ieder geval voor dat je een model met VRAM van Samsung krijgt; die zijn stabieler en overclocken beter. Dit is te checken met GPU-Z zonder dat je de koeler van een kaart af hoeft te halen.

Als je fan van shooters bent, zijn gsync monitoren wellicht interessant om naar te kijken. Niet alleen vanwege gsync, maar ook omdat deze met ULMB komen.
Hier zit helaas wel een flinke meerprijs aan vast en het huidige aanbod aan IPS/gsync/144hz monitoren zijn qua kwaliteit niet top. Desondanks zou ik in ieder geval niet meer zonder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Houd er wel rekening mee dat de thermal pads voor de EVGA GTX1070 eventueel eerst nog besteld moeten worden via EVGA. Uit berichten op het EVGA forum begrijp ik dat het wel bijna een maand kan duren voordat je die binnen hebt.

Handiger is misschien van te voren te overleggen met de webshops om te checken of hun voorraad EVGA's al volledig is uitgerust met de thermal pads, maar het kan zijn dat ook de shops geen onderscheid kunnen maken aan de hand van slechts de verpakking. In dat geval zul je de pads na aankoop dus eventueel moeten bestellen bij EVGA, inclusief wachttijd. Of, indien je handig bent, kun je zelf een paar pads op maat knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Whoa, mooie topicstart - jammer dat hij op verkeerde plek staat...
(Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!)

Ik verplaats even naar de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-07 17:13
Ik heb zelf dit beeldscherm en deze videokaart wat echt super heerlijk werkt. EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart

Dit beeldscherm is 165 Hz IPS 1440p
4 ms responstijd, maar als je je erin verdiept is dat snel genoeg.

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
Milanees schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 02:37:
Toevallig heb ik zelf exact dat model EVGA 1070 FTW gehad. Juist vanwege de goede service.

Helaas werd mijn kaart (dit is een aantal maanden geleden, voor het verhaal over de pads/vrm etc) 82 graden en verloor snelheid. Ik hoorde de fans al behoorlijk vanaf 65%, ongeveer.

Met hulp van mede-tweakers ben ik toen uitgekomen op een Palit Gamerock, een spuuglelijke videokaart. Dit is exact dezelfde kaart als de Gainward Phoenix, alleen een andere branding. De kaart is EEN STUK stiller, en is nu overclocked op 2075 mhz en 2050 als laagste waarde, met een memory op 4450, nooit heter dan 65 graden.

Ik hoop dat dit je helpt, eventuele vragen: schiet maar raak

Edit: Ik speel btw op een 1440p Qnix op 96 hz (koreanse monitor van e-bay, denk tegenwoordig niet meer interessant qua prijs en specs), maar twee jaar geleden voor 250 euro erg aantrekkelijk. Just saying, dat was je primaire vraag namelijk;).
ffha schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 04:49:
Budget?

Ik zou het niet aanraden om juist dé kaart te halen die nu veel in de spotlight staat vanwege fabricage/ontwerpfouten.

Heb zelf een Gaming X van MSI en het is een prachtig ding. Doodstil, nog geen enkel probleem mee gehad ondanks intensief gebruik, solide overclock. Heb nog geen ervaring met RMA via MSI, maar ik dat zegt ook wat.
Volgens mij hebben vrijwel alle merken goede ontwerpen in de schappen liggen tegenwoordig, met uitzondering van Powercolor en EVGA.

Ongeacht welk merk 1070 je haalt, zorg er in ieder geval voor dat je een model met VRAM van Samsung krijgt; die zijn stabieler en overclocken beter. Dit is te checken met GPU-Z zonder dat je de koeler van een kaart af hoeft te halen.

