Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Software engineering ultrabook

Pagina: 1
Acties:

• Medabi3
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-11 16:05
Wat ga je met je laptop doen?
Programmeren, momenteel bezig met Java, straks Angular met Dropwizard, ik zit dus grotendeels van de dag in IntelliJ of Sublime Text te werken.
Af en toe old school Runescape, en 's avonds een filmpje kijken moet er wel op kunnen gedaan worden.

Wat is je budget?
€700~

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik moet deze laptop elke dag mee naar school nemen, dus ja, 5 dagen in de week minimaal.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na een lange tijd een Acer Aspire 5750G gehad te hebben, liever geen Acer meer, aardig wat problemen gehad met deze laptop.

Momenteel heb ik de volgende laptops al gezien die mijn interesse wekken:
pricewatch: Asus Zenbook Flip UX360CA-C4044T
Mooie laptop, goede batterij, tablet modes ook best handig als ik er ooit content op ga consumeren.

pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC075T
Praktisch dezelfde laptop als hierboven, maar dan een betere CPU en zonder touch screen.

pricewatch: Xiaomi Mi Notebook Air 12.5"
Prachtig apparaat, goede batterij, alleen mogelijk duur door de import kosten.

pricewatch: Apple MacBook Air 2015 11,6" 128GB
2e hands (anders buiten budget) ook een mogelijkheid, heeft alleen geen IPS scherm, en de scherm resolutie is wat laag, dus ziet er wat minder mooi uit, maar voor de rest ook een prachtig apparaat.

Ik ben dus op zoek naar een ultrabook met goede accuduur, zodat ik kan programmeren zonder op m'n batterij hoeven te letten, een volledige schooldag door kunnen werken zou dus perfect zijn.
Een goed toetsenbord stellen mijn vingers ook zeer op prijs! :P

Specwise ben ik dus op zoek naar een laptopje met 4-8gb ram, 128gb of hoger SSD, niet al te zwaar en ongv. 8 uur batterij bij normaal gebruik zou perfect zijn.

Verwijderd

Kijk zeker ook eens naar de Lenovo Ideapad 710S

Ik was zelf aan het twijfelen tussen de Asus UX305CA, UX360CA, Dell XPS 13 en de Lenovo 710S.
Ik gebruik de laptop vooral voor e-mail, kantoor werk, en veel leeswerk compactheid, scherm kwaliteit & accuduur stonden voor mij erg hoog.

De dell is voor mij afgevallen op prijs, toch wel erg duur systeem als je van een vostro 3350 afkomt.

Bij paradigit waren de UX360CA (€630) en de 710S (€765) mooi afgeprijsd (10% korting dit weekend i.v.m. black Friday), ik ben zelf naar de winkel gegaan waarbij van te voren de UX360CA kwa specificaties en dan met name het Touch screen + accu duur de voorkeur had, een maal naast elkaar viel de 710s direct in de smaak gezien deze erg compact en licht is en ook degelijk aanvoelt, de asus UX360CA is kwa uiterlijk wat minder verfijnd en ziet er uit als een wat ouder model laptop (brede bezels).

Tevens meteen de schermen goed vergeleken en daar kwam de 710s toch stukken beter uit de UX360CA heeft mede door zijn touchscreen erg veel reflectie waardoor je constant tegen een spiegel aan kijkt, de helderheid is overigens meer dan goed om hier doorheen te prikken dus onleesbaar wordt het niet maar fijn is anders en in zonlicht wordt het wel degelijk hinderlijk maar dat is met ieder glanzend scherm. Tevens is het contrast (op het oog) van de 710S vele malen beter.

Hierdoor veel mijn keuze uiteindelijk toch op de 710S terwijl ik eigenlijk al ging voor de UX360CA, het scherm, professionelere uitstraling (compact & licht), en de grotere ssd (256gb vs 128gb) hebben mij doen kiezen voor de 710S.

De accuduur zit rond de 7/8 uur voor zover ik nu kan beoordelen bij normaal gebruik.

pricewatch: Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH

• Medabi3
De 710S is zeker ook een mooi apparaat, ik ga even wat reviews er van lezen, maar wat ik tot nu toe zie qua specs is dit zeker ook een mooi alternatief!

Verwijderd

Nog een andere leuke optie is de Dell Inspiron 13 5000 (5378) 2 in 1, ik heb deze zelf over het hoofd gezien tijdens mijn zoektocht, deze is kwa specs een combi tussen de 710S en UX360CA.

Houdt rekening met de type nummers de oude versies hadden een heel slecht scherm, de huidige hebben gewoon een net IPS FHD paneel, en de 7de generatie kaby lake I5 processor waardoor de slechtere accuduur zoals aangegeven in de meeste reviews +- 6 uur ook wat positiever zal uitvallen, helaas heb ik nog geen concrete review kunnen vinden over de nieuwste versie.

7e generatie Intel® Core™ i5 – 7200U processor (3 MB cache, tot 3,10 GHz)
8 GB Single Channel DDR4 2.400 MHz, tot 16 GB (extra geheugen apart verkrijgbaar)
256 GB Solid State-harde schijf
Intel HD grafische kaart 620
13,3-inch FHD (1.920 x 1.080) Truelife touchbeeldscherm met led-achtergrondverlichting (IPS)

Met de huidige black Friday korting zit je dan op €700.

• Medabi3
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 00:41:
Nog een andere leuke optie is de Dell Inspiron 13 5000 (5378) 2 in 1, ik heb deze zelf over het hoofd gezien tijdens mijn zoektocht, deze is kwa specs een combi tussen de 710S en UX360CA.

Houdt rekening met de type nummers de oude versies hadden een heel slecht scherm, de huidige hebben gewoon een net IPS FHD paneel, en de 7de generatie kaby lake I5 processor waardoor de slechtere accuduur zoals aangegeven in de meeste reviews +- 6 uur ook wat positiever zal uitvallen, helaas heb ik nog geen concrete review kunnen vinden over de nieuwste versie.

7e generatie Intel® Core™ i5 – 7200U processor (3 MB cache, tot 3,10 GHz)
8 GB Single Channel DDR4 2.400 MHz, tot 16 GB (extra geheugen apart verkrijgbaar)
256 GB Solid State-harde schijf
Intel HD grafische kaart 620
13,3-inch FHD (1.920 x 1.080) Truelife touchbeeldscherm met led-achtergrondverlichting (IPS)

Met de huidige black Friday korting zit je dan op €700.
Dat is inderdaad ook een fantastisch apparaat, alleen ik kan nergens vinden dat er een ander scherm in zit dan het vorige model, beide zijn 1080p glossy IPS panelen.