Als je fan van shooters bent, zijn gsync monitoren wellicht interessant om naar te kijken. Niet alleen vanwege gsync, maar ook omdat deze met ULMB komen.
Hier zit helaas wel een flinke meerprijs aan vast en het huidige aanbod aan IPS/gsync/144hz monitoren zijn qua kwaliteit niet top. Desondanks zou ik in ieder geval niet meer zonder kunnen.
choogen schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:19:
Houd er wel rekening mee dat de thermal pads voor de EVGA GTX1070 eventueel eerst nog besteld moeten worden via EVGA. Uit berichten op het EVGA forum begrijp ik dat het wel bijna een maand kan duren voordat je die binnen hebt.

Handiger is misschien van te voren te overleggen met de webshops om te checken of hun voorraad EVGA's al volledig is uitgerust met de thermal pads, maar het kan zijn dat ook de shops geen onderscheid kunnen maken aan de hand van slechts de verpakking. In dat geval zul je de pads na aankoop dus eventueel moeten bestellen bij EVGA, inclusief wachttijd. Of, indien je handig bent, kun je zelf een paar pads op maat knippen.
dogtagz schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 12:59:
Ik heb zelf dit beeldscherm en deze videokaart wat echt super heerlijk werkt. EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart

Dit beeldscherm is 165 Hz IPS 1440p
4 ms responstijd, maar als je je erin verdiept is dat snel genoeg.
Ten eerste bedankt voor jullie advies en input dat waardeer ik :)

Ik heb om het even kort door de bocht te noemen geen zin in 'gezeur' met mijn videokaart die ik ga aanschaffen en hij moet het na 3 jaar niet begeven net zoals mijn oude XFX kaart. Daarom stap ik voor nu toch denk ik af van EVGA en ga ik voor de Gainward, Palit, MSI. Van MSI weet ik uit ervaring dat ze ook een goede service hebben en dat je binnen 2 weken je rma afhandelen En ze doen daar ook niet moeilijk is mijn ervaring. Maar de MSI videokaart komt bij mij meer over op een 'handels' videokaart die erg beroemd is en veel wordt verkocht waardoor ze de prijzen ook omhoog drukken maar dat kan ik ook totaal fout hebben uiteraard. Met Gainward, Palit ben ik niet bekend met hun garantie afhandeling. Daarom twijfel ik nog even tussen MSI, Gainward, Palit. Wat ik zoek is gewoon een goede,stille, stabiele vidoekaart die alles 'verslindt' om het zo maar te zeggen en doet wat ik er van verwacht en misschien mij nog wel beter kan overtreffen, En dan ja, G sync daar heb ik naar gekeken maar daar zit inderdaad wel een forse meerpijs aan en ik probeer het onder de 1000 euro te houden en goedkoper is altijd beter het liefst rond de 800 euro.

Shooters speel ik zelf niet zoveel het zal dan hoogst persoonlijk meer om BTF1 gaan, Leauge of Legends en Paragon en Watch dogs 2. (Ja, die krijg ik gratis bij de GPU :9 ), World of Warcraft . Shooters is dus niet de hoofdzaak en zal ik alleen spelen af en toe met kameraden of op LAN party's voor de fun meer niet. Ben ook gewoon opzoek met dezelfde uitganspunt als met de videokaart. Mooi paneel, goede kleuren, en gewoon waar ik lekker en fijnloos op kan gamen met een mooie kwaliteit voor een mooie prijs. Hebben jullie nog op/aanmerkingen betreft de gekozen monitoren? Of hebben jullie nog interessante monitoren in gedachten wat aan me wensen zal voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-07 23:52

Eentje

houd van de vijver

de benq heeft een ips scherm wat gaat zorgen voor betere kleuren en kijkhoeken en is een 60hz en niet in hoogte verstelbaar. ips kan backlight bleed hebben

de iiyama heeft freesync wat net is met je videokaart heeft een tn scherm met de daarbijhorende mindere kijkhoeken en kleurweergave maar is in hoogte verstelbaar en heeft een 70hz paneel.

vind je kleurweergave belangrijk zou ik de ips pakken

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
Eentje schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:55:
de benq heeft een ips scherm wat gaat zorgen voor betere kleuren en kijkhoeken en is een 60hz en niet in hoogte verstelbaar. ips kan backlight bleed hebben

de iiyama heeft freesync wat net is met je videokaart heeft een tn scherm met de daarbijhorende mindere kijkhoeken en kleurweergave maar is in hoogte verstelbaar en heeft een 70hz paneel.

vind je kleurweergave belangrijk zou ik de ips pakken
Dank voor je reactie.

Zit er veel verschil in tussen 60 hz en 70 hz? Ga ik daar in de praktijk meer van merken of lever ik een stuk prestatie in ? In hoogte verstelbaar is nog niet zo zeer belangrijk voor mij denk ik. Natuurlijk als de monitor er over beschikt is het mooi meegenomen. :) Kleurweergave lijkt me belangrijker in games omdat, naar mijn idee de kleuren dan beter en mooier naar voren komen. Ik ben ook op zoek naar een monitor waar ik zeker weer een aantal jaren mee vooruit kan. Of hebben jullie Tweakers nog andere monitoren die ik helemaal over het hoofd gezien heb? Of hebben andere Tweakers nog reactie op mijn vorige reactie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

verschil tussen 60 en 70 zul je denk ik niet merken. wat je met shooters wel gaat merken is verschil tusen 60 en 144-65 hz. en met g sync ondersteuning dit laatste maakt het allemaal wel wat duurder
categorie: Monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
Eentje schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:43:
verschil tussen 60 en 70 zul je denk ik niet merken. wat je met shooters wel gaat merken is verschil tusen 60 en 144-65 hz. en met g sync ondersteuning dit laatste maakt het allemaal wel wat duurder
categorie: Monitoren
Excuses voor de late reactie :) examens.. 8)7

Monitoren
Shooters zal ik niet elke dag gaan spelen ik zal alleen shooters doen af en toe met kameraden of op LAN party's. Al hoe wel zal BTF1 dan wel regelmatig gespeeld worden maar ik weet niet of dat ook baat heeft bij een hoge hz.

En dan komen we uit op het puntje G sync tja.. daar zit inderdaad wel een forse meerprijs aan en ben je zo 200 euro duurder uit.. het liefst hou ik het onder de 1000 euro en het liefst rond de 800 maar als het me de meerprijs waard is en ik er echt kwaliteit van zal hebben zal ik het nog een keer overwegen.

Laatst heb ik nog een mooie monitor in de Pricewatch zien staan de pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart met een IPS scherm lage inputlag etc. Graag ontvang ik jullie advies daar ook over over die monitor en of er geen andere monitoren zijn die jullie aanraden.

GPU

Ja, en dan komen we bij de GPU en daar twijfel ik nog tussen 3 merken Palit, MSI, en Gainward.
Maar heb vernomen dat Gainward en Palit precies het zelfde zijn en dus onder 1 dak vallen. Wat ik even globaal zoek in een gpu is:

- Moet de komende jaren moeiteloos 144p kunnen afspelen en gamen.
- Hoog geclockt en misschien nog wel over te klokken maar ik verwacht dat dit meer voor de benchmarks is en dat dit in games niet zoveel zal uitmaken in fps. Of sla ik hier de plank helemaal compleet mis? :9
- Niet te warm worden, zoveel mogelijk lekker koel blijven.
- Goede kwaliteit ik wil geen gezeur na 2 of 3 jaar dat de kaart defect is ondanks dat ik hem misschien tegen die tijd al moet vervangen of al vervangen heb.
- Het lieft Samsung geheugen i.v.m. de Micron problemen. Ik weet niet welke merken hier wel over beschikken en welke niet. Beschikken daar de 3 merken over?
- Het moet niet al te veel vloeken in mijn pricewatch: Cooler Master CM Storm Stryker met blauwe led.

Oke, misschien ben ik ook wel teveel eisend maar het zou mooi zijn als 1 van die merken/kaarten aan meerdere punten zullen voldoen. Hopelijk kunnen jullie op mijn vragen antwoord geven zodat ik de knoop kan doorhakken en een keuze kan maken. ;) :)

Lijstje :

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 499,-€ 499,-
1BenQ GW2765HT Zwart€ 388,90€ 388,90
1Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart€ 445,-€ 445,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.143,91

[ Voor 26% gewijzigd door McFastFood op 01-12-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
*Bump*

Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
McFastFood schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:01:
[...]

GPU

Ja, en dan komen we bij de GPU en daar twijfel ik nog tussen 3 merken Palit, MSI, en Gainward.
Maar heb vernomen dat Gainward en Palit precies het zelfde zijn en dus onder 1 dak vallen. Wat ik even globaal zoek in een gpu is:

- Moet de komende jaren moeiteloos 144p kunnen afspelen en gamen.
- Hoog geclockt en misschien nog wel over te klokken maar ik verwacht dat dit meer voor de benchmarks is en dat dit in games niet zoveel zal uitmaken in fps. Of sla ik hier de plank helemaal compleet mis? :9
- Niet te warm worden, zoveel mogelijk lekker koel blijven.
- Goede kwaliteit ik wil geen gezeur na 2 of 3 jaar dat de kaart defect is ondanks dat ik hem misschien tegen die tijd al moet vervangen of al vervangen heb.
- Het lieft Samsung geheugen i.v.m. de Micron problemen. Ik weet niet welke merken hier wel over beschikken en welke niet. Beschikken daar de 3 merken over?
- Het moet niet al te veel vloeken in mijn pricewatch: Cooler Master CM Storm Stryker met blauwe led.

Oke, misschien ben ik ook wel teveel eisend maar het zou mooi zijn als 1 van die merken/kaarten aan meerdere punten zullen voldoen. Hopelijk kunnen jullie op mijn vragen antwoord geven zodat ik de knoop kan doorhakken en een keuze kan maken. ;) :)

Lijstje :

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 499,-€ 499,-
1BenQ GW2765HT Zwart€ 388,90€ 388,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.143,91
Het probleem van het Micron geheugen tov het Samsung geheugen is bij de meeste fabrikanten al opgelost met een bios update, zelf heb ik een gigabyte gtx 1070 met micron geheugen. zelf nog geen last van problemen gehad maar ik overklok toch niet.
Als het goed is zal geen enkele kaart zomaar naar 2-3 jaar dood gaan.. dan moet deze al extreem heet zijn geweest door overklokken

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Z V
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-05 17:17
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe pc
Maar de juiste onderdelen vinden is idd niet makkelijk
Als je al 500€ spendeert aan een 1070 maar een mindere monitor koopt is het zo de van het geld.
Een monitor is HET onderdeel van een pc welke het minst snel wordt vervangen en waar je ook letterlijk steeds naar kijkt
Ik zou zeggen: kies eerst de juiste monitor en kies met overgebleven budget een GPU welke je later dan weer kan vervangen.
Als je op 1440p gaat gamen en je bent tevreden met 60Hz zal je minimum 400 euro voor een monitor moeten rekenen en dan is de reactietijd 4Ms of meer. Dit hoeft geen probleem te zijn want sneller is enkel nodig bij FTS games

De voorbeelden welke je aanhaalt zijn wel goed maar vooral de Dell komt als beste uit de reviews. Deze is wel met Free-sync wat niet werkt met deze videokaart maar dat is geen probleem.
Succes

[ Voor 12% gewijzigd door J Z V op 02-12-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Z V
De kaart welke het beste past bij je build lijkt me de MSI armor versie te zijn
Geen leds maar wel met witte accenten tegenover de rode accenten van de faling versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keihardekip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 02:50
J Z V schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:40:
Als je al 500€ spendeert aan een 1070 maar een mindere monitor koopt is het zo de van het geld.
Een monitor is HET onderdeel van een pc welke het minst snel wordt vervangen en waar je ook letterlijk steeds naar kijkt
Ik zou zeggen: kies eerst de juiste monitor en kies met overgebleven budget een GPU welke je later dan weer kan vervangen.
Als je op 1440p gaat gamen en je bent tevreden met 60Hz zal je minimum 400 euro voor een monitor moeten rekenen en dan is de reactietijd 4Ms of meer. Dit hoeft geen probleem te zijn want sneller is enkel nodig bij FTS games

De voorbeelden welke je aanhaalt zijn wel goed maar vooral de Dell komt als beste uit de reviews. Deze is wel met Free-sync wat niet werkt met deze videokaart maar dat is geen probleem.
Succes
Ik vind het eerlijk gezegd altijd onzinnig om te stellen dat je bij FPS-games minder dan 4ms moet hebben. Ik kan gewoon hartstikke prima gamen op m'n Dell Ultrasharp U2515H met 6ms. Nergens last van in CS:GO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Z V
4Ms of meer hoeft idd geen probleem te zijn.
De vertraging kan ook van ergens anders komen. Als je gamed via een WiFi netwerk kan er ook al een probleem zijn. Er zijn ook nog andere factoren waardoor je in een fps je tegenstanders te laat ziet.

Je hebt idd een punt.

Niet alleen de monitor is van belang maar het totaalplaatje moet kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
keihardekip schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:39:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd altijd onzinnig om te stellen dat je bij FPS-games minder dan 4ms moet hebben. Ik kan gewoon hartstikke prima gamen op m'n Dell Ultrasharp U2515H met 6ms. Nergens last van in CS:GO.
[quot
J Z V schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:40:

Succes
e][messa[quote]Harm30 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:39:
[...]

Het probleem van het Micron geheugen tov het Samsung geheugen is bij de meeste fabrikanten al opgelost met een bios update, zelf heb ik een gigabyte gtx 1070 met micron geheugen. zelf nog geen last van problemen gehad maar ik overklok toch niet.
Als het goed is zal geen enkele kaart zomaar naar 2-3 jaar dood gaan.. dan moet deze al extreem heet zijn geweest door overklokken
[/quote]
ge=49404371,noline]J Z V schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:25[/message]:

4Ms of meer hoeft idd geen probleem te zijn.
De vertraging kan ook van ergens anders komen. Als je gamed via een WiFi netwerk kan er ook al een probleem zijn. Er zijn ook nog andere factoren waardoor je in een fps je tegenstanders te laat ziet.

Je hebt idd een punt.

Niet alleen de monitor is van belang maar het totaalplaatje moet kloppen
[/quote

Wederom dank voor jullie aanvullende reacties.
Na veel onderzoek en reviews door te hebben doorgelezen ben ik op het volgende lijstje gekomen wat het waarschijnlijk zal worden,

#ProductPrijsSubtotaal
1Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB€ 487,50€ 487,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 932,50

Gekozen voor Palit, i..v.m. de standaard hogere clock en omdat die lekker koel blijft.
Heb ook vernomen dat de service goed is dus dat is ook een pluspunt.
De reden van het scherm is omdat er veel goede reviews over zijn en weinig minpunten.
Als ik het ook goed heb gelezen moet ik een Display port kabel gebruiken voor de optimale resolutie/beeld kwaliteit? (correct me if im wrong)
Mochten jullie andere alternatieven hebben/opmerkingen ook altijd welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Z V
Idd
Display port is de kabel die je nodig.

Veel plezier met je aankoop

Schrijf misschien ook es een review waarbij je jouw bevindingen meedeelt. Alle extra informatie is steeds welkom.
Eind deze maand ga ik ook een scherm en pc kopen
Twijfel nog
Dit WE ga ik de winkels langs om de schermen es in het echt te zien
WQHd of uwqhd, het verschil zal duidelijker zijn als ik er voor sta

[ Voor 46% gewijzigd door J Z V op 09-12-2016 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

hoop dat je geluk hebt in de ips panel glow lotery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
J Z V schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:49:
Idd
Display port is de kabel die je nodig.

Veel plezier met je aankoop

Schrijf misschien ook es een review waarbij je jouw bevindingen meedeelt. Alle extra informatie is steeds welkom.
Eind deze maand ga ik ook een scherm en pc kopen
Twijfel nog
Dit WE ga ik de winkels langs om de schermen es in het echt te zien
WQHd of uwqhd, het verschil zal duidelijker zijn als ik er voor sta
Eentje schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:38:
hoop dat je geluk hebt in de ips panel glow lotery
Dank voor jullie reacties.

@J Z V
Ik ben zeer benieuwd of je toevallig al langs winkels bent geweest om ze in het 'echt' te zien. Ook ben ik dan zeer benieuwd naar je mening en je bevindingen.

Daarnaast kwam ik laatst deze test tegen van de buren : https://nl.hardware.info/...beste-keuze-voor-4k-en-vr

Daarin testen ze de pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GLH 8GB en die komt uitstekend naar voren en krijgt de hoogste award.
Nu weet ik dat Gainward en Palit leven onder 1 dak zegmaar en dat het eigenlijk van de zelfde fabrikant is. Nu twijfel ik of ik veel verschil ga merken tussen de Phoenix GLH versie of de Palit die ik op het oog heb. Daarnaast vraag ik me ook af of de pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB niet een betere keuze zal zijn en hoeveel verschil daar tussen zit. Of zit er helemaal geen merkbaar verschil tussen 8)7

Vergelijkingstabel:

https://tweakers.net/pric...are/552187;552191;552183/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Z V
Ik ben idd naar verschillende schermen gaan kijken vorig WE
Ik ben helemaal weg van de UWQHd schermen
34inch is wat ik zou willen
Vooral ook omdat ik niet meer die snelle shooters speel maar eerder rpg en adventief games
The Witcher, Fallout, Stalker, metro, ...
Deze komen zeer goed tot hun recht op dit soort scherm
En deze schermen zijn allemaal IPS
Curved lijkt me ook leuk
Maar de prijs is ...
En als je filtert in de pricewatch blijft er niet veel keuze over
Onder 1000€
Resolutie 3440 - 1440
Reactietijd max 6 Ms
Dan heb je keuze ui een 10tal
Als je refreshrate op 75 zet is er nog exact 1
LG heeft de meeste schermen in deze uwqhd reeks
Ze krijgen allen vrij goede reviews

I know what i want for christmas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Z V
Gtx1070 verschillen allen niet zo super veel
elk merk gebruikt zijn zelf ontworpen koeling
In je vergelijking staat er eentje die semi-passief gekoeld is.
Als je de videokaart niet constant vol belast kan deze ook en zal waarschijnlijk zelfs stiller zijn. Ik heb het niet opgezocht of zo.

Maar bij de keuze komt het er uiteindelijk op neer wat jij zelf wenst

Sommige kaarten koelen beter

Andere zijn stiller (decibels es controleren)
Als je al kast hebt met geluidsisolatie dan is dit mss minder een probleem

Er zijn er die de plaats innemen van 2slots wat dan weer een probleem kan zijn als je later naar sli wil (hangt af van je moederbord)

Ikzelf kies voor de msi
Rood zwart thema van mijn build
Komt goed uit de reviews
En gewoon eigen keuze

Het is dus nog een paar dingen vergelijken en overwegen
Een keuze maken en dan vol voor gaan
Veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J Z V
En als je echt niet kan kiezen
Laat dan je portefeuille beslissen
Uiteindelijk zijn het alle drie zeer goede videokaarten
Maar die stille van gainward lijkt me wel wat
Ga es kijken of ze in mijn gekozen kast past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
J Z V schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:18:
Ik ben idd naar verschillende schermen gaan kijken vorig WE
Ik ben helemaal weg van de UWQHd schermen
34inch is wat ik zou willen
Vooral ook omdat ik niet meer die snelle shooters speel maar eerder rpg en adventief games
The Witcher, Fallout, Stalker, metro, ...
Deze komen zeer goed tot hun recht op dit soort scherm
En deze schermen zijn allemaal IPS
Curved lijkt me ook leuk
Maar de prijs is ...
En als je filtert in de pricewatch blijft er niet veel keuze over
Onder 1000€
Resolutie 3440 - 1440
Reactietijd max 6 Ms
Dan heb je keuze ui een 10tal
Als je refreshrate op 75 zet is er nog exact 1
LG heeft de meeste schermen in deze uwqhd reeks
Ze krijgen allen vrij goede reviews

I know what i want for christmas
Dank voor je reacties.

Welke van de Gainward lijkt je wat?

Sidenote:
Ik hou van een snelle framerate, niet perse in de pro-gamer sense, maar ik vind vloeiendheid belangrijk. (ik schroef met deze oude setup ook alles terug om maar 60 fps te krijgen, en met de nieuwe kaart wil ik meer en als het kan op hogere resolutie). Daarnaast wil ik eigenlijk niet meer af van IPS vanwege de superieure kleurweergave. De optie tot 1440 p geeft de mogelijkheid om te klooien met instellingen in een game om op een mooie balans tussen framerate en graphics te komen.

Mijn vragen:
Ten eerste ik weet dat ik niet 165 fps ga krijgen in nieuwe games zeker niet op 1440 p. Dat is ook niet het doel zolang ik maar wel bij de 60 kom evt met wat opties uit. Bij een snelle shooter vind ik het dan niet erg om wat terug te schroeven wat betreft graphics om dan een snellere framerate te krijgen.

En wat ik me vooral af vraag zit er veel verschil in tussenn de Palit en de Gainward? En zit er verschil veel verschil tussen de GLH editie en de GS editie? die de meerprijs waard is? Daar heb ik helaas nog geen antwoord op gekregen.

Misschien zijn er nog andere Tweakers die een antwoord kan geven op mijn vragen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [x]
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-07 14:26

[x]

Volgens mij zijn de Palit en Gainward dezelfde kaarten, de GLH en GS edities zijn dezelfde kaarten echter met een "factory overclock" die je naar alle waarschijnlijkheid ook op een standaard editie gaat halen (koelers e.d. zijn namelijk hetzelfde). Zelf zou ik voor de goedkoopste gaan.

Heb zelf ook de combi Dell U2715H en de Gainward Phoenix GTX1070 vandaag binnen gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
[x] schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:44:
Volgens mij zijn de Palit en Gainward dezelfde kaarten, de GLH en GS edities zijn dezelfde kaarten echter met een "factory overclock" die je naar alle waarschijnlijkheid ook op een standaard editie gaat halen (koelers e.d. zijn namelijk hetzelfde). Zelf zou ik voor de goedkoopste gaan.

Heb zelf ook de combi Dell U2715H en de Gainward Phoenix GTX1070 vandaag binnen gehad ;)
bedankt voor je reactie:)

Kijk, daar heb ik wat aan :)
Dus als ik het goed begrijp zit er helemaal geen 'merkbaar' verschil tussen de 3 videokaarten.
En zit er ook geen verschil dus tussen de pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB en de pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB .
Wat toevallig en grappig dat je ook bijna dezelfde combi hebt/ net binnen hebt. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar je bevindingen en vraag je dan ook zeer vriendelijk om de bevindingen met me te delen. Ben vooral ook erg benieuwd hoe je het scherm vind en hoe het je bevalt. Dit zal mijn keuze dan ook alleen maar makkelijker maken :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
*bump*

Zou iemand nog antwoord kunnen geven op mijn laatste vraag zodat ik mijn verjaardscadeau kan kopen zeer binnenkort :) :9
(Ja, ben vandaag jarig O+ O-) *O* )
Mijn laatste vraag is mijn vorige reactie :)
[x] schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:44:

Ben zeer benieuwd naar jou mening over het beeldscherm en videokaart. :) Graag zou ik deze informatie alsnog ontvangen :)

[ Voor 3% gewijzigd door McFastFood op 17-12-2016 20:27 ]

Pagina: 1